Louwman Lexus Den Haag: Van ‘Red Carpet Service’ tot rode vlaggen

  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Klopt, daar ben ik het mee eens. Maar het geeft een gevoel van persoonlijke voldoening als je de machine bevecht en bewijst dat je gelijk hebt. Ik heet niet voor niets Neo. ;)

Trouwens, als je advocaat bent die gespecialiseerd is in autozaken, kun je me misschien helpen met een andere juridische kwestie met betrekking tot mijn Land Rover. Ik stuur je een bericht.
 
mmmm BOVAG bemiddeling
Zou niet al teveel hoop uit die mogelijkheid putten. Heb er zelf geen ervaring mee maar hier is ‘perplexity’ je richtinggevende vriend. Zie bijgevoegde screenshots.
 

Bijlagen

  • IMG_8474.png
    IMG_8474.png
    363,6 KB · Weergaven: 19
  • IMG_8475.png
    IMG_8475.png
    386,1 KB · Weergaven: 19
  • IMG_8476.png
    IMG_8476.png
    367,4 KB · Weergaven: 19
Ik heb specifiek gevraagd naar BOVAG Bemiddeling en de Geschillencommissie Voertuigen. Tot nu toe heeft niemand daar echt een definitief antwoord op gegeven.
Nee geen ervaring mee.
En de anderen ook niet, anders had je het al lang gehoord.

Je zit vrij strak in de wedstrijd zo te lezen.
Zoals @Mwi al zei, is het een principekwestie voor je geworden en hoever ga je? Is het je al die moeite, frustratie en stress waard?
Behalve dat je op diverse plekken kan lezen dat meerderen dit soort ervaringen met dealers hebben kunnen we je verder niet echt helpen ben ik bang.

Ben wel benieuwd wat de eindstand gaat zijn.
Daarna zien we graag wat foto's e.d. van je auto, daar zijn we hier dol op.
En wellicht tot 7 september op de meeting :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en D43m0n
Sorry, ik probeer wat uit te leggen en het is niet mijn bedoeling om verder te frustreren, maar ik probeer de andere kant te laten zien.
als jurist zijnde wordt ik direct allergisch als iemand met regeltjes gaat schermen.
Een dergelijke reactie heb ik ook. Dan word ik daarmee ook automatisch voorzichtig in wat ik zeg of doe. Iemand die dit doet, bereikt daarmee waarschijnlijk in de Nederlandse cultuur het tegenovergestelde. De deur gaat dicht. Ik heb de indruk dat cultuur verschillen hier ook meespelen. Ik meen namelijk de teksten te herkennen alsof ze vertaald zijn. Het taalgebruik meen ik te herkennen als een vertaling uit het Engels. Ik weet niet of dit klopt, maar nu ik de review op Google Maps gevonden heb, sterkt dit mijn vermoeden. Cultuurverschillen kunnen ook een rol spelen in de uiteenlopende verwachtingen tussen beide partijen.
Maar ik heb niet om een preek over het leven gevraagd. Zie mijn bericht. Ik heb specifiek gevraagd naar BOVAG Bemiddeling en de Geschillencommissie Voertuigen. Tot nu toe heeft niemand daar echt een definitief antwoord op gegeven.
Als er iemand was met praktijk ervaring, had die zich gemeld. Misschien komt er nog iemand die wat minder actief is op het forum met ervaring/advies waar je naar op zoek bent. De leden hier op het forum zijn zeer bereidwillig om te helpen.
Maar sinds de filiaalmanager zich met zijn ego heeft bemoeid, wil niemand meer helpen
Trouwens, als je advocaat bent die gespecialiseerd is in autozaken, kun je me misschien helpen met een andere juridische kwestie met betrekking tot mijn Land
Nogmaals excuses, ik was er niet bij dus ik kan niet verder oordelen, maar het beeld wat ik inmiddels krijg, ook via de review op Google Maps over je Land Rover geeft mij de indruk dat er hier een botsing van twee sterke karakters heeft plaatsgevonden. De negatieve ervaring met je Land Rover heeft je op scherp gezet. Je bent alerter geworden hierdoor. Dat is ook begrijpelijk want eenzelfde ervaring had ik jaren geleden met een Audi(-dealer). Daarna was ik ook alerter en scherper op elke vorm van contact met een garagebedrijf. Maar let op, hier is niets mis mee, dit kan en zal (helaas) gebeuren. Dit is vervelend voor iedereen, maar ergens zal een karakter moeten gaan bewegen om hier uit te komen. De vraag is wie? Hoe? en op welke manier is dit acceptabel? Ik vrees dat hier maar 2 verliezers uit zullen komen… Maar tegen welke kosten? Wat is het je waard? Met collega's gebruiken we wel eens de uitdrukking: choose your battles… laat het bij de reviews en neem je verlies. Ik weet namelijk niet of de andere partij nu, op dit moment in gesprek wil. Maar ik zeg dit omdat ik een andere aanpak zou hebben gekozen.

Mijn mening, en meerdere leden van het forum proberen je te helpen om te relativeren want waar twee gestrekte benen elkaar ontmoeten zal er 1 breken... Hopelijk is dat niet 't jouwe maar wat als dat helaas wel 't geval is?
 
Laatst bewerkt:
@Neo: even een vraagje tussendoor. Heb je ook een rechtsbijstandsverzekering?
Vroeger gaf de naam BOVAG mij altijd vertrouwen, totdat ik begreep dat het een belangenvereniging is voor garagehouders en geen consumenten keurmerk of zo.
En dan ben (bevooroordeeld) geneigd te weten aan wiens kant ze staan.