LIGHT OFF DELAY

Djv

Nieuw hier
24 sep 2014
5
0
0
Goedenavond. Deze week mijn eerste lexus gekocht. Een zwarte IS250 automaat met navigatie uit 2008. Ik heb nog nooit in zo'n lekkere auto gereden! Nu heb ik wel een paar vragen aan jullie: Is het mogelijk de mistlampen bv 30 sec te laten branden bij op slot zetten vd auto? Het telefoonboek van de iPhone wordt niet overgezet. Een ander topic schrijft hierover, maar ik lees daar niets over een software update. Is die er wel? Kan een lexus dealer zaken activeren die nu uit staan? Of zou ik dat zelf kunnen met een mini vci voor toyota? Is dat ?berhaupt aan te raden? Ik kijk uit naar jullie reacties. Ps., tips zijn altijd welkom over de mogelijkheden van zelf in te stellen zaken. Groet, Dirk
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De software updates zijn de nieuwe navigatiekaarten. http://www.lexus-mapupdates.eu/ geeft daar meer info over.

Het is niet mogelijk een vertraging in te brengen, Sommige modellen na 2010 hadden de optie om de verlichting iets langer te laten branden, maar dat waren volgens mij de modellen met de dagrij (led) verlichting.

Er zijn een aantal verborgen settings welke door de dealer of een vakgarage geactiveerd kunnen worden. Deze verschillen veel, afhankelijk van het (fabrieks-)bouwjaar van de Lexus.
 
Laatst bewerkt:

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
852
1
471
63
Je auto kan een eerste toelating hebben volgens de RDW in het jaar 2008. Dit wil niet zeggen dat jouw auto ook van dat modeljaar is, als je aan Lexus NL vraagt of ze je chassisnummer willen controleren, kunnen ze je precies vertellen op welke dag je auto geproduceerd is, wanneer hij verscheept is van Japan naar NL en hoe lang hij eventueel op voorraad heeft gestaan. Zo dacht ik ook wat verborgen opties aan te kunnen laten zetten, maar in mijn auto was dat niet mogelijk (kenteken zegt 2008, chassisnummer zegt modeljaar 2007).

Het klopt dat het telefoonboek van de iPhone niet overgezet kan worden. Ik heb bijvoorbeeld een navigatiesysteem met Mark Levinson en ben in het bezit van de kaart updates van 2014. Hiermee is het niet mogelijk het telefoonboek over te zetten, al krijg je wel dat idee wanneer je met die instellingen aan het spelen bent.

Ik heb geen ervaring met het aansluiten van andere (vreemde) modules voor Toyota/Lexus, zolang de auto nog in de garantie zit begin ik daar ook niet aan :grin:. Er zijn wel kitjes te koop die het e.e.a. mogelijk maken. Let echter wel goed op of het kitje dat in de VS geleverd wordt, ook werkt op jouw apparatuur. Er zitten verschillen in de navigatie-units aldaar en in Europa. Denk bijvoorbeeld aan het verschil tussen FM-radio en satelliet-radio.

19 oktober is er een mini-meeting, als het je lukt kun je vast ervaringen uitwisselen met forumleden.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
852
1
471
63
Ja, dat kan. Ik heb een schakelaar laten monteren die navigatieunit laat denken dat hij stilstaat, met de kaartupdates voor 2014 is die schakelaar niet nodig. Wel voor het kijken van een DVD of het selecteren van MP3-liedjes op naam tijdens het rijden.
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
ik zou graag zien dat de verlichting blijft branden op het moment dat ik uitstap,
nu schakelen de koplampen uit als de deur open gaat.