Lexus IS 250

iRossi

Nieuw hier
2 aug 2022
4
15
3
Sinds een week mag ik mezelf eigenaar noemen van een Lexus IS 250 (2010). Voor mij is dit de eerste Lexus en niet eerder reed ik een zescilinder, achterwielaandrijver en automaat. De auto komt bij Lexus Amsterdam vandaan. Aan de stempels te zien is de auto altijd bij een Lexus-vestiging onderhouden. Eerste indrukken zijn goed, erg blij met deze auto en ik hoop hier nog wat op te steken aan tips en adviezen.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
1e tip: geniet van je wagen..

ik deed 2 jaar geleden dezelfde ontdekking ;-)

wel automaten gehad, maar geen 6 cilinders.
v.w.b. de achterwielaandrijving, begreep ik nooit waarom liefhebbers daar zo lyrisch over waren...
Inmiddels is ook dát mij wel erg duidelijk geworden :)

veel fijne km's!

en foto's worden altijd met plezier tegemoet gezien
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Veel plezier met deze uiterst verfijnde combinatie😉. Ik rij eenzelfde type en nog steeds met veel plezier en zeer weinig gedoe.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
438
188
43
De IS is 1 van de beste stuurwagens. Ik heb er 2 gehad, fantastische auto's. Veel plezier met je Lexus.
 

iRossi

Nieuw hier
2 aug 2022
4
15
3
Een beetje voorgeschiedenis. In loondienst mocht ik een Alfa Giulietta samenstellen en rijden. Mooie en prettige auto en ik was van plan die aan het einde van het leasecontract over te nemen. Dat liep anders. Het bedrijf raakte in zwaar weer en ik moest vertrekken. Ik begon voor mezelf maar durfde het niet aan om meteen de lease over te nemen. Toen mijn bedrijf begon te lopen was de Giulietta nog wat te jong en prijzig voor het geld dat ik aan een auto wilde uitgeven. Ik vond in de Fiat Bravo (eigenlijk een ouder zusje van de Alfa) een goed alternatief. Die auto is me erg goed bevallen en daar heb ik twee ton mee gereden. Toen kwamen er echter forse onderhoudskosten aan en het leek me niet verstandig om die er nog aan uit te geven. Ik zat te dubben tussen een Honda Civic en een Lexus IS. Het werd de Honda die door mijn garage uit Duitsland werd gehaald. Deel van de beslissing was het idee dat ik dan voor hetzelfde geld een jongere auto zou rijden. Dit was de eerste auto ooit die ik zonder proefrit kocht, op basis van de goede dingen die ik over het model had gelezen. Achteraf gezien dus niet slim. Ik vind 'm er nog steeds mooi maar er waren tal van zaken waar ik me aan ergerde. Met name de futloze motor was een onaangename verrassing en een groot verschil met de 1.4 Tjet van de Fiat. Dat was een motor die lekker aan het gas hing en lekker klonk. De Honda heeft net zoveel vermogen (140 pk) maar voelt alsof je met 90 pk onderweg bent. Ik besloot ermee mee op vakantie te gaan en dan een besluit te nemen. Met ingeschakelde airco werd het allemaal nog erger. Bij terugkomst meteen op zoek gegaan naar een IS 250. Het moest zo zijn maar ik vond meteen een uitvoering bij Lexus Amsterdam waar alles op en aan zat dat ik waardeerde; fraaie lichtblauwe metallic kleur, Mark Levinson, schuifdak, leer, automaat met schakelflippers en stoelventilatie. Die auto kwam uit 2006 maar ging niet door. Uiteindelijk werd het dus deze (ik zal nog wat foto's plaatsen). Helaas geen schuifdak. Volgens mij het een Lexus premium audiosysteem. Ik weet er nog niet het fijne van maar dat zou blijken uit het rooster in het midden van het dashboard? Het klinkt prima voor mij dus ik ben daar blij mee. Ik werd ook aangenaam verrast toen bleek dat er originele Lexus-velgen achterin lagen met winterbanden. Dat stond namelijk niet in de advertentie dus dat scheelt me geld.

Ik merk dat ik nu al gek ben op de auto en me aan het inlezen ben over hoe ik hem (haar?) zal verwennen. Goed poetsen en sealen maar ook het leer kan wel wat liefde gebruiken. Het ziet er goed uit maar ik heb het idee dat het wat stug is.

Wat een beetje hetzelfde is in vergelijking met de Honda is het instappen. Ik ben met 1m80 niet groot maar heb wel korte benen en een lang bovenlijf. Instappen gaat dus wat moeizaam. Het kan zijn dat ik een stijve hark ben maar als ik niet oplet, stoot ik mijn hoofd terwijl de stoel in de laagste stand staat. Bovendien schuift mijn heup dan net iets te stevig langs de linkerwang van de stoel. Daar gaat het leer vast niet blij van worden.

Verder ben ik het eens met velen die schrijven dat de zespitter zich best iets duidelijker mag laten horen als je prestaties vraagt. Bij een continue snelheid waardeer ik de rust zeer maar het heeft een reden dat ik voor deze motor heb gekozen. Ook maar eens over nadenken.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Ik ben met 1m80 niet groot maar heb wel korte benen en een lang bovenlijf. Instappen gaat dus wat moeizaam. Het kan zijn dat ik een stijve hark ben maar als ik niet oplet, stoot ik mijn hoofd terwijl de stoel in de laagste stand staat. Bovendien schuift mijn heup dan net iets te stevig langs de linkerwang van de stoel. Daar gaat het leer vast niet blij van worden.
1,85m hiero en ook een lang bovenlijf. Van hoofd stoten heb ik geen last, als je het leer goed onderhoud, blijft het heel lang in goede staat. Inmiddels heb ik in 8 jaar zo’n 100.000 km die stoel geteisterd met in- en uitstappen maar het slijt niet noemenswaardig. Dat is in sommige andere auto’s wel anders die af fabriek lederen bekleding hebben. Gewoon een paar keer per jaar (2 tot 3 keer) alles wat leder is behandelen en het blijft goed.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Veel plezier met je IS!

Wat betreft het beter laten horen van de V6 zou je eens een Joe-Z inlaat kunnen opzoeken.
Ik heb deze er al een hele tijd op zitten en die klinkt echt heerlijk als je gas geeft.
 

iRossi

Nieuw hier
2 aug 2022
4
15
3
Ik ben die al her en der tegengekomen op het internet. Via filmpjes vind ik het lastig beoordelen. Toevallig iemand in N-H die deze inlaat heeft?
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society