lege startaccu

Tondk

Hoort erbij
30 okt 2024
28
43
13
En jawel, kreeg via de app de opmerking dat de startaccu zo goed als leeg was en advies was om 1/2 uur te gaan rijden.
Gedaan maar nog niet genoeg. Contact met de dealer was dan misschien wat langer en veel snelweg.

Vond het fijn dat de app dat constateerde, maar mijn vertrouwen in Lexus gaat er niet beter op worden.
Ik hoop dat ie morgen nog start en sta 1 ur eerder op en ga dan maar een uur nutteloos rondrijden.
Helpt dit niet dan gaat ie er waarschijnlijk uit en geen Lexus meer voor mij.
Met mijn vorige auto's ( Toyota Cross en mazda ) nooit dit probleem gehad, wel met de CHR.

Gr
Ton.

Het kan natuurlijk een beetje een beroerde accu zijn, dat is ook maar een ding.
Productie-output kent een Gausische verdeling, van de 10.000 accu’s zullen er vast wel een stuk of 100 aan de zwakke kant zijn, maar binnen specificaties.

Is de laadspanning wel oké ?

Bekend issue, net als bij enkele Toyota's. De dealer (lees: importeur) weet er wel van maar is niet zo scheutig met het vervangen.

Er is ergens een topic met een uitleg hoe en wat. Er schijnt aan de zijkant van je accu een zwart stekkertje te zitten die er voor zorgt dat je accu niet volledig oplaadt. Die moet los zodat je accu zich (tijdens het rijden) helemaal kan opladen en dit issue niet echt meer voorkomt. Zoiets was het.