Loshalen beschermingskap over luchtfilter ivm vernieuwen MAF of luchtmassameter (LMM)

Esote

Hoort erbij
18 jun 2014
47
1
0
LS, weet iemand hoe je de beschermingskap over het luchtfilter los haalt van mijn IS250? Heb een nieuwe LMM gekocht die je in 1 minuut kan vernieuwen maar beetje 'stomme' is dat ik niet weet hoe ik het deel over het luchtfiter weghaal waar ook de LMM zit. ( het hele motorcompartiment is fraai weggewerkt onder een aantal plastic delen om het er lekker strak uit te laten zien, luchtfilter zit links vooraan onder een dergelijk plastic deel.) Bedankt.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Sowieso de frontkap pal achter de grille weghalen, dat zijn een boel clipjes (niet laten vallen in de motorruimte!).
Dan de RH kap weghalen, idem dito clipjes. Het luchtfilterhuis zit in een IS250 aan de rechterkant (passagierskant).
Ook de topplaat weghalen, dan moet je er aardig bij kunnen.
 

Esote

Hoort erbij
18 jun 2014
47
1
0
Bedankt beiden, de nieuwe LMM of MAF zit op z'n plek, lijkt wel of de auto nog stiller is, is wel wat zuiniger, 1 op 15 gehaald op snelweg....... Probleem was voor mij puur het loshalen van de bevestigingsklemmetjes op de afdekplaten. Op YouTube zie je mensen deze dopjes indrukken maar ik heb ze met een kleine platte schroevendraaier omhooggedrukt wat net zo gemakkelijk ging als in de instructiefilmpjes op het internet. Helaas nu weer een defecte Xenon koplamp.....
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Tip; vervang beide xenons tegelijkertijd, Murphy zorgt er bijna altijd voor dat de andere kort daarna ook kapot gaat.