Lexus IS220d buss. uitvoering

rcrnow

Nieuw hier
7 okt 2012
24
0
0
Hallo Lexus forum genoten,
Ik wil me effe voorstellen. Ik heet Richard en woon in het diepe zuiden des lands, maar werk in Eindhoven. Dagelijks 102km heen en 102 terug. Ben dus erg afhankelijk van mijn auto aangezien ook openbaar vervoer nagenoeg onmogelijk is waar ik werk.
Ik heb mijn zuinige Auris HSD (14 mnd oud) ingeruild voor een Lexus IS220d.
Waarom: Enerzijds zakte de waarde vd Auris als een sneltrein (ik rij 52000 per jaar).
Mede door de hoge km stand zat mijn Auris in de laagste inruilwaarde hoogte. NIet echt geschikt om kilometers mee te vreten. Maar wel een zeer goede auto trouwens. Dus een km vreter gezocht en liep tegen een Lexus aan via internet. Dit keer wilde ook eens in de klasse van een BMW/ Mercedes / Audi rijden.
Een redelijk lage km stand 55000 km van 2009. Kijk hier kan ik effe mee vooruit. Kreeg een Premium Select garantie van 24 maanden.
Na een aantal dagen reed ik met vrouwlief de Lexus Eindhoven garage uit en toen kwamen de koude rillingen!
Hoeveel anders is rijden in een premium bak als deze. Ik heb altijd verstandige keuzes gemaakt wat auto's betreft. Ik denk dat ik niets gewend ben en dacht alles te weten van gevoel voor koppel en trekkracht. Met beleid voor de eerste 3 versnellingen is dit echt een beest van een auto. Gelukkig heb ik de wat nieuwere versnellingsbak, dus rijden in z'n 6 bij 100 is gewoon mogelijk. De rust bij hoge snelheden is gewoon imposant, maar die trekkracht...invoegen op de snelweg is gewoon fantastisch. Zonder dramatiek (motorisch) schiet de IS alles voorbij. Als een vorst zit ik in de sportief gevormde zetel, de armleuningen op de juiste hoogte en met de korte pook heb ik dat premium gevoel. Van de week een paar winterbanden aangeschaft met ook weer lichtmetaal erop. 5 spaaks. Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.

Richard
 
Welkom op het forum Richard!

De diesels zijn erg fijne motoren maar kennen wel wat probleempjes, de jouwe is vrij nieuw dus de meeste dingen zijn al aangepast wat de kwaliteit ten goede komt. Veel fijne km's gewenst!
 
Ik heb ook die klachten allemaal gelezen. Alleen kan niet begrijpen dat er meer zijn zonder problemen en dat er een aantal zijn die ronduit pech hebben. Waar komt dat vandaan. Het gaat toch om dezelfde motor, versnellingsbak en toch heeft een deel problemen en anderen weer niet. Lexus propagandeert toch een top kwaliteit. De auto industrie zou toch eens meer moeten onderzoeken naar hoe een auto wordt gebruikt/ gereden. Rijdt iemand altijd onder de 2000 toeren of altijd erboven, dat soort dingen.
Ik laat me verassen!
 
Uit mijn ervaring is gebleken dat de auto's waarmee stevig gereden worden langer goed blijven, maar dingen als een defecte 5e injector e.d. is niet te beinvloeden. Maar zoals ik al zei, jij heb een vrij late dus een hoop dingen zijn al verbeterd.
 
Nu nog even chippen en je herkent je IS diesel helemaal niet terug....
Dan pak je zelfs de snelle VW diesels en af een toe een 325/330D van de bimmergasten.


Ik ben benieuwd wat je van het verbruik gaat vinden, voor een diesel in deze klasse is het een zuipert ;)

Maar ach, emotie mag wat kosten! En, de IS is nog steeds een van de ALLERMOOISTE sedans in deze klasse, zo niet de mooiste!


Veel plezier hier en met de wagen!
 
Het verbruik is inderdaad niet om naar huis te schrijven. Krijg hem niet lager dan 1 op 15. Dan te bedenken dat ik uit een Auris kom van 1 op 23. Voor het chippen moet ik eerst even in de ogen vd lexus verkoper kijken, ga niet mijn garantie verspelen. Dat hoge verbruik zit' m het meest in die eerste 2 versnellingen. Het is net of je tweemaal moet optrekken, omdat de IS wat stilvalt bij overschakelen naar de 2. Rij nogal wat file vandaar. Autobaanritten met constante snelheid loopt verbruik toch echt naar de 1 op 17 (nog steeds niet echt zuinig). Ik geef er nu niets om, is wat je zegt een en al emotie. Met trots zie ik hem voor de deur staan!
 
1:15 is herkenbaar. Na het chippen wordt dat zelfs nog maar een 1:13 ;) (bij 120 op de CC, rond de 200K op de teller, dat zal ook uitmaken).



1:17 zijn echt nette waarden voor een Lexus diesel. In dieselland echter is het niet om over naar huis te schrijven. Maar, je krijgt ook wel wat terug he!
 
Welkom :hi:

Persoonlijk zou ik pas aan chippen denken als de garantie periode verstreken is.
 
ik dacht'ie juist zuiniger werd na het chippen. Staat elke keer als reactie op die Ventura site? Heb jij ervaring daarmee blue-eyes?
Maar goed ik verlang niet echt naar meer snelheid. Zoek wat meer raffinement in de vermogensopbouw (wauw ik begin al aardig interessant te klinken).
 
rcrnow zei:
ik dacht'ie juist zuiniger werd na het chippen. Staat elke keer als reactie op die Ventura site? Heb jij ervaring daarmee blue-eyes?
Maar goed ik verlang niet echt naar meer snelheid. Zoek wat meer raffinement in de vermogensopbouw (wauw ik begin al aardig interessant te klinken).


Ik heb daar erg veel ervaring mee.
Ga er vanuit dat als je vermogens toename krijgt je het ook gaat gebruiken.
Daarnaast heeft de Lexus diesel niet de beste loop, zeker onderin is er wat te corrigeren, en tegen een hogere brandstof verbruik.

De motor gaat wel stukken beter lopen, veel betere en gelijke loop, over het hele gebied. Zeker onderin fors meer vermogen en koppel.

Tussensprints worden een plezier, een IS250 heeft het nakijken. 495Nm is niet kinderachtig....



Dat raffinement ga je krijgen.
Zuiniger? Theoretisch wel, maar in de praktijk ga je dat niet halen.
 
1 op 23 voor de auris is toch wel een zeer nette waarde

welkom en plezier met je nieuwe keuze :rulez:
 
Thanks Stadler jouw GS450h die vind ik ook heel gaaf!
En bleu-eyes zal er over nadenken als ik mijn Lexus garage heb geraadpleegd.
Auto loopt nu ook al gaaf zat.
 
Hallo Lexus fans,
Heb intussen alweer dik 25000 kilometer gereden met mijn IS220d en moet zeggen dat het dik positief is. Hoewel ik vorige week wel een smetje op de Lexus blazoen meemaakte. Onderweg met gezin op circa 60 kilometer voor Eurodisney schiet op het dash een lampje aan met VSC alarm. Vervolgens gaat die langzaam over op een topsnelheid bergop soms van maar 75 per uur . :X Kun je je voorstellen op een Franse autobaan!!! Maar goed langs de weg gezet en bellen maar. Ik heb tenslotte red carpet garantie. Uiterst snel had ik de alarmdienst aan de lijn die zich afvroeg of ik van te voren lang in een file had gezeten. Nee hoor ik heb lekker heel lang op cruise control 120 gereden. Had geen haast. Okee hij wist me een technisch feit te vertellen dat het kon liggen aan een verstopt onderdeel. Maar goed de alarmdienst gaf ook aan dat ik in elk geval het verkeerde nummer had gebeld en verbond me door naar een ouder iemand die vroeg wat ik wilde. Kon ik op eigen kracht doorrijden of wachten op een Franse verlader. Grrr op zo'n lader staan met me Lexus... niet dus...ik rij wel door maar pak maar de binnenweg. Dezelfde avond werd ik gebeld en kon de auto een dag later aanbieden bij een Lexus dealer in Nanteuil-Les Meaux. Op een zeer elegante en vriendelijke manier geholpen door een ietwat Engels sprekende Fransman. Dezelfde dag uurtje of 5 later kon ik de auto alweer ophalen (met de Taxi heen en weer trouwens). En daar stond hij weer gepoetst van binnen en van buiten en ?140,49 en twee maal Taxi kosten ? ?40 lichter. Dit voor het schoonmaken van de regeneratie partikel filter. Dolblij als ik was terug naar Disney want we hadden dus al bijna een dag gemist. Daags later rijden we weer terug naar huis en praten nog wat na over het gebeuren en prompt op weer 60 kilometer voor Maastricht (mijn thuishaven) geeft de auto wederom dezelfde melding :X . Ik had nog wel rekening gehouden om niet met te lage toerental te rijden en het gebeurde toch weer. Dan maar weer binnendoor. Dag later gebeld met de alarmdienst en weer dezelfde vraag op eigen kracht of ophalen. Ik wil meer weten en rijdt zelf naar de Lexus in Sittard. Krijg een leenauto CT200h en kon de auto na het weekend gelukkig alweer ophalen. Boven de 100 kilometer gaat deze namelijk ?0,18 p/km kosten, aangezien ik al bijna 250 heen en weer naar mijn werk rijdt per dag. Ongepoetst kreeg ik me auto terug en men wist te vertellen dat het te ver ging om de Franse te verwijten dat men geen goed werk had geleverd maar dat men meer had schoongemaakt. Moet zeggen dat de red carpet garantie doet wat het schrijft. Alleen zelf ging ik de fout in aangezien bij thuiskomst een tweedehands aangekochte Lexus garantie, ik de auto bij mijn eigen garage had moeten aanbieden. Mijn fout dus, maar mijn garage in Eindhoven heeft dit gecommuniceerd met Sittard. Hulde hiervoor. Alleen ik hoop dat me Lexus dit niet weer doet als ik van de zomer verder moet gaan rijden. Al met al gaat de Lexus IS220d nu wel meer gebruiken. Ik probeer niet meer in de zes 120 te rijden maar duw na 130-140 pas de 6 in. Hogere toeren, had ik een verbruik van 1 op 12 ? 13 is deze toch nu meer naar de 1 op 11. Maar heb het er voor over, want hij rijdt zo gruwelijk fijn (hoe sneller hoe stiller) :P
 
Hallo Richard,

Ik rij ook een IS 220d, voor de aankoop zij mijn garagehouder al, bij deze auto is het nieuwe rijden niet van toepassing, niet onder de 2000 toeren rijden, om de boel goed schoon te houden, ja en het brandstof verbruik gaat dan idd omhoog, 1 op 13, de 6 gebruik ik alleen bij 140, dus bijna nooit.
Verder, net wat je zegt er zit wel power onder de kap, en dat maakt het rijden zo mooi.
Hopen dat de problemen over zijn, ik heb wel veel vertouwen in de auto, hopen dat dat zo blijft.

Groetjes Andr?
 
Waarom is er eigenlijk geen speciale eigenaars review plek op deze site, waar je je ervaringen kunt bijhouden? Ja,ik ken autoweek maar vind de bezoekers daar erg irritant aangezien ze je van alles beschuldigen als je een dure auto hebt...

Maar om terug te komen op de IS, dat vind ik een hele mooie auto. Voor mijn vrouw denk ik aan de nieuwe IS300h, aangezien Lexus ons ook heel erg goed bevalt...
 
Ik zou de auto nooit gekocht hebben als ik niet de red carpet garantie erbij zou krijgen. Dat is wel Lexus, is gewoon een goeie service die ze hebben. Snap niet dat mensen nog een Duitse stal binnen lopen. Niet dat die beter of slechter zijn maar gewoon de Lexus garage service is perfect. En Andr? dat vertrouwen in de IS220d is gewoon terecht er is niets mis met de auto alleen hij is ongeschikt voor dagelijkse korte stadsritjes, is eigenlijk geen enkele diesel. Ik heb tevoren een Auris Hybrid gehad maar met mijn rij- afstanden woon-werk schrijf ik als een gek af op een auto, zeker een benzine. Denk dat ik nu uitkom op een kleine 65000 per jaar. Rij dan liever in iets bijzonders dan een op elke hoek auto. Hallo Harrie wil je die dingen niet meer roepen mijn vrouw leest dit ook!
 
Nou 95000 kilometer erop zitten. Inmiddels alweer mijn 2 beurt op rij gehad. Gaat wel snel met die 15000 per jaar. Heb meteen een 90000 beurt genomen omdat de garage- beurten wat uit de pas liepen, had eigenlijk een 75000 moeten zijn, maar goed. Die ?100 duurder kan er ook nog wel vanaf. De auto loopt echt gaaf soepel en stil verbruik vrij constant rond 11-12 liter. Na mijn winter banden te hebben verruild voor mijn zomer banden werd de IS220d nog stiller ook. Enig probleem gehad met trillen bij het remmen. Blijken de voor rem-schijven afgedraaid te moeten worden. Meteen ook nieuwe remblokken erop en het is weg. Alleen...nu komt het...blijk ik er ineens slot bouten erop te hebben maar wel de verkeerde. Garage krijgt er bouten er niet meer op. Met elk wiel een bout te kort rij ik naar de Banden boer terug..na 6 keer het verhaal te hebben gedaan hebben ze wel de originele bouten opnieuw ingedraaid met een speciale schroef en is het goed gekomen. Alleen die mannen overtuigen dat ik die bouten er niet op gedraaid heb is een hele overtuigings- klus geweest wel 10x verhaal gedaan. Er moet iemand zijn geweest die die slotbouten bij de mijne heeft verward. Weet helaas niet meer wie het is geweest. Maar goed terug naar de auto. Nog effe gaan we weer naar het diepe zuiden en gaan er weer de nodige kilometers op. Met de gezondheid van de auto zit het nu wel goed. Alleen dat VSC (EGR) syndroom blijft maar spoken. Ik heb vertrouwen.

Effe nog wat persoonlijke ervaringspunten over mijn IS220d 2009:
Nadelen:
- Geen IKEA lader, kijk uit wat je koopt gaat er geheid niet in.
- Die eerst versnelling naar die 2 blijft een dieptepunt, je blijft die hik houden, ook niet te snel terugschakelen, zeker naar ze 1 gaat'ie echt niet fijn vinden
- Achterin is het echt schikken met je benen en voeten.
- Verbruik...je kan er 1-14-15 mee halen maar dan rij je niet harder dan 80-90 p/uur niet in zijn zes want dan krijg je geheid problemen met de EGR
- Alles buiten de garantie is kassa bij de Lexus, dus zorg dat je reserves heb of ga naar een andere garage
- Een diesel schrijf maar af als een gek dit type auto is misschien onbekend en dus onbemind.
- Dubben doorrijden na de garantie of niet...

Voordelen
- Wat een prachtbak is het toch ga nooit meer met tegenzin naar me werk elke meter is geweldig, die wegligging, versnellen, en vaak genoeg complimenten van liefhebbers (stond laatst naast een open BMW 3 roept iemand iets positiefs reageert de BMW rijder...nee nee die blauwe Lexus...)
- Op me werk noemen ze me de directeur..
- Alles is degelijk en steekt gewoon goed in elkaar; heb al nieuwe auto's gereden waar wel een bakje of vakje losschoot maar dat is nie.. waar bij deze
- De service bij de Lexus garage is gewoon te gek als ik ooit een ander merk ga rijden zal ik dit gaan missen. Alleen al hoe goed men de klant behandeld, ik weet je betaald ervoor maar het is mij wel wat waard
- Veilig issie met zoveel ballonnen, ga het niet uit proberen..maar laatst een noodstop moeten maken met 200 op de teller (in DLD) en de auto gaf tot terug naar 50 geen enkele drama. Bleef gewoon recht vooruit alleen wat piepjes en lampjes. Vandaar dat afdraaien van die schijven misschien!!!
 
Welkom hiero op het forum en have fun met je wagen.
Erg mooie kleur trouwens.
Was jij heel toevallig dinsdag in horst bij de parkeer plaats van janlinders? Daar stond namelijk ook een 220d in de zelfde kleur.
Ik had recht voor de deur staan een zwarte is200 met zwarte 19inch wielen
Mvg nick