Lexus RX zoekende!

Weet je al je budget en wat je wel/ niet wilt?
Ik heb afgelopen week een keus gemaakt, vanuit mijn Toyota ervaring ben ik niet bang voor wat km’s op de teller.
De conditie van de batterij en luchtvering zijn wel zaken om rekening mee te houden.
Wel een geruststelling dat vervangen van batterij op verschillende manieren kan:
Cel reparatie
Refurbished battery
Nieuwe cellen in oude pack
Geheel nieuw van de dealer
Voor de luchtvering idem:
Lager reparatie, zie elders hier
Vervanging door nieuwe zonder Lexus stempel
Lexus veerpoten

nb ik zag net een President nieuw op mp

• Leuk
Waarderingen: MarcoN
Ondertussen ging de zoektocht sneller dan verwacht. Ik had er niet direct haast mee om een RX aan te schaffen maar soms kruisen paden zich.
Door op diverse websites zowel NL als buitenland te filteren op bv kleur, geen luchtvering, zwart interieur, trekhaak, km stand etc. kwamen er enkele exemplaren te voorschijn. 1 daarvan bekeken als was de kleur niet mijn voorkeur maar de rest volgens filter.
Deze RX was als "werkbus" gebruikt dus deze werd het niet.
Balen dat de info van de "toestand" niet vermeld was en dus voor Jan wokkel de moeite genomen om te bezichtigen.
Door info op te zoeken en tips door oa hier op het forum te weten gekomen dat de RX dus vrijwel standaard luchtvering heeft etc.
Filters van de websites aangepast en gezocht op iig zonder trekhaak zodat ik zeker wist dat deze niet gebruikt is geweest als trekpaard ivm de luchtvering.
Er stond er 1 maar dan zonder zwart interieur, ok dan maar water bij de wijn doen.
Het is een fraai exemplaar uit 2004, zwart, met een in bijna top toestand crème interieur. De bekleding anders dan het leer zoals kofferbak etc. is echt zo goed als vlekkeloos, ik heb direct een rubberen kofferbak mat aangeschaft zodat het allemaal net blijft.
Zwitserland import, schade vrij, onderhoudshistorie, verklaarbare km stand met 185.000 km, alle originele ramen er nog in, geen ex schade. Geen deukjes of diepe krassen.
Nu nog de lak laten polijsten ivm dat deze RX door de (kr)wasstraat is geweest. De originele velgen wellicht opnieuw laten spuiten. Een trekhaak.
Kortom heel blij met deze aanwinst.

Heeft iemand nog tips wbt bluetooth of een retrofit systeem voor Apple CarPlay/Android Auto?

Die van mij is zonder luchtvering. Luchtvering zal zeker fijn zijn om mee te rijden. De kosten (als het stuk gaat) zijn minder fijn.
Ach, ik ben zeker tevreden met mijn RX zonder luchtvering.

• Leuk
Waarderingen: MarcoN