Lexus IS 250 modificaties voor dummies van Kurt

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Beste lezer,

Het uitgangspunt van dit project is eenvoudig.
Iemand met twee linker handen die probeert zijn auto te onderhouden/ updaten/ verbeteren.

Al het begin is moeilijk.
Het eerste wat ik gedaan heb is het doorstruinen van het internet. Us, UK en sinds kort ook het Aussie forum.
Wat is er eigenlijk mogelijk met de Lexus?
Mijn reacties vari?ren van:
Hey, dat wil ik ook!
Hey dat is me te duur!
Hey, dat kan ik helemaal niet!

Of een combinatie van die drie ^_^


Een aantal dingen wil ik echter wel.
gordel piep uitzetten: Succes
Gelukt door middel van: http://vb.lexusforum.nl/forum/modell...=6321#post6321
Op te merken valt dat ik tijdens de procedure de knop wel een minuut heb ingedruk voordat ik de riem vast had.
Hij deed het uitstekend :)

Volgende project is:
installeren van een PO-40 module om een koppeling te maken tussen de vergrendeling van de deur en de inklapbare spiegels.

De module is inmiddels besteld: 68 euro
Levertijd is 6-10 werkdagen.

Ik verwacht de module in een weekend van mooi weer te kunnen gaan installeren.

In de tussentijd ben ik op zoek naar andere zaken welke ik als mogelijkheden zie.
- Het upgraden van de interierverlichting
- Het aanschaffen van Wintervelgen + banden

Ten aanzien van de interierverlichting upgrade ben ik een beetje huiverig.
De lampjes vervangen lijkt mij te doen, echter..... Wil ik de welkomstverlichting van de Lexus wel van geel naar ijzig wit omzetten?
Ik heb de volgende website met een diy gevonden:
Website: http://www.precisionled.com/lexus-is...2006-2013.html
DIY: https://www.youtube.com/watch?v=uZFtrx2RiaE

Is er iemand die advies heeft ten aanzien van de interieur verlichting?
Ik vind het een beetje mal om de LED lampjes voor de Lexus uit de US te laten komen terwijl die waarschijnlijk net zo makkelijk in NL te krijgen zijn.

Tot slot,
ik heb echt de ballen verstand van velgen en banden.
Ik ben er nu achter dat je naast de inch ook wiel maten hebt.
De lexus heeft een voorkeur voor verschillende wielmaten in 17 inch.
Maar daarnaast zijn er nog ET waardes en J waardes.
Ook zijn er, zo blijkt op mijn huidige banden, velg beschermers.
Je kan kiezen tussen Lexus, imitatie, onbestendig merk, bestendig merk in alle mogelijk varianten.
Heeft er iemand een website waarmee ik een eerste stap kan zetten in de wereld van licht metalen velgen en winterbanden?

ps. Ik ga nog kijken naar de codering voor de URL's zodat er iets meer plezier te beleven valt aan mijn post ;-)

Grtz Kurt
 

Jurgen

Actief
26 dec 2013
164
5
0
Leuk (en herkenbaar) verhaal! Zo begint iedereen eigenlijk wel, het verwijderen van een type-aanduiding en het vervangen van lampjes.
Zelf ooit ook zo begonnen en nu steeds handiger. Veel lezen en veel bekijken dat helpt zeker.

Een handige site is misschien: http://www.steekmaat.nl/index.html (staan wat leuke/leerzame pagina's op).
Velgbeschermer is een extra randje rubber dat de velgen beschermt tegen mogelijke parkeerschades. Vaak een paar euro duurder dan 'standaard' banden.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Welkom Kurt.

Steekmaat geeft wat info over steek (5x114.3 voor jouw IS), naaf (60.1) en ET (stockwaarden 45 bij 17 inch of 45 voor en 50 achter bij 18 inch).
Dat staat dus ook niet goed bij steekmaat.nl als je jouw auto zou opzoeken (ET50)
Als je info over banden zoals velgbescherming wilt weten, kun je het beste op een van de vele on-line bandenboeren zoeken.
Wat algemene info over maten en codes zie je bv. bij http://www.profiletyrecenter.nl/uitleg-velgmaat
Ook over combo's van velgen, banden, ET en al of niet verlaagd kun je zat vinden zoals op clublexus.com. Of neem eens een kijkje op rimtuck.com. Let wel dat vele in US geleverde velgen hier veel moeilijker verkrijgbaar zijn (of je moet importeren),

Veel veilige kilometers toegewenst.
 

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
2
0
Ik heb al mijn interierverlichting vervangen door LED, gekocht via internet en de plaatselijke auto-shop. Het is een beetje uitzoeken welke led s je wil, zo heb ik de leeslampjes minder fel gepakt als het instaplicht. ook de binnenkant van de armatuur bekleden met zilverpapier-tabe doet al meer schoner licht uitstralen. Philips heeft nu een power led uitgebracht van 6000k (echt oogverblindend)

Ik raad je aan een paar soorten te kopen en om dan steeds van ledje te wisselen zodat je kan zien welke uitwerking je hebt (je kan de slechtste led nog altijd in je kofferbak kwijt)
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Thanks! Wielen: Alleen de J heb ik nog niet helemaal te pakken terwijl die best belangrijk lijkt. Ook het verband tussen een hogere ET waarde in combinatie met 18 inch snap ik nog niet. Gaat wel komen denk ik! Is er een Internet adres gespecialiseerd in led? Idd proberen denk ik :) Levertijd po-40 module = 10 werkdagen. I'll keep you posted! Grtz Kurt
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Hoewel de J codering een iets andere oorsprong heeft kan je dat gewoon vergeten: iedereen heeft het gewoon over de breedte van de velg icm diameter. Dus 8.0x17, 8.5x18 enz. Je zult begrijpen dat hogere waardes icm bijbehorende bandenmaten (hierin heb je nog wat speelruimte) je wielkasten meer vullen zowel aan de ophangingszijde als aan de zichtkant. Om te voorkomen dat eea aanloopt wordt een hogere ET waarde gebruikt, die de velg bv. 5mm meer naar binnen de wielkast brengt. En fabrikanten werken nou eenmaal met veiligheidsmarges vandaar dat Lexus in deze combi (bij een ander model kan het weer anders zijn) met 18 inch naar ET 50 gaat. Aan de andere zijde zullen er weer liefhebbers zijn die juist elke beschikbare mm proberen te vullen (flushen)
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
De J maat is zeker wel van belang, dit is de breedte maat van de velg en is dus belangrijk om te weten welke maximale en minimale breedte van de band mogelijk is op deze velg. indien deze twee niet passend zijn dan krijg je of een band die binnen de velg ligt (gevoelig voor stoeprand schade) of een band die ver uitsteekt ( slecht voor de wangen van de band, en afdichting ) deze is juist weer kwetsbaar voor stoeprand schade op de band, band breedte en velg breedte hebben wel enige overlap (marge). Wat de ET waarde betreft is dit een maat welke aangeeft hoeveel de velg (gemeten vanaf de wielnaaf) naar binnen/buiten valt deze is dus in combinatie met de J maat en de band maat van belang i.v.m. aanlopen in de wielkast, spelen met de ET waarde om een dikkere uitstraling en betere wegligging (door grotere spoorbreedte) is aantrekkelijk maar levert ook een grotere belasting op de wiellagers.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Wat de module betreft voor de spiegels, waar bestaat dat ding uit?....... Ik denk dat je de spiegels kunt aansluiten op de voeding van de sigaretten aansteker, bij contact uit klappen de spiegels dan in. Scheelt een hoop euri's.
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Leuk idee!
Maar ik heb net dik 9k aan een auto uitgegeven. De 67 euro voor de module vind ik een koopje :)
Ik zal later nog proberen een foto toe te voegen.
De foto is voorlopig te groot @_@

En allen thanks voor de banden input!

Grtz Kurt
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
No Title

Foto module:
 

Bijlagen

  • photo2377.jpg
    photo2377.jpg
    417,5 KB · Weergaven: 48

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ik raad je aan hier ver van weg te blijven. Goedkope Chinese meuk van 40-50 USD/pc (kopen ze in 60-100 stuks batches). Met een beetje geluk haal je net de grens vanuit Belgie terug. Maar bel hem eens op zou ik zeggen en vraag of die 10-15 sets snel kan leveren en wat de oorsprong is, dan weet je genoeg. Daarbuiten gelaten je gaat toch geen 235/35/19 achter steken, daar is 265/30 of 275/30 meer op zijn plaats dus 9.5x19. Rij je nu niet staggered dan ?
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
*Looks up dummie dictonairy* Idd staggered 17 inch (neem ik aan) Kan ik eventueel voor de winter wel terug naar basic 16 inch of moet ik staggered blijven? En idd zou blij zijn de grens te halen ^_^ Blijf er ver van weg!
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Zo! Installatie is gelukt! Deur kan volledig losgemaakt worden. Drie kabels moesten worden gestript en gesoldeerd. De PO-40 module moest een mooi plekje krijgen. In totaal ben ik naar schatting 3 uur bezig geweest. De bijzonderheden: - Doordat wij een linksrijdende auto hebben dient de connector 'C' omgedraaid te worden aangesloten. Wit op wit en blauw op licht groen - rood, blauw en wit van de module zitten dicht bij elkaar terwijl er bijna een halve meter tussen de aansluitingen zit. Ik heb de rode draad ingekort. (Gaatje in kabelisolatie en kabel er door halen) Rood komt nu veel gemakkelijker op zijn plek worden gebracht. - binnenkant van de deur kan helemaal los worden gehaald. - bij het loshalen van de deur is alleen het deurlampje onhandig aangesloten. Het lampje kan echter los gehaald worden waardoor er meer ruimte ontstaat voor de connector. Al met al geen peace of cake, maar zeker de moeite waard! Ik heb een paar foto's en meer toelichting als er iemand ge?nteresseerd is. Ook regeleinden, worden bij eerstvolgende pc edit meegenomen :) Grtz Kurt