Stel je voor...
Je hebt 5 jaar lang een Volvo V70 (2e generatie) gereden en toen besloten om 'verstandig' te worden. Veel kilometers worden er niet meer gemaakt, dus de diesel met een vermoedelijk lekkende koppakking gaat weg en een Toyota Yaris hybride (2012) komt ervoor in de plaats. Deze 3,5 jaar lang probleemloos gereden. Mooi geld bespaard in onderhoud en verbruik, verliefd geworden op de CVT-automaat die 'schakelt' zonder schokken. Alles bij elkaar een perfecte auto als je niet heel veel rijdt.
Toch? En toch... ik miste iets: comfort. Ik was erg blij met de betrouwbaarheid van Toyota en het comfort van de CVT, maar de Yaris is toch vrij strak geveerd en relatief luidruchtig op de snelweg. Bovendien ben ik geen vrienden met de standaard stoelen van Toyota (en Lexus). De herinnering aan de Volvo bleef 'knagen'...
Daarom toch maar een rondrijken naar wat anders. Toen ik destijds met de Yaris bezig was had ik al een IS 300h zien staan: prachtige auto van buiten en van binnen, maar toen nog boven mijn budget. Omdat ik zeker wilde weten dat ik geen opties over het hoofd zag, ben ik me rustig gaan oriënteren, mede door dit forum te lezen. Na wat rondkijken proefritten gemaakt in een UX en een CT. De eerste reed best heel mooi, maar hoge(re) auto's zijn niet zo mijn ding en met wat meer opties ging de prijs te ver omhoog. De CT deed mij qua aandrijving teveel aan de Yaris denken: voldoende vermogen om mee te komen, maar vrij luidruchtig en naar mijn smaak ook nog te strak geveerd.
Dus toen serieus naar de IS gaan kijken. Na de eerste proefrit wist ik genoeg
Daarna alleen geduldig wachten tot de juiste uitvoering langskwam: mijn rug wil graag een lendesteun, mijn ogen een licht interieur, mijn oren een goede geluidsinstallatie en mijn fietsendrager een trekhaak. Die laatste kun je er natuurlijk altijd nog op laten zetten, maar allemachtig wat een geld vragen ze daarvoor!
Maar het is gelukt: komende donderdag ga ik mijn IS 300h Business Line Pro ophalen, met de gewenste opties incl. trekhaak. Foto's komen dus nog. Vragen waarschijnlijk ook, heb al een lijstje van dingen die ik (misschien) wil gaan doen aan de auto.
Je hebt 5 jaar lang een Volvo V70 (2e generatie) gereden en toen besloten om 'verstandig' te worden. Veel kilometers worden er niet meer gemaakt, dus de diesel met een vermoedelijk lekkende koppakking gaat weg en een Toyota Yaris hybride (2012) komt ervoor in de plaats. Deze 3,5 jaar lang probleemloos gereden. Mooi geld bespaard in onderhoud en verbruik, verliefd geworden op de CVT-automaat die 'schakelt' zonder schokken. Alles bij elkaar een perfecte auto als je niet heel veel rijdt.
Toch? En toch... ik miste iets: comfort. Ik was erg blij met de betrouwbaarheid van Toyota en het comfort van de CVT, maar de Yaris is toch vrij strak geveerd en relatief luidruchtig op de snelweg. Bovendien ben ik geen vrienden met de standaard stoelen van Toyota (en Lexus). De herinnering aan de Volvo bleef 'knagen'...
Daarom toch maar een rondrijken naar wat anders. Toen ik destijds met de Yaris bezig was had ik al een IS 300h zien staan: prachtige auto van buiten en van binnen, maar toen nog boven mijn budget. Omdat ik zeker wilde weten dat ik geen opties over het hoofd zag, ben ik me rustig gaan oriënteren, mede door dit forum te lezen. Na wat rondkijken proefritten gemaakt in een UX en een CT. De eerste reed best heel mooi, maar hoge(re) auto's zijn niet zo mijn ding en met wat meer opties ging de prijs te ver omhoog. De CT deed mij qua aandrijving teveel aan de Yaris denken: voldoende vermogen om mee te komen, maar vrij luidruchtig en naar mijn smaak ook nog te strak geveerd.
Dus toen serieus naar de IS gaan kijken. Na de eerste proefrit wist ik genoeg

Maar het is gelukt: komende donderdag ga ik mijn IS 300h Business Line Pro ophalen, met de gewenste opties incl. trekhaak. Foto's komen dus nog. Vragen waarschijnlijk ook, heb al een lijstje van dingen die ik (misschien) wil gaan doen aan de auto.