LS430 accu

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Gegroet mensen, ik zoek een nieuwe accu voor m'n LS430. Ik weet dat er een 70ah accu in moet maar past in principe elke accu of alleen een specifieke?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
In een LS zit een aardige accu, als je een beetje aan dezeflde afmetingen houd moet het goed komen. Wel even opletten of de polen wel op dezelfde plek zitten als in je auto... Ik heb trouwens 95Ah in m'n LS400 liggen, nooit problemen uiteraard :lol:
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
*bump*

Zodra (lees: als) m'n LS terug is zet ik er een ander accu in, ik heb deze Varta 95ah op 't oog. Daarbij wil ik deze accu druppelaar gebruiken. Dit omdat de LS430 dan als "mooi weer auto" gebruikt gaat worden en dus lange tijd zal stil staan. Zal deze combinatie werken? Op ebay.de vindt ik goedkopere accu laders (zoekwoord: Ladeger?t) maar of die ook voldoende zijn weet ik niet. (zoals deze).

Iemand tips?
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Onzeker op dit moment maar ik hoop hem toch snel weer thuis te krijgen. Dan lap ik hem wel op en zal hem als 2e auto behouden. Ik wil graag een wat grotere accu erin plaatsen en een accu druppelaar gebruiken om het probleem van het snel leegraken van de accu tegen te gaan.

Over de handelaar in kwestie wil ik niet al te veel woorden aan vuil maken, behalve dat het de grootste kl**tzak is die ik tot nu toe ben tegengekomen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
In een moderne LS zitten natuurlijk veel meer computers die allemaal zaken bij houden. Ik ben alleen maar me radio zenders kwijt en moet het klokje opnieuw instellen.

Ik haal dus altijd de accupool er af... en dan startte hij na een half jaar stilstaan ook nog gewoon. Misschien voor de zekerheid soms even een acculadertje dan aanknopen.

Maar een auto echt langere tijd aan een druppelaar zetten.. dan slaap ik zelf niet lekker. Heb al teveel verhalen gehoord van acculaders die vlam hebben gevat. :roll:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Er zijn ook accu's die je makkelijk een half jaar kan stilzetten, denk aan Optima's en Exide's. Kost natuurlijk wel wat meer dan een normale accu :wink: :lol:

Zogenaamde 'Deep-Cycle' accu's
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja zo'n eentje bijvoorbeeld ja. maar als je geen serieuze geluids installatie heb totaal overbodig :lol:

Mitsubishi van me moeder heeft er zo'n eentje, ligt er nu al weer zo'n 6 jaar in.