LS 460 of 600h

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Ik denk dat een aankoopkeuring altijd verstandig is. Heb ik zelfs met een CT200H gedaan. Dus laat staan voor een LS, voor de kosten hoef je het niet te laten. Het kan je heel wat problemen schelen en inzichten verschaffen in de auto die wil kopen of gekocht hebt!

Er zijn ook verschillende YouTube video?s te vinden met aankoopadvies:

https://youtu.be/xVuZirQ55oI

https://youtu.be/RoF_KNoVLlI

https://youtu.be/tnOBKku4eU4

https://youtu.be/4ZA_iwNxLEs

succes!

Thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: BlueyCT200

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Inderdaad, altijd aan te raden om een derde partij een keuring te laten doen. Al is het maar om af te kunnen dingen op slijtageonderdelen als banden, remschijven/blokken etc.
Even onder de auto kijken op de brug samen met iemand die er oog voor heeft. Kijk naar roest, draagarmrubbers, lekkage, is de auto recht getrokken en noem maar op.

Ja, ga ik zeker doen! Thanks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Kleine update zuinigheid LS460:

Retourtje Den Haag -Assen, afgetankt voor vertrek en na weer thuiskomen, met airco uit. Heel net resultaat van 1 op 14.....

Voor verbruik hoef je een LS600 H niet te nemen, maar er staat nu wel een waanzinnig mooi exemplaar te koop op gaspedaal.nl met executive seating....
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing en BlueyCT200

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Kleine update zuinigheid LS460:

Retourtje Den Haag -Assen, afgetankt voor vertrek en na weer thuiskomen, met airco uit. Heel net resultaat van 1 op 14.....

Voor verbruik hoef je een LS600 H niet te nemen, maar er staat nu wel een waanzinnig mooi exemplaar te koop op gaspedaal.nl met executive seating....

Idd, op de snelweg zijn ze bijna identiek in het verbruik, de 600h wordt pas ?cht zuiniger in de stad met het vele optrekken en afremmen, -want hybride-. Plus en da's mijn mening, ik heb ook de LS 460 kort mogen rijden: Een 600h rijdt met z'n CVT wel heel erg soepel, daar kan de 460 net niet aan tippen.
Voordeel van de 600:
Je hebt standaard LED koplampen.
Je hebt standaard laminated (dubbel) glas in de zijruiten.
Je kunt standaard tegen de domme buurman liegen en zeggen dat je dikke V8 1 op 25 doet want het is een hybride en je rijdt bijna altijd elektrisch. (duh)

Nadeel van de 600h: Door het hoge gewicht mag je ?125.-- per maand aan belastingen aftikken. Maar boeien!! Je koopt een LS toch niet om goedkoop rond te tuffen? Koop dan beter een Aygo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing en Arbitrator

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Kleine update zuinigheid LS460:

Retourtje Den Haag -Assen, afgetankt voor vertrek en na weer thuiskomen, met airco uit. Heel net resultaat van 1 op 14.....

Voor verbruik hoef je een LS600 H niet te nemen, maar er staat nu wel een waanzinnig mooi exemplaar te koop op gaspedaal.nl met executive seating....

Mooi verbruik inderdaad voor een V8! Bedoel je die 600h die in Doetichem staat?
 

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Idd, op de snelweg zijn ze bijna identiek in het verbruik, de 600h wordt pas ?cht zuiniger in de stad met het vele optrekken en afremmen, -want hybride-. Plus en da's mijn mening, ik heb ook de LS 460 kort mogen rijden: Een 600h rijdt met z'n CVT wel heel erg soepel, daar kan de 460 net niet aan tippen.
Voordeel van de 600:
Je hebt standaard LED koplampen.
Je hebt standaard laminated (dubbel) glas in de zijruiten.
Je kunt standaard tegen de domme buurman liegen en zeggen dat je dikke V8 1 op 25 doet want het is een hybride en je rijdt bijna altijd elektrisch. (duh)

Nadeel van de 600h: Door het hoge gewicht mag je ?125.-- per maand aan belastingen aftikken. Maar boeien!! Je koopt een LS toch niet om goedkoop rond te tuffen? Koop dan beter een Aygo.

Wanneer heb me bij de LS460 die laminated glas? Alleen bij de president uitvoering?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Wanneer heb me bij de LS460 die laminated glas? Alleen bij de president uitvoering?

Volgens CL zit op de verlengde versie van de 460 optioneel "lamisafe" glas da's dan bij de USA-versie, bij mijn executive 600h (SWB) is het standaard, toch weer 0.001 DB minder geluid in de auto... (foto is van mijn auto)

Lamisafe.jpg - Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: Lamisafe.jpg Bekeken: 0 Grootte: 122,6 KB ID: 175317
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing en Arbitrator

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
CVT geen ervaring mee, misschien is de proefritvdaar wel een oplossing voor, verhalen van gieren tijdens accelereren weleens gelezen zou afbreuk doen aan het comfort.

Lamisafe glas zit ook op mijn 460 SWB voor en achter, ik heb een President uitvoering en zal even in de orginele folder kijken vanaf welke uitvoering aanwezig.

Club Lexus zit heel veel ervaring en wijheid, maar er zitten soms wel verschillen tussen de amerikaanse en europese uitvoeringen.