Losse ruitenwisserbladen?

RvD

Hoort erbij
22 mei 2012
45
5
8
Weet iemand of de rubber wisserbladen los te koop zijn voor de Lexus of moet je de gehele wisser(s) vervangen ?

Zojuist die van de Honda Civic van mijn vrouw vervangen en via de Honda dealer kreeg ik de losse wisserbladen mee (losse rubbers). Voordeel is dat je niet de gehele gehele wisserdeel hoeft te vervangen. Vervangen van deze rubbers stelt ook niks voor, schuif je er zo in. Bij de Lexus zou dat ook zo te doen moeten zijn naar mijn mening, zit ook origineel vanaf 1 zijde erin geschoven en aan het eind klikt ie als het ware vast op z'n plaats.
Wurth heeft wel zo'n systeem maar dat is weer universeel, bij de honda kun je de 2 stalen strips terug plaatsen in de beschikbare ruimte in het (originele Honda) ruitenwisser-rubber en vervolgens terug schuiven in de ruitenwisser(rubber)-houder.

Uiteraard zit er een (heel) groot prijsverschil in losse rubbers of complete ruitenwisser, terwijl eigenlijk alleen het rubber-wisdeel versleten is...
 
  • Leuk
Waarderingen: MichaelPM

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Kwam dit tegen via de zoekfunctie LF, betrof een 220D:
Een goed maand geleden heb bij lexus 2 vervangstukken voor de ruitenwissers gekocht, enkel het rubber gedeelte.
Misschien even een telefoontje naar de dealer?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Heb al enkele keren nieuwe losse rubber bij de Lexus-dealer gehaald en ja tot mijn verbazing maar 10 euro per stuk, normaal krijg ik altijd een kleine hartverzakking als ik informeer naar prijzen van onderdelen bij de Dealer. Dit is dan weer zo'n fijne uitzondering op de regel :hi:
 
  • Leuk
Waarderingen: MichaelPM

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat is zeker speciaal rubber... :roll:
 

Bijlagen

  • rubbers.jpg
    rubbers.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 45

RvD

Hoort erbij
22 mei 2012
45
5
8
Vorige week ruitewisserbladen gehaald voor mijn IS250, vlgs rekening Lexus Eindhoven:
85214-53080, 16.04 euro
85214-53090, 14.53 euro

Incl.btw dus totaal 36.99 euro.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Heb even opgezocht wat ik de laatste keer betaald heb voor 2 losse rubbers voor een LS400.
14,58 en 10.14 euro ex. btw en vond dat eigenlijk wel meevallen :hi:
 
  • Leuk
Waarderingen: MichaelPM