Lek koelvloeistof.

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
20
4
3
Ja lap. 8000 km op de teller en al een klein plasje koelvloeistof op de vloer in mijn garage. Juist onder de waterpomp🤔 of toch in die omgeving.
dat zou straf zijn dat die al de geest geeft.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Het kan natuurlijk ook een niet helemaal goed aangedraaide slangklem zijn of een iets te veel gevuld koelsysteen. 8000 km is wel een heel erg kort voor een waterpomp die goed is gemonteerd.
 

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
20
4
3
Tripje gemaakt en blijkbaar is het gestopt met lekken. Tussen en onder de auto is nu alles droog. Koelreservoir staat op een normale hoogte. Toch maar een afspraak maken in de garage voor alle zekerheid.
 

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
87
52
18
Zeker weten koelvloeistof, geen condensafvoer van de airco die met het lekkere weer goed gewerkt zal hebben?
 

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
20
4
3
Zeker weten dat het koelvloeistof is. Was roze van kleur zoals in het reservoir.
 

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
20
4
3
Vandaag eens onder de auto geschoven en is inderdaad aan een slang kort bij een klem waar het koelvloeistof uitdrupt als de motor afgekoeld is. Nu vrijdag eerste onderhoud en het probleem wordt dan opgelost hebben ze mij beloofd.
 

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
20
4
3
De marter heeft zijn tandjes erin gezet en zo het lek veroorzaakt. De slang moet besteld worden en zal volgende week gemaakt worden. Toch maar de auto achtergelaten in de garage voor alle zekerheid. Met een priusje naar huis gereden.
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: Citrofiel1975

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
De marter heeft zijn tandjes erin gezet en zo het lek veroorzaakt. De slang moet besteld worden en zal volgende week gemaakt worden. Toch maar de auto achtergelaten in de garage voor alle zekerheid. Met een priusje naar huis gereden.
Als het inderdaad een marter is geweest, wordt het zaak om aan een anti-marter voorziening te denken, anders ga je het wellicht vaker meemaken. Als het beest naast het slangrubber ook de koelvloeistof lekker vondt, zal hij het overigens mogelijk niet overleven.
 

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
20
4
3
Was inderdaad marter volgens de foto die mijn garage doorgestuurd had. Heb ondertussen al een anti-marter apparaat aangekocht.
PHOTO-2023-06-02-15-37-01.jpeg
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
leuke foto....je mag van geluk spreken als het bij een koelvloeistofslang blijft. in mijn kennissenkring heb ik een aantal mensen waarbij de marter zich ook aan allerlei stroomdraden had vergrepen hetgeen uitmondde in allerlei storingen waarvan het verhelpen zowel langdurig als kostbaar was. de autoindustrie is al een aantal jaren op zoek naar rubber/isolatiemateriaal dat zowel doet wat het moet doen als onaantrekkelijk is voor knaagdieren, tot nu toe zonder veel succes.