Lexus 300h president

Sjoerd Meijer

Nieuw hier
6 nov 2025
5
27
13
Hallo beste lexusrijders
Na 5 jaar met volle tevredenheid een Prius executive te hebben gereden begon het te kriebelen en dacht aan een CHR echter per toeval gestuit op een Lexus NX300 president met daadwerkelijk alle opties waaronder de primium geluids installatie.
Kreeg nog best een hoge prijs voor mijn 15 jaar oude Prius terug.Maar wat een schitterende auto is die Lexus toch met beige lederen stoelen met zwart.
Helaas kan ik de Lexus pas volgende week ophalen en een proefrit maken voor de definitieve koop maar ga er van uit dat dat wel goed zit.
Maar wat zitten er veel snufjes op en ben benieuwd wat jullie er over weten en mij kunnen vertellen en tips kunnen geven.

Ik heb niet zo heel veel verstand van Lexus. Wat ik wel weet is dat de rijervaring buiten de snufjes om heel prettig is. Ik vind het heerlijk om stukken te rijden en muziek te luisteren. De geluidsinstallatie is doorgaans goed, en ML is al helemaal geweldig.

Heel veel succes en plezier met de proefrit!

Welkom op het forum. Ik heb jarenlang met veel plezier in een NX president mogen rijden en elke rit was weer een feest. Zonder meer een geweldige auto.

Als je hem hebt zien we de foto's graag verschijnen 😁

• Leuk
Waarderingen: Sjoerd Meijer
Welkom,
Ik rij zelf met model 2018 ben zeer tevreden hierover.
Antwoord op je vraag, neem de tijd en lees je instructieboekje
en ga het proberen er zal best wat tijd overeen gaan eer je de auto eigen bent.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Fijne auto Sjoerd, ga je geen spijt van krijgen. Ik rij nu een NX President uit 2017, maar ik kom ook uit de Toyota's, ook Prius Executive onder andere maar Lexus is toch wel de overtreffende trap.

Heel veel plezier ermee!! (y)

• Leuk
Succes met je ‘bijna’ aankoop.
Wat die snufjes betreft, ik heb veel informatie gevonden op het YouTube kanaal van Northside Lexus. Is wel amerikaans maar is aangenamer dan die hele handleiding door te nemen

• Leuk
Congrats! I drive a 2016 NX300H AWD (not President though) that I bought couple of years ago and since then I have driven close to 70k kms - I must admit, its a very pleasant, rewarding and safe feeling car works really well in both city and for long distances. Pls share some photos once you have it.

IMG_7066.png