Lexus verboden in Frankrijk???

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
Ik ben net terug van 2 weken vakantie in Frankrijk. Ik heb geen 1 Lexus zien rijden daar. Het lijkt wel of ze daar verboden zijn ofzo. Ze hebben nog een hoop te leren daar. :O
Zeker op het platteland rijden ze alleen maar met de franse hokken. In de steden zijn ze al een paar jaar verder in hen ontwikkeling, daar zie je wel wat Toyota's rijden. :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Van het voorjaar naar Disney gereden. Kwam onderweg nog een IS gen. II tegen, op de parkeerplaats ergens in Nrd. Frankrijk.
Later nog een UK IS gen. II, toevalligerwijs kwam ik 'm later op de parking van Walt Disney Paris wederom tegen ;)



Maar idd, erg weinig gezien.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Dat is maar goed ook. Een lexus moet geen golf worden die je op elke hoek van de straat tegenkomt.
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Dit vind ik een leuke opmerking :)
Ik ga jaarlijks naar Zuid Frankrijk, soms 2 keer per jaar (historic rally Monte Carlo),
en idd, er zijn bijna geen Lexussen te zien. Deze zomer zag ik 1 RX met Franse nr plaat en 1 RX met NL nr plaat.
Voor de rest niks . . .
 

Kevin Carbage

Hoort erbij
22 mrt 2012
64
2
0
Dit geldt niet alleen in frankrijk maar het lijkt wel voor heel europa (op duitsland na) zo te zijn. Wij reden met de ls door oost europa (polen, tsjechie, slowakije, hongarije, kroatie en slovenie en zijn om precies te zijn 1 andere LS tegen gekomen, dat was een nieuw model met NEDERLANDS kenteken!!
 

allcazar

Hoort erbij
4 mrt 2012
55
1
8
Hallo ben nu op vakantie in Frankrijk. We zijn 9 dagen ver en we doen een echte tour de france, lekker veel kilometers. Ik heb hier al welgeteld gezien:

1 Rx op de ring van parijs, een fransman
1 ct200h die me inhaalde beneden orleans, een nederlander
Een ct200h, ongeloofelijk maar waar, een frans gezin uit nantes dat dan nog logeerde in dezelfde b&b als de onze in carcassonne.
Deze morgen 1 Rx naast mij op de parking naast de bakker deze morgen.

Ik reed tot voor kort met een citroen c6 en heb nooit verwacht met een nog zeldzamer wagen te rijden...

:D
 

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
Wat blijkt, De Franse overheid heeft een soort importheffing ingesteld wat vooral Japanse auto's een stuk duurder maakt. Er zijn wat spanningen tussen die 2 landen blijkbaar. Ik heb dit van een in Frankrijk wonende Nederlander, dus hoe het nou precies zit weet ik ook niet.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
niet alleen in Frankrijk kom je er geen tegen. ben in Duitsland, Oostenrijk en Sloveni? niks tegen gekomen alleen in Kroati? 1 IS250 in een goudkleur
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Heb er net 2 weken frankrijk opzitten enidd weinig lexussen zag een stuk of 2 rx-en en 1 ct200.
Bij de toyota dealer waar ik was ivm een motorstoring aan mijn is300 zag ik een is200 van een monteur en er hing een nieuwe ct200 op de brug wat ze daarmee aan het doen waren is me nog steeds onduidelijk........

Wat ik ook haast niet zag waren aygo's, hoe zou dat nu komen......
Heb er 2 geteld en 2532 c1's en 107's hahaha
 

suwie

Actief
15 feb 2011
328
0
0
Ben net terug uit Italie, 2 a 3 ct tegengekomen en 1 is250, voor de rest kwam ik bosjes met RXen tegen in Zwitserland en Italie.
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Ook net terug uit italie, ben op dr hele reis 1 rx en 3 ct,s en 2 keer is 200 en 1 is 220 ...tegen gekomen.... :D wel leuk toch dat je ze niet bij bosjes tegenkomt.... :rulez:
 

nnjong

Actief
16 jul 2012
155
0
0
Valt idd heel erg op ja, maar de CT's begin je tegenwoordig wel erg vaak te zien, vind ik persoonlijk super jammer, de exclusiviteit gaat er door weg