Rij je dan zoveel dat je er LPG in wil hebben? Een goed onderhouden LS400 kan namelijk zo'n 1 op 10 rijden.
Tevens is de installatie vrij prijzig omdat er een LPi/VSi installatie nodig is (injectie). Dit is net zo duur of duurder dan de meeste LS400's van de eerste generatie.
Nog een nadeel van het LPG is dat de motor veel hoger onderhoud nodig heeft, en misschien binnen afzienbare tijd een koprevisie. Daarbij worden de klepzittingen vervangen voor exemplaren van een harder metaal
Voor die ?6000,- wat het LPG-verhaal dan minimaal heeft gekost kan je een hele hoop ongelood tanken :!:
Maar ik denk dat je duurder uitkomt met een koprevisie aangezien het een 32 klepper is met dubbele bovenliggende nokkenassen. Ik ging uit van een Chevrolet V8
Ik wil alleen maar zeggen dat het aardig mis kan gaan met LPG, het zijn oudere auto's met vaak al een hele hoop kilometers. Als je echt LPG er in wil hebben zal je er in ieder geval een Flashlube Valvesaver aan moeten hangen (klepsmering). desalniettemin zullen je kleppen op een gegeven moment gaan inzinken.
Ik heb eens een keer iemand gesproken die er diverse op LPG in onderhoud had. En die zei dat na twee keer kleppenstellen de rek er wel zo'n beetje uit is.
de Nieuwere modellen hebben er nog meer last van