Lexus IS220d buss. uitvoering

Bedankt voor compliment. Nee dat was ik niet. Heb dus een dubbelganger. Is trouwens een heel vriendelijk kleur qua onderhoud.
 
Mooie goede samenvatting van de IS220D en Lexus!


Komt goed overeen met mijn ervaringen!


Heel eerlijk gezegd mis ik af en toe best de mooie IS220D! Ik vind de looks, zeker met dikke 19" velgen en verlaging fantastisch! Alleen de motor is imo niet zo goed. Maar de nieuwe series hebben dit issue bij lange niet zoals de eerste series!
 
Hallo Allen, zoals ik al onder VSC problemen Post-Reply had geschreven stond ik voor Lyon wederom stil. De liefde is over was trouwens al tanende na de vorige keren. Ben nog steeds verkocht over de IS220d maar ben te zeer afhankelijk van eigen vervoer. Dus ik overweeg een vertrek bij Lexus. Eerst wacht ik nog even af hoe de reparatie ditmaal verloopt bij Lexus, wat ze er aan doen en wil dan ook alles weten. Duurt wel weer maandag over 2 weken. Kan nu wel rijden maar de melding blijft. Hallo Blue Eyes helaas ook de nieuwe versies hebben dit egr probleem dus. Het schijnt dat de 200d versie geen problemen kent, maar die rijdt ook bijna nergens. De milieu eisen hebben deze dieselmotor de das omgedaan. Ben blij dat ik niet verder ge?nvesteerd heb in deze auto qua velgen en verlaging. Lid van het Lexus Forum was een eer voor me maar wel kort.
 
maar je hebt geluk je hebt 5 jaar garantie + 2jaar coulance op deze m.blokken,
je zult maar een vw hebben gehad kon je alles zelf betalen, ( defecte airco's, turbo's, draagarmen etc.)
en je kunt roetfilter op een simpele manier uitschakelen ( ff afdoppen ) zodat je je weg toch kunt vervolgen zonder dat de auto niet meer harder wilt dan 80
 
Hallo B-J die 5 jaar garantie klopt niet. Ik rij 50000 per jaar en de fabrieksgarantie loopt tot 130000 daarna kun je voor ruim ?900 tot 160000 garantie bij kopen. De mijne had er inmiddels 100000 op zitten dus ik zou nog een kleine 30 weken garantie hebben. Op dit moment was de situatie dat men niet echt onderdelen heeft vervangen alleen schoonmaken en de zaak draaiende houden volgens cijfertjes die aan bepaalde metingen moesten voldoen. Ik ga niet doorrijden tot er echt iets sneuvelt zoals een katalysator etc. en dan de discussie met de garage aangaan. Ze laten me nu al gewoon weer rijden met de opmerking als hij nu weer stilstaat moeten we overgaan tot vervanging vd katalysator. Kijk ik ben helemaal niet thuis in die techniek maar moet ik dan weer met me gezin ergens in Frankrijk stranden. Of gewoon niet meer op vakantie met de auto? Ik heb bij Honda een goede prijs gekregen voor de Lex omdat de BPM teruggaaf lucratief is voor de garages bij inruil.
 
Vreemd, mijn broer heeft een avensis d-cat 130 pk gehad( zelfde motor als in lexus is220 ), bij 175.000 km is er hier voor nog een nw. roetfilter geplaats onder garantie
 
Tot slot;
Nou zoals ik al schreef onder de check VSC is dit mijn laatste reactie. De IS220d heeft me altijd bekoort. Naar genoeg heeft'ie me toch driemaal, ook nog op vakantie, opgezadeld met dat roet probleem en reed nog maar 70-80 km\h verder. Maar de auto is niet uit mijn hart.
De rust op hoge snelheden waren geweldig. De versnellingsbak was soms een ramp, met optrekken.
De opvolger een gloed nieuwe Honda Civic 2.2 i-DTEC. Ik ga deze Honda niet vergelijken met de 2.2 i-DTEC Sport van Honda. Die is gloednieuw en heeft dus ook 5 jaar voorsprong met zijn techniek.
Mag wel vermelden dat de Lexus IS220d sneller is. De acceleratie van de IS220d is vanaf de 100 per uur hoger. Daarvoor is de versnellingsbak van de Honda veel te verfijnd gekozen. Lexus meer pk en hoger koppel. De Honda is lichter dus daar zou enigszins nog een vergelijkbaar stel in gezocht kunnen worden. Een ding wint de Honda het op alle fronten en dat is het verbruik en binnenruimte (de IKEA komt weer in beeld). Verbruik bijna de 1/3 minder...van 8,6 naar 5.1. Met dezelfde rijstijl.
Maar goed ik heb een Lexus gereden helaas niet lang maar ben te afhankelijk van de diesel en durfde niet meer te investeren. Nu hopen dat de Honda niet met dat roetprobleem komt!
Lexus formleden het gaat u goed
Drive save
 
Jammer, maar begrijpelijk. Ik wens je veel plezier met de nieuwe auto.