Lexus RX450h

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

fransEveraerts

Nieuw hier
27 jul 2025
1
0
1
Ondergetekende heeft sinds begin dit jaar een gloednieuwe RX450h, heb helaas al 4 x de hulpdiensten moeten inschakelen omdat ik of niet in de auto kon (3*) en één keer in de auto zat en er niet meer uit kon omdat niets meer werkte, vooral na onze vakantie in Dokkum waar we een weekje met vrienden gefietst hadden was een erg vervelende ervaring, 4 uur op de hulpdienst moeten wachten voordat we eindelijk naar huis konden rijden. Nu hebben ze bij de garage deze week een druppellader achterin d3 bagageruimte gemonteerd (prulwerk want toen ik het stekkertje eruit wilde trekken kwam alles mee) de kosten hiervoor zijn mij in rekening gebracht maar daar ben ik het niet mee eens, is m.i. ook geen duurzame oplossing omdat als ik bv op vliegvakantie ga nergens de druppellader kan aansluiten. Al met al een vreselijke ervaring met de Lexus en ik wil echt van deze auto af omdat die in mijn ogen niet voldoet terwijl hij toch ruim € 100.000 heeft gekost…zijn er meer mensen met dit probleem? Gisteravond laat gaf de druppellade4 aan dat de start accu geheel vol was en vanmorgen was daar nog ongeveer 90% van over, dit geeft geen gerust gevoel!

Wanneer de capaciteit van de opstart-accu , en het systeemverbruik mA/h in rust bekend zijn, dan kunnen ze wel op de rand van een bierviltje uittellen hoeveel uur ie blijft leven.

Het vermogen om deze accu tijdens bedrijf weer op te laden is volgens mij niet zo erg hoog, dus is het de vraag of een zwaardere accu op die plek een oplossing zou kunnen bieden.
Maar ook dat kunnen ze op dat zelfde viltje kwijt.

Ik ben het met Frans eens, als je een 100k Lexus koopt, zou men zich daar geen zorgen om moeten maken. Maar tegelijkertijd is kennis van moderne auto's en techniek ook belangrijk. Ik ben wel benieuwd Frans, wat je gebruikersprofiel van de auto is, i.e. wat rij je per week/dag en hoeveel km per keer? Het gaat niets uitmaken welk merk je dan kiest als je 1 of 2x per week max. 5 km rijdt en dan 1 week op vakantie gaat. De 12v accu kan dan simpelweg niet genoeg opladen.
Helaas is het zo dat een simpele booster noodzaak is bij moderne auto's. En ik denk in jouw geval ook een druppellader.
Overigens is 10% ontlading in 1 nacht best veel.

Laatst bewerkt:
Is de accu al eens vervangen? Als hij te diep ontladen is geweest dan kunnen individuele cellen in de accu defect zijn geraakt. Hij geeft dan nog wel het juiste voltage maar de capaciteit is een stuk achteruit gegaan waardoor hij binnen de kortste keren leeg is. Ik heb dit zelf ook eens gehad: de accu was niet alleen snel leeg, hij was ook razendsnel weer vol en dat was voor mij het bewijs. Een lader die 6A levert kan nooit een volledig lege accu met een capaciteit van bv. 48Ah in minder dan 8 uur opgeladen hebben, dus toen hij bij mij in 5 uur weer als vol werd gezien wist ik genoeg.

Jarno

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Bij Toyota lossen ze deze zelfde problemen op met een zwaardere accu. Wij hebben een jonge Yaris uit de "probleemgeneratie" maar die rijdt elke dag een 60km en dus nog nooit stilgestaan.....

• Leuk
Waarderingen: D43m0n