LS400 1995 Sensor niveau regelaar

LS95

Hoort erbij
11 feb 2009
38
0
0
Beste Lexus liefhebbers, ik heb wat raad of advies nodig.
Mijn luchtvering werkt niet naar behoren, na het uitlezen bij Lexus kwamen zij tot de conclussie dat de sensor linksachter een storing geeft en vervangen dient te worden. Kosten bijna ?700,-
Oke die ?700,- zijn het probleem nog niet maar wat als de andere sensoren ook eraan gaan komen, 4 x 7 = ?2800,- Mijn auto is van 1995, begrijpen jullie waar ik heen wil?
Op een site uit America heb ik een vervangende set gevonden voor inclusief verzenden nog geen 1K, en dan heb ik mijn probleem altijd verholpen, alleen geen luxe luchtvering meer.
Wat is wijsheid, de sensor vervangen en hopen dat de andere nog even volhouden, of voor een vervangend setje gaan?

Soms doet hij het wel, maar de laatste tijd pompt hij de achterzijde omhoog en rij ik als een skelter over de snelweg! Bvd!
LS95
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
De mijne heeft ook dat hij vaak te hoog oppompt, ik zou voor dat setje op Lextreme gaan. maar dat ben ik. de luchtvering met sportstand is leuk. maar wel heel erg kostbaar ! mijn dempers zijn ook al vervangen, maar ik denk dat ik op een gegeven moment ook overstap op die andere dempers. Dat constant fluctureren van hoogte staat zo stom
 

LS95

Hoort erbij
11 feb 2009
38
0
0
Eindelijk

Eindelijk

Nou het is zover, ik heb ze besteld, de coilovers voor mijn LS400. Ik wilde eerst een sensor, toen die van Lextreme en toen weer die van K-sport...
Maar van jullie heb ik de naam Megan horen vallen en ben toen verder gaan Google'n en kwam steeds meerdere namen tegen. Uiteindelijk heb ik getwijfeld tussen de Megan's en BC coilovers maar het zijn de BC geworden. Ik dacht ze volgende week te kunnen monteren maar het zit me niet mee, de betaling heb ik via Paypall gedaan en die doet er een week over om het geld van mijn bankrekening te "pakken", tot het geld niet binnen is wil het bedrijf ze niet bestellen (hij heeft ze niet op voorraad) dus hij besteld ze pas volgende week maandag en dan duurt het nog een week voor hij ze heeft en dan moeten ze nog naar Nederland gestuurd worden, pffff wat een verhaal weer. Ik had al gekeken hoe ik de betaling kan anuleren maar dat is ook weer een heel gedoe dus laat het maar zo als het is. Iemand ook deze ervaringen met Paypall? Als ik normaal iets op Ebay koop en het Paypall account is niet genoeg is dit nooit een probleem geweest en ging het gewoon automatisch meteen van mijn normale rekening af en was de betaling rond.
Zodra ze binnen zijn zal ik foto's maken vanaf het eruithalen en het eronder zetten, misschien leuk om mee te kijken. Groeten, Michel.
 

LS95

Hoort erbij
11 feb 2009
38
0
0
Ik heb vandaag Paypall klantenservice gebeld met de vraag waarom het soms meteen betaald wordt en waarom je soms moet wachten voordat de betaling rond is.
Als er geen geld op je Paypall account staat duurt het ALTIJD ongeveer een week, alleen met kleine bedragen wil Paypall het wel eens voorschieten dus dan zie je niet dat het een week duurt en lijkt het alsof het meteen betaald is, dit doen ze zodat de verkoper sneller aan jou kan versturen. Heel goed maar ik had het nu ook graag zo gewild!
Het goede nieuws is dat de BC coilovers toch besteld worden en ze deze week nog bij hem binnen zijn en zodra de Paypall transaktie rond is hij ze meteen verstuurd. Scheelt weer een week. En nu maar hopen dat het volgende week mooi weer is omdat ik geen werkplaats/garage heb en dit alles buiten moet doen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Als er geen geld opstond duurde het bij mij ook altijd iets van 6 dagen. oplossing: Credit card koppelen aan je paypal rekening :wink:
 

LS95

Hoort erbij
11 feb 2009
38
0
0
Jelmer zei:
Als er geen geld opstond duurde het bij mij ook altijd iets van 6 dagen. oplossing: Credit card koppelen aan je paypal rekening :wink:

Klopt, dat zei mr. Paypall ook. Weer iets geleerd! :D
 

LS95

Hoort erbij
11 feb 2009
38
0
0
Kleine update, 08 juni de betalingsopdracht gegeven, 10 juni van mijn bank gehaald, de 17e bijgeschreven bij de verkoper, en hij heeft zoals gezegd de spullen meteen verzonden, ook de 17e.
Nu hij ze zo snel heeft verzonden schaam ik me helemaal rot dat die betaling zo lang op zich heeft laten wachten. Dit was gewoon een bedrijf die ik via Google had gevonden en niet via Ebay.
De coilovers zijn dus onderweg, zodra ze binnen zijn zal ik foto's maken, mits het allemaal meezit want zodra het tegenzit en het niet gaat lukken zal waarschijnlijk de camera als 2e (na mijn geduld) het onderspit delven.
Wordt vervolgd!
 

LS95

Hoort erbij
11 feb 2009
38
0
0
Goed nieuws voor mij en wat minder goed nieuws voor jullie...
De 17e waren mijn bestelde coilovers verstuurd en ik hoopte ze deze week binnen te krijgen, tot mijn verasing waren ze afgelopen vrijdag al binnen gekomen op mijn moeders adres (Ik woon zelf in Amsterdam, appartement en als ik niet thuis ben legt die &^%$@ postbode gewoon de pakketjes in de portiek waar iedereen gewoon in en uit kan lopen!)en toen ik zaterdag aan het werk was belde zei om te vertellen dat ze binnen zijn gekomen en wel even langs wilde brengen op mijn werk.
Toen ik terug kwam op mijn werk was ik zo enthausiast dat ik ze natuurlijk meteen wilde monteren wat ik dus voor de helft heb gedaan zonder foto's... SORRY.
Omdat ik A-technisch ben wat sleutelen betreft en mijn collega hulp aanbood heb ik hier natuurlijk voor gekozen i.p.v wachten en het zelf thuis voor de deur te doen op mijn gemak met wat foto's erbij.
Jelmer bedankt voor je aanmoediging om het zelf te doen, het is idd. niet zo moeilijk als ik dacht!

Ik heb gebruikt een doppenset, wat sleutels, garagekrik, bokjes (niet nodig gehad maar voor het geval de krik ineens naar beneden valt) kruipolie en good mood.

Hoe ben ik tewerk gegaan...

Achterbank verwijderen.

Het zitgedeelte van de achterbank is geklikt en trek je er zo uit, het ruggedeelte is geschroefd en gaat er dan ook makkelijk uit.
Toen de beschermkap van de subwoofer eruit gehaald en de gordels/ hoedenplank laten zitten.

Daarna de hele kofferbak bekleding eruit gehaald.

Vanuit de kofferbak de slangetjes voor de lucht beiden kanten losgemaakt en het lucht laten ontsnappen.

Met een professionele garagekrik de lucht in gezet en het wiel verwijderd, toen eerst de onderkant van de luchtvering losgeschroefd (Zat ZEER vast!) en toen vanuit binnen onder de hoedenplank de bovenzijde luchtvering losgeschroefd, de hoedenplank is buigzaam en je hoeft niet bang te zijn dat hij breekt, let wel op de zijkanten waar de hoedenplank langs gaat omdat deze kwetsbaar zijn. Ik kon de luchtvering er zo onderuit halen en heb de luchttoevoerslang laten zitten aan de luchtveren maar het bescherm/ afdekrubberkapje eruit gehaald om weer terug te plaatsen in het gat van de kofferbak/ binnenkant wielkast tegen vuil van buiten.
De nieuwe vering plaatsen is net zo makkelijk alleen heb je (ik) een 2e krik nodig gehad om de as omhoog te doen en de vering erin te krijgen.
Ik heb de ringen laten staan zoals ze aangeleverd zijn, in de hoogste stand zodat hij niet laag op de weg ligt maar wel iets lager als met de luchtvering.
Van boven heb ik een verstelbare knop die ik vanaf stand SOFT 10 slagen richting hard heb gedraaid om toch nog een beetje comfort te behouden.

De schade die ik als amateur heb gemaakt zijn minimaal, een krasje aan de binnenkant van het schuren hoedenplank ertegen aan maar bij het terugzetten niet meer te zien, en met het loshalen van de gordelbegeleiders die aan de bovenzijde rugleuning bank vastzitten is er ??ntje gebroken. En omdat het totaal onverwacht is gegaan en ik me er niet op had voorbereid had ik mijn werkkleding nog aan (pak!) dus mijn pantalon is erg vies geworden, hoop dat de stomerij hulp kan bieden!

Mocht er iemand zijn die het ook gaat doen en vragen heeft dan kan je een mailtje sturen want het is achteraf heel simpel.

Oke, het goede nieuws voor jullie is, de voorzijde heb ik nog niet gedaan, dat ga ik straks doen. Ik zal dan wel foto's nemen zodat jullie toch een beetje hebben gezien, de coilovers zijn echt mooi! Bling, Bling! Zwart met goud!!! (gelukkig zitten de wielen ervoor!)

Mvg, LS95
 

LS95

Hoort erbij
11 feb 2009
38
0
0
Na het monteren moest de auto natuurlijk uitgelijnd worden, vlakbij waar ik de veren eronder heb gezet zit zo'n bandenbedrijf en hij kwam toevallig binnenlopen tijdens mijn montage veren en bood het aan te doen.

Hij kon de excentrieke bouten ofzo niet loskrijgen en vertelde me deze te slopen of los te hakken en vroeg mij nieuwe te halen bij Lexus Amsterdam.
Toen ik daar aan kwam belde de bandenboer met de mededeling dat ik ook de armpjes nodig had waar de bouten door gaan. Binnen gekomen en het verhaal uitgelgt kreeg ik een tekening met prijsopgave...

Dit was de verkeerde tekening (voorzijde, moet achterzijde hebben) en ik besloot Breukelen te bellen waar ik overigens eerder zeer goed geholpen ben en zij zouden het doorfaxen naar de bandenboer.
Kosten bouten en 4 armpjes... ?732,- ex de btw!
Nou daar was ik mooi klaar mee en goed ziek van!
Ik vroeg hem de wielen enz er weer op te zetten en dat ik wel op Ebay de benodigde spullen zou zoeken, met het terug naar Mokum rijden merkte ik dat ik scheef over de weg vloog en mijn stuur was bijna een kwart slag gedraaid terwijl ik rechtdoor stuurde!
Ik heb gisteren Arjan (Aroba Amsterdam)gebeld waar ik ook mijn banden altijd koop met het verhaal en daar vanmorgen geweest. De bouten zaten idd. goed vast, maar wat vast zit kan ook los en een uurtje later reed ik met een rechte auto en recht stuur de garage uit, kosten: een paar tientjes!
Mijn LS400 rijdt weer super, met nieuwe veren en uitgelijnd!
 

LS95

Hoort erbij
11 feb 2009
38
0
0
Merk coilovers klik

Ik heb de bouten niet gekocht omdat ik eerst wilde kijken op Ebay, maar op de terugweg naar huis bedacht ik me laat ik eens naar mijn "eigen bandenboer" gaan en kijken ofdat hij het wel kan, hij kreeg ze dus wel los en heeft de auto gewoon uitgelijnd, hij begreep niet zo goed wat de andere "bandenboer" aan het uitvogelen was met mijn auto. Ik heb er gewoon bijgestaan en alles gevolgd, het zat idd. goed vast, maar voor deze jongen was het geen probleem.
De foto dat hij voor zo laag staat was toen ik klaar was, te laag en kon niet sturen, moest eest wel lachen maar omdat ik weer de wielen eraf moest halen en de veer opnieuw stellen ging mijn goede humeur zich verslechteren...vandaar geen nieuwe foto's meer gemaakt.

Hij staat achter zoals een gewone auto zonder luchtvering en voor een beetje lager maar wel hoger als op de foto. Ik heb de afstelknop voor vanaf hard 10 slagen richting soft gedaan en hij rijdt voor mij echt top, misschien als ik weer zin heb om de achterbank enz... eruit te halen draai ik achter iets lager maar is geen must.