Lexus CT kopen

joopwiemer

Nieuw hier
2 mrt 2018
1
0
0
Beste leden ik ben van plan om een Lexus CT200H te kopen van (rond) bouwjaar 2012, waar moet ik op letten, welke uitvoering moet ik naar zoeken wat mag het kosten.
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp,
Joop
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Er zijn in elk geval gewoon geen "standaard" kwaaltjes bekend bij deze auto, dus wat dat betreft is het gewoon een zeer degelijke en betrouwbare auto. Verder qua uitvoering: tja, wat zoek je in een auto, wat vind je zelf belangrijk als opties?
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Technisch zijn er 2 verschillen. De versie met 15" velgen met kleinere remschijven. Dit is de zuinigste. Alle andere versies zijn met 16 of 17 inch. Daar passen geen 15 inch onder. Die remschijven zijn groter.

De meest complete versie is de Luxury Line. Deze heeft altijd leer en elektrisch verstelbare stoelen. Deze stoelen zijn ook beter verstelbaar en hebben lendesteun.
Verder heeft deze uitvoering luxere spiegels die ook dimmen en automatisch kunnen inklappen.
Verder heeft deze een 13 speaker audio systeem van Mark Levinson.
Deze opties vind je niet terug op andere uitvoeringen.

Ook een detail om op te letten zijn de koplampen. Er zijn 2 soorten. Halogeen en LED. Led herken je aan 2 kleine lenzen per unit. De Halogeen versie heeft 1 grote lens. De dagrijledstrip word dan onderbroken door deze lens. LED is standaard op Luxury Line en op de Business line als optie.

Er zijn ook verschillende audio systemen geleverd. Als basis een Panasonic met 6 speakers zonder navi of met tomtom navi. Deze klinkt prima.
Verder is er nog de 10 speaker systeem van Pioneer. Met navigatie en een subwoofer in de kofferbak.
De Luxuryline is met die 13 speaker systeem van Mark Levinson. Deze speelt ook DVD in dolby surround.

In 2012 kwam de F sport uit. Deze staat wat lager bij de grond en heeft sportieve elementen.

KM stand maakt weinig uit. Zelfs met 250.000 op de klok is die nog lang niet op. Lange tijd stil staan is slecht voor de accu dus een hele lage stand kan nog wel eens nadeliger zijn dan een hoge stand.

In 2012 is er nog een kleine aanpassing geweest in het onderstel. De 2012 modellen zijn iets minder hard dan de 2011 modellen.
2013 modellen hebben extra stukje leer op middenconsole voor je arm en is de navigatie software van nieuwere besturingssoftware voorzien.
Meeste navigatie systemen zijn nooit geupdated. Dit kost 180 euro per update meende ik. Ik heb de orriginele kaart er nog op en gebruik mn telefoon meestal.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88 en D43m0n

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Tjonge Rene,

zo?n complete samevatting had ik ook graag gehad toen ik mijn CT ging uitzoeken.
Werkelijk alle belangrijke aspecten genoemd.
Had ik van het verschil tussen mijn huidige Business en de Luxury Line geweten, dan had ik me een LL gezocht.
Maar met mijn huidige BL ben ik ook nog steeds happy.
 

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
Na 4 jaar een Busines line Pro en nu een jaar een LL heeft mijn voorkeur de LL.
En dit puur vanwege de beter instelbare stoel met lendesteun.
Qua bekleding vond ik de comfort stof fijner dan het leer in de LL, maar goed daf is natuurlijk persoonlijk.
Problemen heb ik niet gehad. De lak vindt ik bijzinder fraai, maar zowel de Morello red als de wite pareleffect lak die ik had/heb zijn wel wat gevoelig voor steenslag gebleken.

kortom je zult er geen spijt van krijgen!
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Ik had ook eerst de voorkeur voor een LL vanwege de Mark Levinson maar kon geen geschikte vinden voor mijn budget. Toen ik voor een BL ging kijken bij mij in de buurt kwam ik er achter dat de 10 speaker set ook heel mooi klonk. Maar toen ik de auto starte en de ventilatie op gang kwam, bleek deze auto vreselijk te stinken naar natte hond.
Toen ben ik verder gaan kijken bij een Lexus dealer naar een BL-pro en vroeg de verkoper of de ML nu echt zo veel beter was. Bleek dat er net een Luxury line binnen was gekomen die nog niet klaar voor de showroom was. Maar ik kon wel even "luisteren". Toen ik plaatsnam achter het stuur merkte ik meteen dat de stoel veel beter zat dan de BL.
Na proefrit en onderhandelen over de prijs is het de LL geworden.
De andere verschillen heb ik later pas ontdekt.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Wat ook erg prettig is in de LL een160 Gb harde schijf, dus altijd je eigen muziek. Spraakbesturing voor Radio, Navigatie, Telefoon etc.Stoel instellingen met geheugen. Stoelverwarming niet te vergeten.
Verder was mijn LL voorzien van Adaptieve Cruise Controle en een Webasto standkachel en dat is toch fijn!! 's avonds je kachel instellen op de tijd dat je 's morgens weg moet en je stapt in een warme auto!
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Heeft de BL geen spraakbesturing en HD?
Die HD gebruik ik veel. Heb veel cd's daar op gezet. Alleen jammer dat ze niet allemaal herkend worden. Zelf labels toevoegen is nogal tijdrovend.
Spraakbesturing heb ik nog niet veel mee gedaan.
Standkachel mis ik niet. Heb een ge?soleerde en verwarmde garage zodat de auto vorstvrij staat s' nachts.

Maar om deze topic van Joop niet te kapen;
Zoek een uitvoering die bij je budget past. Bij de Lexus dealers koop je met meer zekerheid en garantie dan bij een handelaar. De prijs is ligt vaak wel wat hoger.
De techniek is zeer betrouwbaar en als de auto netjes z'n beurten heeft gehad, kun je eigenlijk geen miskoop doen.

Als je nog nooit een hybride gereden hebt, ga dan wel even een serieuze proefrit maken. Pak op je rit verschillende soorten wegen. Van snelweg to een slecht klinkerweg.
Prijzen liggen tussen de 8000 euro voor een 2011 met meer dan 2 ton op de klok, en 17000 euro voor een Luxury Line van 2013 met amper een ton op de klok bij de Lexus dealer.