lpg installatie

Alexius

Nieuw hier
9 dec 2009
13
0
0
Heb me zojuist ingeschreven en sta op het punt om een Lexus LS 400 uit 1994 aan te schaffen. Bij deze wil ik graag wat advies vragen. Wie heeft er ervaring met LPG inbouw bij deze Lexus ? Misschien heeft iemand ook goede ervaring met een inbouwbedrijf in Midden Brabant? Bedankt alvast voor de moeite!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Rij je dan zoveel dat je er LPG in wil hebben? Een goed onderhouden LS400 kan namelijk zo'n 1 op 10 rijden.

Tevens is de installatie vrij prijzig omdat er een LPi/VSi installatie nodig is (injectie). Dit is net zo duur of duurder dan de meeste LS400's van de eerste generatie.

Nog een nadeel van het LPG is dat de motor veel hoger onderhoud nodig heeft, en misschien binnen afzienbare tijd een koprevisie. Daarbij worden de klepzittingen vervangen voor exemplaren van een harder metaal

Voor die ?6000,- wat het LPG-verhaal dan minimaal heeft gekost kan je een hele hoop ongelood tanken :!:
Maar ik denk dat je duurder uitkomt met een koprevisie aangezien het een 32 klepper is met dubbele bovenliggende nokkenassen. Ik ging uit van een Chevrolet V8

Ik wil alleen maar zeggen dat het aardig mis kan gaan met LPG, het zijn oudere auto's met vaak al een hele hoop kilometers. Als je echt LPG er in wil hebben zal je er in ieder geval een Flashlube Valvesaver aan moeten hangen (klepsmering). desalniettemin zullen je kleppen op een gegeven moment gaan inzinken.

Ik heb eens een keer iemand gesproken die er diverse op LPG in onderhoud had. En die zei dat na twee keer kleppenstellen de rek er wel zo'n beetje uit is.

de Nieuwere modellen hebben er nog meer last van
 

Alexius

Nieuw hier
9 dec 2009
13
0
0
hallo Jelmer, bedankt voor de snelle reactie. Ik had eerlijk gezegd een lager bedrag in mijn hoofd voor een LPG installatie. Rond de ? 2000. Maar als die zo duur uitvalt dan is het inderdaad niet de investering waard.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik denk dat je voor de LPG installatie zeker wel ?2000,- tot ?3000,- kwijt ben.

Een koprevisie gaat al snel over de ?3000,-

Om dit soort bedragen te compenseren moet je al tonnen aan kilometers verslinden :roll:

Een LS400 op benzine blijft maar doorgaan en doorgaan en nog eens doorgaan :D
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Jelmer zei:
Als je echt LPG er in wil hebben zal je er in ieder geval een Flashlube Valvesaver aan moeten hangen (klepsmering).
En dat ziet er dus zo uit. (Inderdaad mijn Lexus op de foto.)

Alexius zei:
hallo Jelmer, bedankt voor de snelle reactie. Ik had eerlijk gezegd een lager bedrag in mijn hoofd voor een LPG installatie. Rond de ? 2000. Maar als die zo duur uitvalt dan is het inderdaad niet de investering waard.
Ik zal je een vergelijking geven, voor mijn Audi 80 uit '93 met z'n simpele 4-in-lijn motor koste het 1800 euro voor een relatief simpele OMVL G2 installatie bij Lex Vilier te Elst. Het feit dat het hele zaakje na 75000km / 4 jaar nog steeds perfect werkt met een stabiel verbruik (1 op 9,5) ter zijde. Een Prins VSI installatie voor een V8 motor gok ik persoonlijk tegen de 3500 eurie's aan.

Alexius zei:
Heb me zojuist ingeschreven en sta op het punt om een Lexus LS 400 uit 1994 aan te schaffen. Bij deze wil ik graag wat advies vragen. Wie heeft er ervaring met LPG inbouw bij deze Lexus ? Misschien heeft iemand ook goede ervaring met een inbouwbedrijf in Midden Brabant? Bedankt alvast voor de moeite!
Ik heb een LS430 uit 2002 met een Prins VSI installatie die binnenkort een koprevisie ondergaat evenals 2 cilinders die nieuwe kleppen krijgen terwijl er amper op LPG gereden is (gelukkig niet mijn kosten, maar dat is een heel ander verhaal). Ik raad het ten zeer sterkste af, het zeer stille karakter van de motor is in een klap weg en het risico op motorschade is zeer groot. Zodra de Lexus terug van de revisie is bel ik Vilier te Elst op voor een afspraak om het hele handeltje te verwijderen.

Gewoon het risico niet waard.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Inderdaad, het risico niet waard. En gelukkig is dat al door meerdere mensen uitgevonden hier :oops: .. Een LS is bovendien voor z'n klasse toch geen zuipschuit.

?3500,- ben je inderdaad al snel kwijt bij de meeste met een Lexus V8

@Iggy: dus je houd de LS430 toch? mooie auto in zwart op zwart. Zo'n eentje zou ik ook nog wel eens willen... maar voorlopig geen geld voor over :roll:
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Jelmer zei:
@Iggy: dus je houd de LS430 toch? mooie auto in zwart op zwart. Zo'n eentje zou ik ook nog wel eens willen... maar voorlopig geen geld voor over :roll:
Dat ga ik proberen, afgelopen vrijdag ik heb een hoorzitting in de rechtbank in Krefeld gehad waarbij al vlug mij de optie geboden werd tot het laten repareren van de motor. Mijn advocaat en een automonteur (die de Lexus heeft nagekeken, hij ging mee als getuige) rade dit mij ten zeer sterkste aan. Op de revisie zit uiteraard garantie dus als het niet goed gebeurd is sta ik weer bij de handelaar op z'n stoep. Het feit dat m'n moeder loopt te gillen dat ik "dat ding" vooral zo snel mogelijk moet verkopen achterwege gelaten. Gelukkig ben ik nog altijd de eigenaar.