Lexus is430?

Mart!ni

Hoort erbij
9 apr 2012
43
7
8
Wie kan mij helpen? Ik loop al een tijdje met het idee om mijn IS200 sneller en leuker te maken. Nu zijn een turbo of compressor niet echt mijn ding, een is300 heb ik al gehad. Toen zag het project IS430 van Rod Millen en Chip Foose voorbij komen... Er past dus een 430 V8 in een IS type 1! Ik weet dat het al meer gedaan is. Mijn doel zou zijn om een hele snelle, daily te bouwen. Mijn IS verder helemaal naar mijn zin Eibach en remmerij is nieuw. Vandaag heb ik een aanbod gehad voor een goede motor en bak uit een GS430. Nu ben ik op zoek naar iemand die mij wil helpen om de motor in te bouwen, of beter gezegd: de motor en bak voor mij kan inbouwen. Ik zou graag zien dat alles werkt, incl sportstand, TC, ABS alle metertjes enz. Verder moet de auto er stocj uit zien, zeg maar een sleeper. Motor en bak zijn compleet met motormanagement. Dit lijkt mij echt een ultieme IS, misschien op de V12 na die ik op dit forum voorbij heb zien komen! Wie kan mij helpen?
 

Mart!ni

Hoort erbij
9 apr 2012
43
7
8
No Title
 

Bijlagen

  • photo5632.JPG
    photo5632.JPG
    108,8 KB · Weergaven: 40

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Neem eens contact op met Ad van Groundspeed. Hij heeft bij mijn is200 de 1JZ swap gedaan waar ik erg tevreden over ben. En hij heeft ook de V12 gedaan.
Ik denk dat hij de meest ervaren man is als het neerkomt op swaps op gebied van de is200.
 

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
Misschien een optie om eens contact met E&S automotive op te nemen (zit bij jou in de buurt ?). Eric heeft mijn LS400 met turbo gebouwd en dat rijdt al jaren rond. Hij heeft echt wel verstand van zaken. Doe er je voordeel mee :thumbsup:
 

Mart!ni

Hoort erbij
9 apr 2012
43
7
8
Thanks mannen, zowel Ad als E&S gesproken, het is geen makkelijke en geen goedkope operatie, maar o zo dik.... Ik ga kijken naar de mogelijkheden. 430 is te doen, ,maar lastig, 400 blok kan ook en is makkelijker schijnt. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een 430...
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Dik project, ik ben benieuwd !

Ik kan me deze nog herinneren in de bladen :

Lexus-IS_430_mp30_pic_2956.jpg