Lexus UX 250 F sport accu leegloop

19Willem65

Nieuw hier
5 mrt 2023
4
0
1
Ik ben de eerste eigenaar van een Lexus UX250 F sport 4wd van augustus 2019 met iets meer dan 30.000km op de teller. Soms word de auto voor 2 a 3 weken niet gebruikt ivm mijn afwezigheid. De laatste paar keren bleek de auto "dood"te zijn, ik kreeg de deur nog wel open, maar vervolgens gingen alle lampjes branden in het dashboard en weer uit waarna het angstig stil bleef. Lexus pech hulp ingeschakeld, deze constateerde een lege accu, en de keren erna ook. Vervolgens bij de Lexus dealer geweest, deze zag geen verval van de accu en vertelde mij dat ws de accu niet zwaar genoeg is om de electronische systemen op peil te houden wanneer de auto voor langere tijd ongebruikt blijft. Er bleken al meer meldingen te zijn geweest.
Op mijn vraag waarom dan geen zwaardere accu, werd mij verteld dat er dan ook een andere dynamo in moest ( ik ben een leek op technisch gebied) en dat deden ze niet.
Het kwam wel vaker voor, waarop ik vertelde dat dit mijn 3e hybride lexus is en bij de NX en de IS300 dit probleem nooit heb gehad en toen bleef het stil.
De auto staat op een openbare parkeerplaats, dus de optie waar ze mee kwamen om een druppelaar er aan te hangen is niet mogelijk. Vervolgens of ik niet iemand van de buren dan af en toe mijn auto kan laten starten of mee laten rijden heb ik maar niet serieus op gereageerd.
Zijn er meer lezers die dit probleem hebben of herkennen? tips of trucs waar ik wel wat mee kan? Nu las ik ergens dat dus nu eigenlijk de accu onder garantie vervangen moet worden omdat deze na een complete leegloop zich niet meer volledig oplaat, is dat een broodja aap verhaal?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ha Willem, welkom hier!