Lexus GS450h President (2007)

NielsWK

Nieuw hier
24 dec 2025
7
13
3
Hallo allemaal!

Sinds kort rijd ik een Lexus GS450h President Line uit 2007 en het leek me leuk om me hier even voor te stellen.

Heerlijk ontspannen rijden, maar met meer dan genoeg vermogen zodra je het gas intrapt. De bouwkwaliteit en afwerking blijven indrukwekkend, zeker voor zijn leeftijd.

De GS wordt goed onderhouden en met aandacht verzorgd. Ik hoop hier ervaringen uit te wisselen en meer te leren van andere Lexus-rijders.

Ik heb wel één aandachtspunt waar ik benieuwd naar ben: het dashboard kraakt bij de aansluiting met de voorruit. Is dit een bekend GS-probleem? En zijn er oplossingen of ervaringen?

Tips zijn welkom 👍

Fijne feestdagen allemaal!

Bijlagen

• IMG_3138.jpeg
    IMG_3138.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 29
  • IMG_3137.jpeg
    IMG_3137.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 27
Het kraken van het dashboard tegen de voorruit is inderdaad een dingetje. Vilt erin proppen, maar niet te ver, want dan is het weg.
Verder een hele heerlijke auto. Stil, snel, comfortabel, zuinig..

In de zomer ga je leren dat het dashboard ook erg glimt. Ik heb daar een matje op gemaakt (kunstleer). Niet heel mooi, niet lelijk, wel functioneel.

• Leuk
Waarderingen: NielsWK
Welkom in ons forum met je mooie GS 450h in een erg mooie kleur 😉
We zijn hier gek op details (Lexus eigenaren zijn pietleuten) dus graag wat meer info over de auto zoals km stand e.d., staat van de auto en evt. aanpassingen.
Dat gekraak van het dasboard zijn mogelijk de ophangpunten van de voorzijde van het dashboard aan het chassis net onder de vooruit. Daar zitten clips die met een soort filt zijn bekleed. Door veroudering kan dat doorslijten en gaan kraken. Mooiste is om het dashboard te verwijderen als je handig bent en de clips te vervangen of te bekleden. Echter is dat je wellicht de moeite niet waard en kun je beter bv. een rubberen koord kopen (niet te hard) en testen met verschillende diameters tor het mooi klemt.
Ik zou het dasboard alleen reinigen met warm water en een microvezel doek. Geen onderhoudsmiddelen gebruiken daarmee droogt het plastic op lange termijn alleen maar uit.

• Leuk
Waarderingen: NielsWK en D43m0n
Welkom in ons forum met je mooie GS 450h in een erg mooie kleur 😉
We zijn hier gek op details (Lexus eigenaren zijn pietleuten) dus graag wat meer info over de auto zoals km stand e.d., staat van de auto en evt. aanpassingen.
Dat gekraak van het dasboard zijn mogelijk de ophangpunten van de voorzijde van het dashboard aan het chassis net onder de vooruit. Daar zitten clips die met een soort filt zijn bekleed. Door veroudering kan dat doorslijten en gaan kraken. Mooiste is om het dashboard te verwijderen als je handig bent en de clips te vervangen of te bekleden. Echter is dat je wellicht de moeite niet waard en kun je beter bv. een rubberen koord kopen (niet te hard) en testen met verschillende diameters tor het mooi klemt.
Ik zou het dasboard alleen reinigen met warm water en een microvezel doek. Geen onderhoudsmiddelen gebruiken daarmee droogt het plastic op lange termijn alleen maar uit.
Bedankt voor het warme welkom! Te zijner tijd zal ik het dashboard eens verwijderen en de tips opvolgen.

De auto heeft net 75.000 km gelopen en heeft altijd binnen gestaan. Zowel optisch als technisch verkeert hij in vrijwel nieuwstaat. Enige aandachtspuntjes zijn lichte krassen op de achterbumper, die ik eenvoudig kan wegpolijsten.

Het interieur, inclusief het leder, is als nieuw en blijft dat ook doordat ik het zorgvuldig blijf onderhouden. Kortom: de auto is in een fantastische staat.

Die komt van Withuis Autos? Een van oorsprong Belgse auto? Was zeldzaam mooi exemplaar als die het is!

Een kennis van me had die destijds ook bekeken, maar was uiteindelijk daar voor eentje met een hogere km stand gegaan. Puur omdat die beter binnen zn budget paste, overigens.

Edit: Dit is hem denk he? Beauty!

Schermafbeelding 2025-12-24 om 22.43.30.png

• Leuk
Waarderingen: Dirk_S en Bobusa
Die komt van Withuis Autos? Een van oorsprong Belgse auto? Was zeldzaam mooi exemplaar als die het is!

Een kennis van me had die destijds ook bekeken, maar was uiteindelijk daar voor eentje met een hogere km stand gegaan. Puur omdat die beter binnen zn budget paste, overigens.

Edit: Dit is hem denk he? Beauty!

Bekijk bijlage 184839
Dat is hem inderdaad, kleine wereld. Voor welke is hij gegaan? En waar vind jij deze foto van de auto toevallig?

De wereld is inderdaad klein. Er zijn maar 3-4 fatsoenlijke Lexus handelaren in Nederland voor zover ik weet. HURO, Withuis, Enckevor en UsedLexus. Ik volg al hun advertenties al jaren, uit interesse. Beetje fantaseren over al die mooie Lexus die voorbij komen! Die zitten overigens allemaal binnen 30 minuten reistijd van mij, ik zit middenin het web! :)

Mijn kennis had toen scherpe foto's gevraagd. En ontvangen van Withuis Autos via Whatsapp. Enthousiast als die was, heeft hij die toen direct met mij gedeeld. Ik zocht even in de gesprek geschiedenis met hem, een paar maanden terug. En toen kwamen 35 foto's van deze parel tevoorschijn! Ik ben destijds met hem mee geweest de auto's wezen bekijken bij Withuis. We hebben toen ook proefgereden in die van jou!

Hij is toen gegaan voor een nieuwe type Lexus GS300 met 200.000 km. Een zwarte. Die stond toen ook te koop. Die was 17.000 EUR +-. Een saaie auto vergeleken met die dikke GS450 van jou!

Er zijn inderdaad niet heel veel Lexus-handelaren, en toevallig zitten ze grotendeels in het zuiden van het land. Een nieuwer type was voor mij eerlijk gezegd nooit echt een optie. Ik was heel bewust en gericht op zoek naar dit specifieke exemplaar. Zelfs de facelift, met al dat chroom aan de voorzijde, sprak mij minder aan. Hoe het nieuwere type GS rijdt ten opzichte van de mijne weet ik eigenlijk niet, maar deze voelt voor mij gewoon precies goed. Het is echt een parel, vooral op langere stukken snelweg komt hij volledig tot zijn recht: stil, comfortabel en moeiteloos.

Wat een luxe trouwens dat al die goede Lexus-handelaren bij jou zo dichtbij zitten. Ik woon in Flevoland, dus voor mij is het meestal echt een dagje uit als ik die kant op ga 😉 Jij rijdt momenteel een RX450 zie ik?

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Een RX450h en een Lexus GS450.. Dus aardig verwend hier. De relatie tussen mijn familie en Lexus gaat al terug tot 1998. Dus erg Lexus minder.

We zijn hier in het zuiden aardig rijkelijk bedeeld inderdaad met Lexus liefhebbende handelaren. Er rijden er hier dan ook volop Lexus rond.

Ik ga jouw topic niet meer vervuilen! Veel rijplezier met deze prachtige auto.

• Leuk
Waarderingen: NielsWK