Lexus IS300 Berline, Nov-2001

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Zoals reeds aangegeven, willen we de wagen van vrouwlief vervangen door een GS300 van dezelfde generatie.
D'r is helemaal niks mis met haar wagen, wel integendeel, ik neem risico door 'em te vervangen door een wagen die ik niet ken, maar we willen gewoon wat meer ruimte, vooral omdat we vaak gasten over de vloer krijgen.

De wagen staat op dit ogenblik in Zuid Frankrijk, maar voor de koper breng ik 'em zelf wel naar NL of BE.

Lexus IS300 berline, 5-trapsautomaat, zilver, zwart leder.


Verder heeft ie alles wat een IS300 pleegt te hebben: electrische zetels, Xenonlicht, electrisch schuifdak, verwarmde zetels, het Premium Audio systeem met CD lader, 17" velgen, etcetc

De wagen heeft een full Lexus service history. Wij kochten hem 3 jaar terug met 160000km, hij heeft er nu 190000.

Alles aan de wagen werkt en zowel het interieur als de buitenkant is als nieuw (zie fotos). Nooit in gerookt.

Het is inderdaad een RHD (ik woonde in UK), vandaar de lage prijs. 3450,-Euro, redelijke offers welkom.

Het stelletje winterbanden kan je d'r gratis bijkrijgen.

Paar fotos van de buitenkant:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
ziet er echt goed uit, en ik 1,5 jaar geleden 9000 euro gegeven aan mijne is 300.
zal snel verkocht zijn :rulez:
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Wel, ik hoop dat ik er een zorgzaam liefhebber plezier mee kan doen. Ik hou aan deze auto meer dan aan mijn eigen kist. Deze slaapt binnen, krijgt om de x maand zijn leder-feeding, etc.

Dat gezegd zijnde krijgt een mens zoveel meer voldoening om een wat oudere wagen in nieuwe staat te houden dan een nieuw exemplaar.

Vandaar ook dat ik een GS van de tweede generatie wil ipv een nieuw exemplaar. Ik wil weer een wagen waar ik fier mag van zijn hoe goed hij d'ruit ziet en hoe goed hij rijdt voor zijn leeftijd.

Was 1 optie vergeten: de wagen heeft parkeersensors ingebouwd achterin. (en zelfs een dove kan ze horen :loll: )
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Voor degenen die vinden dat de wagen wat ver staat, maar toch ge?nteresseerd zijn en een "tour" willen:

Ik kan steeds voorstellen via Skype even te bellen met de webcam en een virtuele tour te geven van de wagen. Zo kan je de koudstart zien, en alles ook horen draaien.


:baseball:
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
mlcoolj zei:
tot wanneer is de auto gekeurd? misschien ook handig om te weten...

De wagen is gekeurd in UK. Die is nu al bijna een maand oud en ik wil best de wagen voor een koper opnieuw hier laten keuren .... maar die keuring is in Nederland niets waard. Hij moet weer gekeurd worden wanneer hij daar binnenkomt. Da's echter het probleem voor elke wagen die gelijk waar een grens oversteekt.

Ik kan de wagen wel opnieuw laten keuren om de toekomstige koper een gerust gemoed te geven.

Dat gezegd zijnde, als ik in Nederland die wagen aflever en hij faalt de keuring wegens een mankement, dan betaal ik de koper een serieus diner en geef ik hem 500 Euro terug bovenop de reparatie.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Ben volgens "someone in the know" ge?nformeerd dat mijn ding ook een Limited Slip Diff heeft. Was dat vergeten erbij te zetten.

Ondertussen heb ik een GS430 aangeboden gekregen aan een interessante prijs en kan ik tijdelijk de wagen eventueel voor wat minder verkopen. (i.e. zolang die GS beschikbaar is).
 

cvvracing

Actief
10 nov 2011
100
0
0
Spijtig dat het stuur aan de verkeerde kant staat, anders had ik hem direct van je overgenomen. Jou wagen is kwa looks echt in showroomstaat!!
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
cvvracing zei:
Spijtig dat het stuur aan de verkeerde kant staat, anders had ik hem direct van je overgenomen. Jou wagen is kwa looks echt in showroomstaat!!

Met dank. :)

Dat gezegd zijnde, had hij in LHD geweest, dan stond hij voor 8000 Euro te koop, niet voor 2950 Euro ... Men kan niet alles willen in het leven.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Ik krijg veel reacties van mensen die ge?nteresseerd zijn... maar dan zeggen dat het spijtig is dat het een RHD is.

Bij deze even een 5tal voorbeelden van gelijkaardige IS300's met automaat en leder die te koop staan. Geeft een beetje een beeld van hoe groot de korting is wegens de RHD... En deze wagens hebben vaak geen Lexus Service History etc.

http://nl.autoscout24.be/ListGN.aspx?at ... sort=price
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
...niet voor 2950 Euro...
Heb ik iets mislezen, of is de prijs aangepast?

Overigens valt met RHD goed te leven, zeker als automaat, en dan denk ik niet eens aan onderdelenwaarde....

Maar goed, succes met de verkoop!
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Jawel, ik heb de prijs een 500 Euro naar beneden gehaald kwestie van wat ik uitspaar ook wat door te geven aan de nieuwe koper.


Dat gezegd zijnde, veel meer durf ik hem niet meer laten zakken, anders gaan mensen denken dat er iets niet pluis mee is.

Verkoopt hij niet, geen probleem, uiteindelijk praten we over kleine bedragen en ik zet 'em wel bij een vriend in UK af om hem te verkopen wanneer ik een GS430 ga halen. Paar weken op enkele duizend Euro zitten is nu geen ramp.

Ik laat hem dus tot volgende week staan als kans voor mensen om hem op te vissen. ;)
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Ik heb die wagen gewoon "in geval" even op een Franse website gezet en komt er een Indi?r af die in Nice woont en die net naar UK een Lexus wou gaan kopen want hij wil een RHD...

:)

Morgen wagen gaan tonen en hopen !


Ondertussen heb ik echt de meest jolige vragen gekregen.

- Kandidaat: "Heeft hij een keuringsbewijs?"

- Ik: "Daar bent u niets mee, u moet in Frankrijk naar de keuring, het Engels is niet geldig. En moest hij hier niet door de keuring geraken, dan betaal ik u die keuring terug en ben ik bereid de verkoop te annuleren".

- Kandidaat: "jamaar, ik heb toch liever dat u eerst nog eens naar UK voor een nieuwe keuring gaat".

... Mijnheer... als ik er naar UK mee rij, dan blijft hij daar want ik heb daar een kandidaat voor ?2700 en dan rij ik met de nieuwe terug. Wat denken ze nu ? Dat ik er ne strik ga ronddoen voor dat geld?

of nog

- "Staat hij Franse platen?" (en de Engelse platen staan duidelijk op de fotos en het staat vermeld dat het een Engelse auto is)
- "Nope, Engelse platen nog steeds. Maar in Frankrijk inschrijven is gewoon schouwen en naar de pr?fecture met de V5C".
- "Jamaar, ik zou toch liever hebben dat u hem inschrijft eerst op Franse platen..."

... Juist en dan zijn ze plots van gedacht veranderd, en mag ik weer in UK de wagen inschrijven om hem daar te verkopen...

:roll:


Er zijn echt mensen die schaamteloos zijn en alles willen. Ze willen een auto voor een appel en een ei... maar gij zou wel alles eerst voor hen moeten regelen en het risico nemen dat ze van gedacht veranderen...
 

cvvracing

Actief
10 nov 2011
100
0
0
Ja de wereld zit vol met dromers, de wagen staat al aan een belachelijke prijs en dan verwachten ze hier nog zoals hierboven vermeld nen strik rond den auto. Goudzoekers noemen ze dat hier in Belgie
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
cvvracing zei:
Ja de wereld zit vol met dromers, de wagen staat al aan een belachelijke prijs en dan verwachten ze hier nog zoals hierboven vermeld nen strik rond den auto. Goudzoekers noemen ze dat hier in Belgie


Wel, in Belgi? kreeg ik steeds dezelfde opmerking
- "spijtig dat het gene LHD is" ...
-> jawel, maar dan had hij 3 keer zoveel gekost...

en
- "staat 'em al op Belgische platen?"...
-> Sinterklaas is twee maand terug al geweest

Mensen willen echt alles tegenwoordig.

:D
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Allez, onze vriend in Nice is duidelijk echt een Indi?r want hij wil de prijs naar omlaag... naar 1500 Euro!

:loll:

Hij is nl gaan kijken en in UK kan hij een IS200 voor ?1500 (=1800 Euro) hebben, zegt hij. Klopt, maar zonder leder, Xenons, LSD, service history, etc... En hij vergeet dat zijn ticket naar UK, taxi ginder, hotel, ferry terug, p?age en benzine hem zeker 600-700 Euro gaan kosten.

'k Heb hem gezegd dat ik wel 200 Euro wou laten vallen als ik mijn winterbanden behield, maar nee hoor, hij gaat liever een zo een basic IS200 in UK halen om er in totaal meer voor te betalen dan de mijn IS300 hier op 3km van zijn deur te komen ophalen.

Zijn volgende argument was dat het hem 1000 Euro zou kosten voor de koplampen (375 Euro), het gelijkheidvormigheidsattest (64 Euro van Lexus), de technische keuring, etc...
Wat "etc" is, weet ik niet, maar de technische keuring moet ook voor een Franse wagen, dat gelijkheidvormigheidsattest moet hij ook betalen voor een IS200 die hij van UK overbrengt, evenals de koplampen en...

375 + 64 is op Melmak nog steeds geen 1000 Euro... :O

Mensen zijn echt gek.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
LOL @Alor!

Zonde dat mensen zo denken.. het is een hele nette auto voor die prijs... succes met de verkoop!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.