Lexus IS220D start niet

Spirit crusher

Nieuw hier
19 dec 2011
12
0
0
Hi,

gisteren van het werk naar huis gereden, niets aan de hand, normaal ritje ( IS 220 D van 2008 ).
Ga iemand afhalen aan het station ,leg de motor stil, en na 10 min wil ik weer starten. Gaat door de hele cyclus ( radio/GPS , dan gloeikaarsen en tellertjes die heen en weer gaan, check VSC complete, en dan start probeer... ), maar wil niet dan niet starten. Hij geeft 1 dikke tik tegen de motor, en dan stopt hij met proberen.

Dacht batterij plat, maar zeer onwaarschijnlijk aangezien al de rest nog werkten ik van een ritje van 15 km kwam. Toch even met startkabels proberen maar nu tik de start motor gewoon tegen de motor aan en doet nog steeds niet.
Geeft nergens een foutmelding op het dashboard, alleen na die ene tik tegen de motor ( van de starter veronderstel ik ), gaat het lampje oranje pinken waar de voorruitblazer opstaat ( tekentje voorruit, met FRONT eronder , onder het GPS scherm.

Ik weet niet of ik dit als een " foutmelding " moet interpreteren, maar wat denken jullie ? Ooit iemand die al gehad ?

Zou het een beetje zonde vinden om hem te moeten laten wegslepen als het mss iets kleins is.

Graag dringend wat antwoorden :(
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Je hebt toch Lexus service? Die komen langs.

Ze zijn bij mij 2 maal geweest, nooit kosten in rekening gebracht, afgezien van de normale reparatie. Maar het transport, het langskomen koste me niets.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Probeer de ecu even te resetten. min pool voor langer dan een minuut van de accu halen.

Edit: Na de ECU reset werken de andere ramen niet meer vanaf het bestuurders paneel dus moet je ze even programmeren. Bij iedere deur apart event het raam een stukje omlaag en dan een 10 seconden lang omhoog houden.

Mocht hij wel starten, dan toch even bij de dealer langs en vragen wat er aan de hand was/is.
 

Spirit crusher

Nieuw hier
19 dec 2011
12
0
0
Ok zal vanavond even de batterij loskoppelen.
Anders zal het weinig anders zijn dan de starter, want buiten dat werkt alles. Enige wat ik me toch afvraag is dat oranje lampje dat pinkt bij de Airco knop.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Spirit crusher zei:
Is een 2dehands Lexus en zit in Belgie. Dus zou niet weten of ik daar recht op heb.


De mijne is ook 2e hands, en ik heb daar gewoon recht op, mits onderhoud 100% bij de Lexus dealer uitgevoerd.
Voor BE weet ik dit niet.
 

Spirit crusher

Nieuw hier
19 dec 2011
12
0
0
blue-eyes zei:
[quote="Spirit crusher":124qykph]Is een 2dehands Lexus en zit in Belgie. Dus zou niet weten of ik daar recht op heb.


De mijne is ook 2e hands, en ik heb daar gewoon recht op, mits onderhoud 100% bij de Lexus dealer uitgevoerd.
Voor BE weet ik dit niet.[/quote:124qykph]

Is door toyota dealer uitgevoerd. Daarnet gebeld naar Lexus garage, maar accepteren het niet.
Foto van het oranje lampje heb ik niet, maar onderstaande foto, dus de knop waar " FRONT " opstaat in het midden, daar pinkt hij dus oranje na de mislukte start.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Spirit crusher

Nieuw hier
19 dec 2011
12
0
0
Hube zei:
Oke, ik hoor wel hoe de ECU reset uitpakt.

ECU reset is gebeurd, maar geen verschil daarna. Nog 10 keer geprobeerd, maar zelfde symptoom.
Dan toch nog een 2de keer geprobeerd met startkabels en een iets stevigere andere batterij, en startte toen moeizaam maar wel.
Nu na enkele ritjes alles " ok ", maar het starten blijft moeizaam op eigen batterij. Dus ik zal deze dan maar vervangen.

Anderzijds is het oranje lampje na start nog steeds zichtbaar. Ik moet dan enkele keren op de andere knopjes van de airco/ventilatie duwen en dan doet hij het wel. Rare is dat hij altijd terug gaat naar 22?C , AC aan en standaard blazers boven. Ook al verander ik de instellingen erna, na starten gaat hij elke keer naar die instellingen.
Iemand reeds ervaring ?

bedankt voor de andere hulp allesinds.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het zou kunnen dat de accu zwak is, tijdens het starten word er erg veel stroom van de accu gevraagd, misschien te weinig om te starten maar hierdoor worden alle andere systemen even achtergesteld waardoor deze terug kunnen gaan in basis instelling. Dat zou je climate control verhaal kunnen verklaren. Het kan ook gewoon aan de startmotor liggen. Wat je even kan proberen (als je bij de startmotor kan) is voorzichtig wat tikken uitdelen aan de startmotor met een hamer o.i.d. Hierdoor komen de koolborstels even in beweging waardoor ze weer goed contact maken. Dit is vaak het probleem bij het verhaal wat je verteld.
 

Spirit crusher

Nieuw hier
19 dec 2011
12
0
0
blue-eyes zei:
Ik was allang naar de dealer gegaan........

Fijn dat het iig weer rijdt.

Mijn vaste garage was op vakantie tot gisteren, daarom dat ik het even zelf allemaal moest doen. Iemand fototje van waar de starter zich bevind ? Heb gisteren even zitten kijken maar zag die niet meteen.
Ik zal allesinds mijn batterij vervangen en langs de dealer langs gaan voor dat airco lampje.( is een toyota garage, maar die doet het even goed,helaas geen lexus assistance ).
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Als ik het zo hoor gaat een nieuwe accu het probleem oplossen.

De reset naar 22 graden lijkt mij een indicatie dat de auto onvoldoende spanning krijgt.

Wat KWP zegt, zou ik ook even doen, mocht het probleem na de nieuwe accu aanblijven. Maar je hebt nog een redelijk jonge auto...
 

Spirit crusher

Nieuw hier
19 dec 2011
12
0
0
Ok, een accu was het dus. Toch raar, dat oranje lampje de ene keer wel, de andere keer niet. Maar ok, is nog het minste. Zal later wel eens langs gaan bij Lexus om te horen wat de juist is.

Bedankt voor de antwoorden allesinds.