Linker buitenspiegel beschadigd

er staat een muurtje die je gaat raken bij achteruit wegrijden.
Met je vorige lexus De GS, keek je tegen het muurtje aan en nu, met de NX kijk je er zo maar overheen, Balen maar dit overkomt je gewoon een keer.
De spiegelkap kunnen ze bij een autospuiter zo in de exacte kleur spuiten. Dacht dat dit onderdeel er los opgeklikt zat en dan is dat zo gefixt.

• Leuk
Waarderingen: Frank2b
Weer een stapje verder. Ben met de spiegelunit die ik besteld had bij het demontagebedrijf bij Lexus Zwolle langs geweest.
Ze gaan de unit monteren! Hopelijk is het probleem daarmee tegen een wat reëeler tarief hersteld.
Elf februari kan ik er terecht.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Johno
Weer een stapje verder. Ben met de spiegelunit die ik besteld had bij het demontagebedrijf bij Lexus Zwolle langs geweest.
Ze gaan de unit monteren! Hopelijk is het probleem daarmee tegen een wat reëeler tarief hersteld.
Elf februari kan ik er terecht.
Dat de/en monteren had je ook wel bij je vertrouwde renault garage kunnen laten doen, en vast ook tegen een gunstiger tarief.

Die garage gaf eerlijk aan dat ze verwachtten dat de unit moet worden ingeleerd / gecalibreerd en dan heb je techstream nodig....

• Leuk
Waarderingen: Lexpeter
Nou Lexus Zwolle heeft de klus geklaard. De unit die ik had gescoord doet het prima. Inleren en calibreren was wel even nodig heb ik gehoord: het camerabeeld moet goed samenvloeien met het beeld van de camera voor en achter, en de cross-traffic alert-functie en dodehoekdetectie vereisen ook dat de boel goed ingesteld staat. Maar verder was het plug-and-pray. De nota heb ik nog niet gezien overigens - die volgt nog.
Ik heb nu wel een oude spiegel met een gat in de kunststof houder. Als ik die zo bestudeer dan snap ik wel dat dat gat betekende dat de hele unit vervangen moet worden: de kunststof houder IS de unit en alle onderdelen zitten daarop bevestigd. Het lijkt niet erg onderhoudsvriendelijk maar wel behoorlijk degelijk geconstrueerd.

20250212_173528.jpg20250212_173549.jpg

Spiegel en kap kun je er zó op- en afklikken.

Zit rear-cross-traffic alert en dodehoek detectie in de spiegel? Dacht dat dat met (radar) sensoren in de achterbumper gebeurde.
In mijn vorige auto (Hyundai Tucson) reed ik een deukje in mijn achterbumper waardoor de sensor verdraaid was en deze functie niet goed meer werkte.

Bij Amayama bestel je nieuw en op kleur.
Ik had hetzelfde ongelukje met mijn IS en voor zelf repareren zijn er prima YouTube instructies te vinden.
Met verzendkosten en invoerheffing wel bijna verdubbeling van de prijs, maar zeker nog de moeite waard.

Zit rear-cross-traffic alert en dodehoek detectie in de spiegel? Dacht dat dat met (radar) sensoren in de achterbumper gebeurde.
In mijn vorige auto (Hyundai Tucson) reed ik een deukje in mijn achterbumper waardoor de sensor verdraaid was en deze functie niet goed meer werkte.
Ik was in de veronderstelling dat dat obv het beeld van de spiegelcamera was. Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben, en dat daarvoor idd de sensoren in de bumper gebruikt worden.

Bij Amayama bestel je nieuw en op kleur.
Ik had hetzelfde ongelukje met mijn IS en voor zelf repareren zijn er prima YouTube instructies te vinden.
Met verzendkosten en invoerheffing wel bijna verdubbeling van de prijs, maar zeker nog de moeite waard.
Ik heb het inderdaad gezien, maar het onderdeel dat stuk is (de binnenmantel) vormt de komplete basis voor de spiegel en lijkt niet los te koop. Enige oplossing: hele unit aanschaffen. Gelukkig is er ook in Nederland een onderdelenservice en was mijn type buitenspiegel nét beschikbaar.

Ik was in de veronderstelling dat dat obv het beeld van de spiegelcamera was. Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben, en dat daarvoor idd de sensoren in de bumper gebruikt worden.
Voor de duidelijkheid: niet de ultrasone sensoren die voor het parkeren gebruikt worden, er worden speciale radar sensoren gebruikt hiervoor die (niet zchtbaar) in/achter de bumper zitten.