Lexus Heer of Dame in het verkeer...

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Vanmiddag op de snelweg Chaos3.jpg

Ja maar de navi in mijn L.... zegt... :neutral:
 

Bijlagen

  • Chaos1.jpg
    Chaos1.jpg
    45 KB · Weergaven: 40
  • Chaos2.jpg
    Chaos2.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 42

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Ach ja... Dit is de huidige mentaliteit van de gemiddelde autobestuurder.. Ze moeten gewoon van die spijkermatten er neer leggen en Rijkswaterstaatauto weghalen...

Kijk ook even op de snelweg zelf... vrachtwagen (al reeds ver vooruit), maar ook de auto op de recherbaan blijven gewoon rechts rijden, terwijl er een rood kruis hangt.. Dit is tegenwoordig ook normaal...
En dat kan ik weer niet rijmen met het gros aan bestuurders wat te beroerd is om gewoon rechts te gaan rijden (daar waar het kan en is toegestaan)...
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
119
43
verderop is de baan weer vrij, dichtst bijzijnde vrachtwagen is ook alweer naar rechts aan het gaan
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Mi. is de rijstijl in Nederland in het algemeen behoorlijk aso.
Heb 4 jaar lang dagelijks op de Nederlandse wegen rondgekacheld en heb een hoop respectloos gedrag gezien (zelfs iemand, aannemer; de ergste figuren op de Nederlandse wegen, die zo agressief was dat die het probeerde om mijn auto van de snelweg de berm in te drukken).
Moet zeggen dat de Duitsers veel nettere bestuurders zijn.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ik plaatste hem vanzelfsprekend omdat het een Lexus was, maar had natuurlijk evengoed welke auto dan ook kunnen zijn. En er staan genoeg ander merken die het ook gaan wagen. Zit natuurlijk in de bestuurder niet in het merk auto.
Idd gaat het in het algemeen in Dld een stuk netter. Altijd grappig om te zien dat op de Autobahn 9 van de 10 keurig netjes inhoudt op het moment dat een 100 km/h zone verschijnt om daarna weer snel het dubbele te planken. Boetes voor snelheid vallen ook, relatief gezien, wel mee ; kleven daarentegen heb je in Dld een heel ernstig probleem.

GPS-10 zei:
Vandaar dat de dasboardcam populair is ;)
Ja ik zie dat je nog wel eens vaak in Rusland komt...niet bij te houden al die filmpjes :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
lol, ja, alles in kader om de vriendschappelijke betrekkingen te 'verbeteren' ;)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
GWS zei:
Idd gaat het in het algemeen in Dld een stuk netter. Altijd grappig om te zien dat op de Autobahn 9 van de 10 keurig netjes inhoudt op het moment dat een 100 km/h zone verschijnt om daarna weer snel het dubbele te planken. Boetes voor snelheid vallen ook, relatief gezien, wel mee ; kleven daarentegen heb je in Dld een heel ernstig probleem.

Klopt, maar te hard rijden in een "Baustelle" is ook echt duur.
Als ik naar huis rijd, dan erger ik me wel aan die "Baustellen", maar aan het einde ervan is het altijd sprinten, want dan gaat het van 60 of 80 naar onbegrensd.
Toch wordt steeds minder onbegrensd en waar het nog zo is, kan het haast niet vanwege de drukte.
Wat me vooral stoort is dat als je in Nederland wilt invoegen dat niemand aan de kant gaat (zelfs al is er ruimte om naar links te gaan).

En idd. boetes kosten niks, heb er al 2 ontvangen, eentje voor fout parkeren (?10, op de 1e dag dat ik mijn auto had) en eentje voor 8 km/h te hard binnen de bebouwde kom (?15).
Als ik Zwitserland in ga kijk ik altijd heel erg uit, daar kost bijv. 15 km/h te hard binnen de bebouwde kom 250 CHF en vanaf 16 km/h komt het voor het gerecht, als je binnen de bebouwde kom 50 km/h te hard rijdt krijg je een jaar gevangenisstraf en minstens 2 jaar rijontzegging voor de eerste keer en een volgende keer dat je zo veel te hard rijdt voor altijd.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Yup net als Finland. Buiten de bebouwde kom +30km/h 20 daginkomens oplopend tot 120 met een max van 3000 CHF per daginkomen.
Ach als je Seb Vettel of Kimi R?ik?nnen heet dan lach je erom...als ze al niet gematst worden :p