Lexus IS250 E2

Jayyzz

Nieuw hier
31 okt 2024
7
20
3
Hallo allemaal! Zoals al eerder in mijn voorstel bericht:

Sinds deze zomer heb ik een Lexus IS250 Executive gekocht ter vervanging van mijn Volkswagen Polo. Ik wilde meer power en meer rust in de cabine, maar nogsteeds iets erg betrouwbaars. Dus natuurlijk op Lexus uitgekomen .


Er staat al een aardige lijst van dingen die ik wil gaan aanpassen/verbeteren/vernieuwen aan de Lexus. Dit zal natuurlijk over vele jaren gaan, maar het is nu al een mooi vooruitzicht.


Wat staat er op de lijst?


Onderhoud:

Nieuwe set banden voor originele velgen

Radiateur vervangen (kleine lek)

Schokbreker vervangen rechtsvoor (traant nu, maar moet natuurlijk op de duur vervangen worden)


Voor de mooi:

Koplampen opschuren en opnieuw lakken met UV bestendige lak (2K)

Motorkap laten spuiten (blanke lak is er aardig kapot van)

Dashboard en rechter deur panelen vervangen. (Dashboard heeft scheur erin en heeft sticky issue. Rechterdeuren hebben helaas happen uit t paneel, dus je ziet het schuim eronder)

Originele vloermatten (Zit nu een gat in de bestuurders vloermat)


Mods:

Vgrom lite2

Nieuwe velgen

Stijfere stabilisatie stangen (vind de huidige body roll wel erg veel, maar twijfel wel want wil geen comfort opgeven)

Verlagingsset / schroefset


Velgen zijn nog een twijfel geval of ik 18 of 19 inch ga. Ik twijfel tussen:

18x8.5 ET35 voor / 18x9.5 ET38 achter ---- 225/40 voor / 255/35 achter

19x8.5 ET35 voor / 19x9.5 ET40 achter ---- 225/40 voor / 255/35 achter



Wat is er nu ondertussen al gebeurd?

Nieuwe banden rondom:

Michelin CrossClimate 2 XL 225/45 R17
Michelin CrossClimate 2 XL 245/45 R17

Koplampen geschuurd en gepolijst, word binnenkort gespoten. Ziet er nu al 100x beter uit.

Voor de volgende stap ga ik binnenkort langs een spuiterij om een opgave te vragen voor het herspuiten van de motorkap en bumper waar de blanke lak loslaat.
 

Bijlagen

  • PXL_20250104_114451282.jpg
    PXL_20250104_114451282.jpg
    3,8 MB · Weergaven: 22
  • PXL_20250104_150637519.jpg
    PXL_20250104_150637519.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Je hebt een dijk van een auto gekocht. En wat een upgrade vanuit een Polo! Goed en noodzakelijke verbeteringen en leuke mods in het vooruitzicht, mooi om te zien dat deze Lexus weer liefde krijgt. Graag wat meer details, welke bouwjaar (ik denk 2006) en wat is de km stand?

Eens met alle verbeteringen maar ik zou goed nadenken over de verlagingsset / schroefset. Daar wordt de auto meestal niet beter van (afhankelijk wie je het vraagt), je verliest een combinatie comfort en rijeigenschappen waar Lexus Engineers hard voor hebben gewerkt. Moet je zelf weten maar veel eigenaren hebben achteraf spijt van de conversie.

Veel plezier!
 
Je hebt een dijk van een auto gekocht. En wat een upgrade vanuit een Polo! Goed en noodzakelijke verbeteringen en leuke mods in het vooruitzicht, mooi om te zien dat deze Lexus weer liefde krijgt. Graag wat meer details, welke bouwjaar (ik denk 2006) en wat is de km stand?

Eens met alle verbeteringen maar ik zou goed nadenken over de verlagingsset / schroefset. Daar wordt de auto meestal niet beter van (afhankelijk wie je het vraagt), je verliest een combinatie comfort en rijeigenschappen waar Lexus Engineers hard voor hebben gewerkt. Moet je zelf weten maar veel eigenaren hebben achteraf spijt van de conversie.

Veel plezier!

Bouwjaar is 2007, maar pas aangekocht in 2008, omdat het (volgens mij) een showroom auto was. Km stand staat nu op ongeveer 235.000, heb sinds aanschaf er al 10k km mee gereden, en buiten de dynamo die het begaf in de eerste 2 weken van de aanschaf heb ik er verder geen problemen meer mee gehad.

Ik weet inderdaad dat het comfort van de auto zal afnemen als ik een verlangingsset/schroefset eronder zet. Wat je zegt, de engineers hebben alles in het chassis/ophanging zo opgezet met de aanname dat de vering is zoals hij standaard is. Ga je daaraan dingen veranderen, dan klopt alles natuurlijk niet meer.

Om een beetje een beeld te geven van wat ik wil, is dat ik eigenlijk het voornamelijk doe om de lijnen te laten kloppen met wanneer ik andere velgen erop laat zetten. Dat de banden zo in de wielkasten staan dat ze ze mooi vullen, maar ze hoeven niet zo erin gepropt te worden dat t allemaal nog maar net past. Eigenlijk simpelweg gezegt, een net wat sportievere look. Daarmee zal (zoals je aangeeft) ook een sportiever gevoel uit komen, aka, minder comfort.

Ik zal sowieso nog wat meer mensen hun opinies erover lezen die dit inderdaad hebben gedaan. Zal het forum nog wat dieper doorgraven ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa