Lexus IS300h First Edition

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier.

Vanaf 1 February 2014 (als de levering doorgaat volgens planning....)
hoop ik met mijn schitterende IS300h te gaan rijden.

Dit wordt mijn 2e Lexus in mijn autoleven. Mijn eerst was een IS200 met de machtig mooi klinkende 6 in lijn motor
welke ik gereden heb van het jaar 2000 tot ongeveer 2004 hiermee reed ik in totaal een 200.000 kilometer.
Ik vond dat toen een hele mooie wagen en het model daarna (mark 2) helaas niet.

Ben van oorsprong een echte BMW adept en rijd nu in een 3 serie van 2010 en
het nieuwe model 3 serie vanaf 2011 kan mij niet echt boeien vandaar nu mijn overstap naar
de Lexus IS300h waarvan ikzelf vindt dat dit model de mooiste gestylde Lexus is welke ze
tot nu toe gemaakt hebben.

Mijn IS300h wordt op de standaard 17 inch velgen afgeleverd op winterbanden en ben dus nu druk op
zoek naar een set ''Breedset'' velgen aftermarket voor de zomer sloffen.
Ik wil op de vooras 225/40-18 en op de achteras 255/35-18 banden gaan plaatsen.

Het vinden van een breedset voor de IS300h valt nog niet mee. Ik heb 1 set gevonden maar niet echt naar mijn smaak. Ik wilde de Lorenze WL 197 in breedset dat vind ik echt een schitterende 5 spaaks velg echter die wordt pas leverbaar helaas vanaf 20inch. Kortom ik wil dus graag iets van een 5 spaaks strakke velg in breedset dus
als jullie daar ideeen en of mogelijkheden weten dan hoor ik het graag!

Groeten Marco.
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Welkom op het forum Marco, dat ziet er goed uit de nieuwe IS 300, we zien tzt de foto's wel verschijnen, succes met de zoeken wat betreft de velgen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Marco, welkom op het forum en gefeliciteerd met de aanschaf! Veel succes met het wachten :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom en gefeliciteerd met de aangschaf! Denk dat de tijd, voor jouw, niet snel genoeg kan gaan nu of niet? :) Succes met het wachten!
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Inderdaad kan de tijd mij nu niet snel genoeg gaan..........

En wat gebeurd er dan.......inderdaad dan gaat de tijd verschrikkelijk traag. :X

Maar goed ik weet wat ik straks ga rijden en dat houd me dan weer op de been.

Ik probeer in ieder geval bij de eerstvolgende Lexus meeting aanwezig te zijn die jullie hier van het forum gaan organiseren
wanneer ik de wagen in bezit heb.

Ik hoor dus graag wanneer het eerstvolgende treffen gaat plaatsvinden!

Gr. Marco
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
:p en hoe gaat het nu met je geduld :p


Grapje! ik weet hoe vervelend het is! haha, maar we zien je graag op de meeting! dus hou het forum in de gaten!
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Hou vol!! :devilish: Ik heb 1 jaar gewacht op de nieuwe 300h en ik kan je verzekeren, het loont!! :rulez:

En nog wat, later zeg je tegen die bwm rijders.... :p
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
First Edition is toch vooruit geleverd? Of moet je wachten op einde lease contract van de Beemer?
Sinds dit weekend ben ik de trotse eigenaar van een IS300h business Edition. Binnen 11 dagen na goedkeuring lease kon ik hem ophalen. Was een voorraad model :)
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
First Edition kon je ook gewoon vooruit bestellen en ik wilde perse een first edition ivm de aankleding.
omdat deze uitvoering tijdelijk was heb ik op zeker gespeeld door hem heel tijdig te bestellen exact zoals ik
hem wilde hebben. In het verleden heb ik door te wachten wel eens de uitvoering van een auto gemist dus deze keer wilde ik mezelf eens verwennen. huidige contract Beemer loopt af op leverdatum van de Lex.

Wat is er anders aan een BE uitvoering dan?

En hoe rijdt het? Tevreden? naar verwachting of boven verwachting?
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Het rijdt goed. Wegligging is goed. Hij is echter niet snel. Maar dat vind ik persoonlijk geen probleem. Verbruik zit ik op 1 op 16 ;)
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
ik heb er slechts een 30 minuten mee kunnen rijden tijdens een proefrit en ik vond hem juist wel snel
vergeleken met mijn ongeblazen benzine 3 serie van 143 pk.
Het vermogen van de IS is voor mij ook 1 van de doorslaggevende factoren geweest voor de keuze alsmede de te verwachten kwaliteit want ik ben de 3 serie in dat opzicht echt helemaal zat.

De kwaliteit van BMW ook niet meer wat het geweest is. Ik ben echt de tel kwijt
hoe vaak mijn dreier de afgelopen 3 jaar in de garage heeft gestaan met allerlei
mankementen, ontelbaar. Dat heet bij BMW tegenwoordig. Efficient dynamics.........

Tot voor kort had ik er een prive auto een BMW 525i (type E60) voor mezelf er bij (hobby) en die was wel goed maar dat was dan ook nog
een 6 in lijn zonder efficient dynamics rommel en die was wel gewoon perfect, topwagen maar helaas heeft die het veld
moeten ruimen voor de wens van mijn vrouw dus maar eens gek gedaan en een nieuwe mini voor haar gekocht.

Inmiddels toch weer een BMW 5 serie erbij gekocht met een 2,8 zescilinder in lijn met automaat.
Is een oldtimer en hier beleef ik dan nu weer veel lol van samen met mijn zoontje. Zowel het rijden
als het sleutelen / verbeteren van deze auto is echt genieten.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Ik vind hem lekker strak te sturen en dat met 3 dagen oude banden. Vandaag de winterslofjes eronder dus dat glijdt iets meer zeker nu ze nieuw zijn. Hij is sneller dan mijn oude MB E klasse 270 CDI met 170 pk en 400 Nm. De beleving is iets minder omdat je geen schakelmomenten voelt.

De BE heeft tov de basis uitvoering de neerklapbare achterbank, sflow airco, regensensor, cruise control en 17 inch 10 Spaaks velgen. Ik heb hem nog aangevuld met de navi. De korting die de leasemij kreeg was groter dan bij de firstedition. Anders had ik ook die genomen. Net nog wat rijker uitgerust.
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
klinkt erg goed!

Ik moet nog heel even geduld hebben en hopelijk gaat dan ook voor mij het echte genieten!
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Weer even een update.

De afgelopen weken weer druk geweest met het zoeken naar een setje breedset velgen
voor mijn IS300H FE en eindelijk heeft mijn inspanning
tot resultaat geleid.

Heb de hand weten te leggen op een set 18 inch 5-spoke velgen welke af fabriek te bestellen zijn op een
Luxury line als fabrieks optie. Smaak is natuurlijk persoonlijk maar ik vind ze helemaal geweldig. :rulez:

Nog ff doorbijten en dan kan ik de wagen op 1 February eindelijk ophalen. :D