Linker buitenspiegel klapt niet meer in

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Hallo forumleden,

Ik heb sinds kort een probleempje met mijn is200.

Ik klap bijna altijd mijn spiegeltjes automatisch in na het parkeren, echter nu is het zo dat de laatste tijd het inklappen van de linker spiegel trager ging.

Sinds vandaag gaat hij nog maar een klein stukje naar binnen waarna hij stopt (rechts klapt wel gewoon netjes in).

Wanneer ik de spiegels weer uitklap gaat dit zonder problemen (het kleine stukje klapt weer terug).


Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? is zo iets eenvoudig te repareren?
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Hee dennis,

alles goed? hier wel hoor!
over je spiegel, heb je iets geraakt ermee oid?
ik heb laatst bij een landcruiser meegemaakt dat ie ook niet inklapte daar hebben we de spiegel vervangen.
als er niets mee gebeurt is dan kan het zijn dat het motortje wat vast zit.
als je hem probeert te helpen als je hem inklapt en hij gaat dan wel dan weet je het zeker.
probeer dat maar eens ff als je wilt...

succes.

groetjes,
Patrick
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Hey Patrick,

Ja hier ook alles goed (al ben ik de laatste dagen goed verkouden geweest)...

Ik heb niets geraakt met de spiegel.

Ik heb net even geprobeerd om hem te helpen bij het inklappen, dit gaat zonder problemen, vervolgens gaat het uitklappen gewoon elektrisch.

Zou het kunnen zijn dat er een kabel mechanisme o.i.d. in de spiegel aan het motertje zit? Waarbij het kabeltje voor het inklappen gebroken o.i.d. is?

Weet jij ongeveer wat de prijs voor een nieuwe spiegel is?


Alvast bedankt!
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Dennis,

verkouden zijn we hier ook alle 4..... (of geweest)
hoor je de spiegel als je hem probeert in te klappen.
heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat die motortjes spontaan defect gingen.
draadbreuk heb ik ook niet vaak aan de orde gehad.
motortje voor de bediening zit op de voet van de spiegel en er zit dus geen verder mechanisme aan vast wat beweegt.
een nieuwe spiegel gaat gouw richting de 250 euro ex montage denk ik.
dan zou ik eerder een telefoontje naar maresia (tilburg) of van deijne wagen.

groeten,
Patrick
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Ik hoor de motor alleen wanneer de spiegel beweegt.

Ik druk op het knopje om hem in te klappen, vervolgens hoor ik hem heel even (de spiegel klapt een heel klein stukje in), vervolgens kan ik de spiegel helpen, wanneer ik de spiegel aanduw hoor ik het motortje dus ook. ik hoef overigens niet hard te duwen dus het lijkt niet te worden geblokkeerd.

De pest is dat de rechter spiegel een klein beetje schade heeft (van de vorige eigenaar), maarja dat zal je net zien...

Ik zal wel eens bij maresia aankloppen, kijken wat ze daar hebben...

Bedankt patrick (sorry wederom voor de late reactie)..
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Hoi Dennis,

dan adviseer ik je toch even langs maresia te rijden ofzo.
durf voor 95 % de spiegel de schuld te geven.
wellicht dat het motortje wat aan is gaan lopen en nu dus te veel weerstand heeft.
 

marcelis200

Nieuw hier
25 dec 2012
15
0
0
Hey Dennis,

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of je probleem met je spiegel is opgelost?
Sinds gisteren klapt mijn rechterspiegel vrijwel niet meer naar buiten toe namelijk..
Lijkt op hetzelfde euvel als jou, als ik hem een zetje geef werkt hij wel gewoon maar op 'eigen' kracht lukt t hem niet meer.

Gr, Marcel
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Hoi Marcel,

ik zie een hele late reactie...

maar ik heb een andere spiegel gekocht (voor ?50,-), echter zit hier schade op de kap (gespoten deel), dus heb ik deze (nog) niet gemonteerd.

ik weet nog niet wat ik hier verder mee ga doen...


gr Dennis
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
hoi Dennis,

als het goed is geklikt.
schuif de spiegel zelf een eindje naar links tov de buitenkant (of rechts weet ik niet zo uit mijn hoofd) en je merkt dat ie aan een kan loskomt.
neem hem er nu uit en je zie wat klemmen zitten.
wip deze omhoog en de kap gaat eraf.
mocht opzij schuiven van de spiegel niet lukken dan moet je een schroevendraaier steken langs de spiegel naar boven tussen de bevestiging en de spiegel zelf.
dan zit ie namelijk geklikt op de houder.
kan het in het werkplaatshandboek 1,2,3 niet vinden maar zal zo moeilijk niet zijn denk ik

succes
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Dag patrick,

Bedankt voor de tips, echter....

De spiegel kan ik niet bewegen naar de binnen of buitenkant. ik heb best veel kracht gezet maar hij komt geen kan op en ik merk ook niet dat hij los komt.

Ik heb gekeken om een schroevendraaier tussen te krijgen, maar ook dit wil niet lukken. Ik heb de spiegel zo schuin mogelijk gezet zodat er een spleet ontstaat, echter weet ik ook niet goed waar ik kracht moet zetten of kan zetten.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
ja dat lijkt er wel op.
schroevendraaier dus langs onderkant erin steken en loswippen aan de twee klempunten.
nu kun je hem er zo uitschuiven en inderdaad de kap verwijderen....
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Super bedankt!

Ik heb de spiegel er van af, ik heb net een afspraak gemaakt om de apk en een beurt te laten doen.

Ik heb ook even aangegeven om of de spiegel te vervangen met behoud van de huidige kap, of de motor voor het inklappen over te zetten.

Nogmaals dank!