LS400 Luchtvering probleem

Monique1990

Nieuw hier
11 aug 2022
1
0
1
Hallo allemaal, bij mijn Lexus LS400 zie ik dat de luchtvering van de achterkant laag staat en voor normaal. Als ik de auto start dan komt hij achter wel weer omhoog. Wat kan de oorzaak zijn? Dank alvast!
 

PLS400

Hoort erbij
14 mrt 2015
58
22
8
Welkom Monique! Heb je wat meer info over je LS400 (bouwjaar, hoe lang in bezit, etc.).
Staat de auto zowel links- als rechtsachter ‘laag’? Hoe lang bestaat dit verschijnsel al?
Hoe lang duurt het na het uitschakelen van het contact dat de auto achter inzakt?
Het kan bijvoorbeeld 1 of 2 lucht-lekkende achterluchtveerpotwn zijn, of een lekkende luchtleiding van de compressor naar de achterveerpoten.
Het lijkt geen hoogtesensor te zijn, omdat de hoogte na starten weer wordt bijgeregeld.
Als het een lekje is, is die nog niet zo groot dat de compressor het niet kan ‘bijbenen’. De compressor wordt zo wel meer belast en het lek kan snel erger worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Zover ik weet heeft iedere LS met luchtvering op de achterwielen één hoogte verstelling en lucht circuit, en op de voorwielen twee afzonderlijke lucht circuits.
Dus gaat er voor iets mis dan zakt een wiel in en achter zakken ze beide in omdat ze daar gekoppeld zijn.
Veel mensen halen de vering eronder uit bij storingen omdat ze de reparatie te duur vinden bij zo'n oudere auto. Ik vind dat jammer, de luchtvering maakt van een LS juist een LS!
Misschien heb je geluk als je onderstaande van een LS 460 rijder uit de VS probeert:
Haal al de luchtkoppelingen een voor een los en vet ze in met siliconenvet. Het is de LS 460 rijder gelukt, niet geschoten is altijd mis want zo'n lek vinden lijkt me best moeilijk als het zo langzaam gaat.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Mijn LS400 heeft 4 kleppen en 4 sensoren.

Sensoren geloof ik niet in, dan zouden de klachten anders zijn. Het klinkt al lekkage, en er moet naar gezocht worden waar die lekkage zit.

Indien gewenst kan ik er naar gaan zoeken, als het nodig blijkt te zijn heb ik nog gebruikte veerpoten liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno