Lengte/maat remslangen

quattrootje

Actief
4 mrt 2025
211
252
63
Is er iemand die info heeft over de standaard flexibele remslangen van een IS300h uit 2014? Met name de lengte en de nippels (hoek en diameter).
Zijn de remslangen van een wat oudere IS200/250 of 300 toevallig hetzelfde?

Ik vraag dit omdat ik zit te kijken naar een set RVS omvlochten remslangen, bijv. van Goodridge.
Ik heb daar op een vorige auto erg goede ervaringen mee; het rempedaalgevoel was beduidend beter, veel directer. Logisch want de flexibele remslangen rekken bij remmen wel wat uit.

Mijn remslangen zullen vast nog wel goed zijn maar als ze aan vervanging toe zijn (droogtescheurtjes) dan wil ik ze gelijk vervangen voor de RVS variant.
Helaas heeft Goodridge ze niet voor de 2014 IS300h in het assortiment maar wel voor de oudere IS-en, vandaar mijn vraag of ze toevallig dezelfde maten hebben.

Ik kan je de afmetingen helaas niet leveren. Maar houd er wel rekening mee, dat ook de IS300h een brake-by-wire systeem kent. Dus wat jij in je rempedaal voelt, wordt gesimuleerd. Verschil in remslangen ga je dus (vrijwel) niet merken.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ik kan je de afmetingen helaas niet leveren. Maar houd er wel rekening mee, dat ook de IS300h een brake-by-wire systeem kent. Dus wat jij in je rempedaal voelt, wordt gesimuleerd. Verschil in remslangen ga je dus (vrijwel) niet merken.
Ah! Kijk dat is wel interessante info, wist ik niet. Dank!