Lexus IS250C Dashboard

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

kars

Nieuw hier
23 aug 2025
2
9
3
Hoi allemaal

Ik zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Kars, ik ben 20 jaar en werk als frontend developer. Naast mijn werk ben ik een grote liefhebber van Lexus, met name de IS250C. Ik hoop dat dit de juiste plek is om dit te posten, zo niet hoor ik het graag!

Omdat ik zelf nieuwsgierig was naar hoeveel de IS250C voorkomt in Nederland, heb ik een website gemaakt waar je kunt zien hoeveel Lexus IS250C er in Nederland rondrijden. Dit project is puur uit passie voor Lexus en website ontwikkeling ontstaan, en er zitten dus verder geen commerciële doelen achter.

De site is hier te vinden: lexustracker.nl
Misschien vinden anderen hier het ook leuk om even te kijken.

Groetjes!

Als de zoekfunctie nou ook zou werken voor de andere types, zou het helemaal top zijn, ik noem maar wat: IS 300h 😜 👍

Als de zoekfunctie nou ook zou werken voor de andere types, zou het helemaal top zijn, ik noem maar wat: IS 300h 😜 👍
Heeft eventjes geduurt, maar het staat live! Heb nog geen data voor de IS300h, dus de grafiek heeft weinig zin, maar de zoek functie op de zoekpagina werkt wel!

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Welkom @kars. Kan je uit ervaring zeggen, rijden in een IS250c is ook inderdaad heerlijk. Zeker als je het leuk vindt om andere mensen telkens te moeten vertellen wat voor een auto het is. Want inderdaad is die niet zo vaak gezien in NL.

Ik begrijp dat je met jouw beroep lol hebt aan het werken aan een dergelijke tool. Is ook leuk. Maar voordat je er heel veel tijd in stopt, die je ook kunt besteden aan rijden met de cabrio, @Arbitrator heeft ook al eens zoiets gebouwd om de rdw uit te lezen; zie hier
En als je dan toch bezig bent, zoek ook het aantal IS350c eens op 😎

• Leuk
Waarderingen: Arbitrator
Nu deed ik stiekem de aanname dat je al een 250c rijdt, maar als ik jouw tekst nog een keer lees, kan ik er ook uit opmaken dat je misschien nog aan het zoeken bent/gaat?

Ik meen dat de car care nut nu net over de 250 niet zo enthousiast was, maar ik weet niet meer waarom/waardoor.

Veel Amerikanen zijn over de 250, cabrio of sedan niet zo enthousiast. Komt omdat ze op half afgewerkte olie rijden ipv benzine. Dat versmeerd de boel met carbon-deposits. Heeft de EU al heel stuk minder last van.

De IS250C is een geweldige auto om in te rijden. Heb ongeveer 2 jaar eentje mogen bezitten. Toen ik deze heb ingeruild op een RX450h begon het open rijden toch weer te kriebelen. Daarom heb ik dit jaar een SC430 erbij gekocht. Dit is wel echt een andere auto als de IS maar qua ruimte mis ik de IS cabrio wel.