- 29 mrt 2011
- 67
- 0
- 0
Ik zal verslag doen van mijn ervaringen met LPG in mijn LS430
Vanochtend de auto naar Mesman in Son gebracht, vrijdag kan ik 'm weer ophalen, intussen voor gering bedrag een Twingo meegekregen.
De eerste indruk is in elk geval goed. Alles wordt aan het oog onttrokken. De schakelaar komt in de console onder het klepje op de plek van de asbak. Het LPG tankstuk (hoe heet zo'n ding?) past nog naast de benzinedop, ook weer achter het klepje. En de tank zelf komt op de plek van het achterwiel onder de vloer van de achterbak, zonder dat deze opgehoogd hoeft te worden.
Het wordt daardoor wel een relatief kleine tank (55 liter, wat staat voor 44 liter tanken), maar heeft als bijkomend voordeel dat-ie van 1805 kilo naar 1849 kilo gaat en dus in dezelfde belastingklasse blijft. En in mijn Volvo kon ik de afgelopen jaar maar 38 liter tanken, dus wat dat betreft valt het nog mee.
Vanochtend de auto naar Mesman in Son gebracht, vrijdag kan ik 'm weer ophalen, intussen voor gering bedrag een Twingo meegekregen.
De eerste indruk is in elk geval goed. Alles wordt aan het oog onttrokken. De schakelaar komt in de console onder het klepje op de plek van de asbak. Het LPG tankstuk (hoe heet zo'n ding?) past nog naast de benzinedop, ook weer achter het klepje. En de tank zelf komt op de plek van het achterwiel onder de vloer van de achterbak, zonder dat deze opgehoogd hoeft te worden.
Het wordt daardoor wel een relatief kleine tank (55 liter, wat staat voor 44 liter tanken), maar heeft als bijkomend voordeel dat-ie van 1805 kilo naar 1849 kilo gaat en dus in dezelfde belastingklasse blijft. En in mijn Volvo kon ik de afgelopen jaar maar 38 liter tanken, dus wat dat betreft valt het nog mee.