[LS400] Brede velgen en bandenmaten

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Op Amerikaanse forum enige 'threads' doorgespit naar zogenaamde offsets voor brede velgen en banden. Genoeg voorbeelden gezien van setjes met enorme camber ('VIP' stijl noemen ze dat) en dat is totaal niet mijn smaak, ik wil absoluut niet dat scheve aanzicht en alles netjes en recht binnen de wielkasten.
Enige normale setup die ik gevonden heb is deze (en nog een Nederlandse ook!):

http://www.clublexus.com/forums/5652512-post395.html

Wald Duchatelet D23

19x9 +32
19x10 +37

Bridgestone Potenza RE050A 235/40ZR19 - 265/35ZR19

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Wat er alleen weer n?et bij gezegd wordt, is of ze aanlopen en zoja, waar. Randen, schokbrekers, enz.

Heeft er iemand ervaring en/of de juiste maten voor velgen met 235/245 voor en 265/285 achter zoals op de foto's z?nder dat het aanloopt? Wil voor 17" gaan daar ik bij hogere wangen zweer bij het remmen (vreten zich beter vast in het asfalt dan plattere versies).
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Re: Brede velgen en bandenmaten

Ik heb zelf geen ervaring met andere velgen enzo, maar die Wald velgen zijn wel mega vet!!
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Re: Brede velgen en bandenmaten

Heb je al wat informatie kunnen verkrijgen over grotere wielen / bredere banden op een LS400?
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Re: Brede velgen en bandenmaten

Niels_D zei:
Heb je al wat informatie kunnen verkrijgen over grotere wielen / bredere banden op een LS400?
Nee nog niet, ben mij verder aan het inlezen op Internet. Vandaag APK gehad en op de brug gespiekt naar de installatie. Zag de armen enorm dicht bij de velg zitten met weinig ruimte richting het chassis. Naar buiten toe ook niet echt veel ruimte.
Sowieso ga ik van 15" naar 17" (max) denk ik ivm grip bij hard remmen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Brede velgen en bandenmaten

Grote van de diameter maakt niet zoveel uit, Ik zou alleen gewoon niet groter gaan de 19" op een 1Gen LS400. De eerste jaren hebben iets kleinere wielen en remmen (1990-1992) dan de facelift (1993-1994)

De ET-waardes van mijn velgen waren achter iets over de limiet voor een onaangepaste carrosserie, de wielkasten zijn een beetje uitgerold. aan de voorzijde waren ze perfect.

onder de LS430 waar ze nu onder zitten is het helemaal plug and play :mrgreen:

Hoever een wiel naar buiten of binnenkomt heeft te maken met de breedte en de ET-waarde. Hier is een leuk calculator: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

daar kan je leuk met de waardes spelen om te zien wat het uithaalt.

Mijn wielen liepen aan de binnenkant zeker niet aan tegen een draagarm of wat dan ook. maten waren:

19x9 +32 aan de voorzijde
19x10 +37 achter, als je wil dat die niet aanloopt op een LS400 zou ik minimaal een 10J +43 zoeken

Maar als je zeventien inch wil moet je offset niet te laag en breedte niet te groot worden, want de wangen puilen ook wat meer uit dan die van een 19". 8J voor en 9J achter in 17" is voldoende om jouw gewenste breedte band te voeren

de auto reed op Megan coilovers. maar ik heb hier ook nog een setje Eibach verlagingsveren liggen voor meer comfort, je moet dan alleen nog schokdempers en veerschotels voor een LS400 hebben. Ben je ook van het luchtverings gezeur af.

Als je luchtvering goed werkt, kan je ook gewoon proberen lager te komen door de sensor armpjes in te korten / in te draaien
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Re: Brede velgen en bandenmaten

Jelmer zei:
Ben je ook van het luchtverings gezeur af.

dus mannen als jullie overstappen naar gewone springveren oftewel coils dan neem ik jullie complete AIR over voor een prikkie.
Demonteren doe ik zelf wel.....


@ Jelmer, was weer fijn dat je er weer heel even was.

:rulez:
 

Kevin Carbage

Hoort erbij
22 mrt 2012
64
2
0
Re: Brede velgen en bandenmaten

Ik heb op dit moment 255/35R20 rondom en dit past zonder aanpassingen, et waarde weet ik niet maar dit zijn velgen die onder een Hyundai Santa Fe hebben gezeten. Dus als je een setje wielen wil die anders zijn als de rest kun je ook op mp kijken naar andere japanse en koreaanse merken kijken of daar een mooie set Tussen zit.
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Re: Brede velgen en bandenmaten

Kevin Carbage zei:
Ik heb op dit moment 255/35R20 rondom en dit past zonder aanpassingen, et waarde weet ik niet maar dit zijn velgen die onder een Hyundai Santa Fe hebben gezeten. Dus als je een setje wielen wil die anders zijn als de rest kun je ook op mp kijken naar andere japanse en koreaanse merken kijken of daar een mooie set Tussen zit.
hoi Kevin,

zag je foto's met de velgen en dat de auto verlaagd is, geen enkel probleem met aanlopen met drempels/bochten/volledige uitslag van de wielen?
 

Kevin Carbage

Hoort erbij
22 mrt 2012
64
2
0
Op dit moment heb ik voor helemaal geen last, achter hebben we hem iets te ver verlaagd dus die moet weer iets omhoog omdat hij nu aanloopt bij drempels en snel accelereren.

Maar als je een mooie velg wil zou ik niet voor 20" gaan maar gewoon een maatje kleiner met iets smallere banden.
225/40 ofzo ;) dan is de kans op aanlopen nog kleiner.

Greetz Kevin