Lexus IS200: 'Oliepeil laag'

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedemorgen,

Vanmorgen rijd ik richting mn werk, ongeveer 20km., toen het oranje lampje van ?laag oliepeil? ging branden. Ik ben even langs de weg gaan staan en toen ging het lampje uit, dus weer verder gegaan en vervolgens is het lampje nog enkele keren aan en uit gegaan.

Zojuist even naar het oliepeil gekeken en deze zat inderdaad tegen het minimum aan, het lampje was dus niet voor niks :rulez: . De olie heb ik maar meteen bijgevuld en staat nu weer tussen het minimum en maximum in.

Ik heb echter circa 2 weken geleden de olie nog gepeilt en toen stond het niveau zoals gewenst tussen het minimum en het maximum in. Sinds dat ik de auto in bezit heb, is er nog geen drup olie verloren gegaan.

Komt het vaker voor dat een Lexus IS200 plotseling olie verliest? Zo ja, zijn er specifieke oorzaken waar dit aan kan liggen?

Ik wil vanavond kijken of er wellicht een lekkage valt te ontdekken.

Alvast bedankt voor de reacties, mvg. Harry
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedenavond,

Zojuist naar de olie gekeken. Het viel me direct op dat er een spoor van olie ligt voor het huis, afkomstig van mij.
Hoewel het donker was en het moeilijk te zien is, leek het volgens mn vader (monteur) erop dat het oliefilter kapot/los is.
Om dit te repareren zullen we er van de onderkant bij moeten en dan zal de kunststof beschermingsplaat onder de auto eraf moeten....een klusje voor in de kerstvakantie dus.

Indien daadwerkelijk het oliefilter kapot is, weet iemand wat een oliefilter ongeveer kost?
Of zou de lekkage wellicht ergens anders vandaan kunnen komen?

Mvg. Harry
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
709
149
43
Een oliefilter kost maar een paar euro, het probleem is alleen dat je niet zomaar je oliefilter eruit kunt draaien omdat dan de olie overal heen loopt. Dus je zult je olie er eerst uit moeten laten lopen en als je toch bezig bent, kun je beter net zo goed de olie verversen...
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
NIEKIS200 zei:
Harry, als je vader monteur is dan weet hij dat toch wel allemaal? ;)

Dat klopt, maar ik doe graag al vast wat 'research' voordat ik begin.
Wellicht heeft iemand al eerder een soortgelijk probleem gehad waardoor ik het welbekende wiel niet 2x hoef uit te vinden :p