Lexus LS400 1gen. start soms niet!

CharlyD

Hoort erbij
24 nov 2014
38
1
8
Beste leden,

Mijn fijne Lexus heeft sinds 2 weken keuren. Hij start meestal wel maar soms niet. Hij gooit de motor netjes rond maar geeft geen vonk. Ik verdenk zelf dat het de startnderbreker is. Ik sluit hem nooit af met de sleutel, niet met de sleuten en niet per afstands omdat de remote key nooit heeft gewerkt. Hij start al 8 jaar( in mij bezit) prima, maar sind kort is het meestal wel en soms niet dus. heeft iemand een idee wat di kan zijn, hij staat nu verlaten bij de Jumbo:cry:


Groeten David
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Ik vermoed de ECU voor het motormanagement, de condensators hierin drogen uit of gaan lekken, je kunt de condensators vervangen als je handig bent.
Er is veel over geschreven:


Hoe warmer het klimaat, hoe eerder het voorkomt.
 

CharlyD

Hoort erbij
24 nov 2014
38
1
8
Dank voor de reactie Higgie, echter heb in een paar jaar geleden mijn computer laten reviseren. Ik verwacht dus niet dat het dit is. Ik ga er wel naar laten kijken. Misschien nog andere ideeen?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Het artikel noemt als oorzaak in dat specifieke geval een verstopte katalysator.
Zou ook kunnen natuurlijk.

Al foutcodes uitgelezen?
 

CharlyD

Hoort erbij
24 nov 2014
38
1
8
Goedemorgen,

Ik heb toch maar de ECU uitgebouwd om deze uit te kunnen sluiten. Weet iemand van jullie of ik een ECU zou kunnen lenen om te kunnen troubleshooten, ik heb mijn ECU namelijk al een keer laten opknappen en het lijkt me zonde om deze misschien wel voor niks weer te laten nakijken?
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groeten David