LS460

Eddy1972

Nieuw hier
15 mrt 2021
5
4
3
Hallo Lexus leifhebbers!
Al een tijdje volg ik deze generatie 4 LS en ondanks ik een Ster als leaseauto heb en mijn vrouw een Mini heeft ben ik vam plan voor de hobby een LS460 te importeren. Prijzen lijken gunstig maar een kat in de zak kopen kan duur zijn. Maar gezien de prijs al in onderdelen waard. Op kenteken kom hij op 10000 euro uit (mits er niets ernstigs aan mankeert). De auto is van 2009 en heef 115000 gelopen. Het VIN is JTHCL46F195001373. Hoe kom ik er achter welke configuratie dit betreft en wat de aandachtspunten zijn?
Ik zal het identificatieplaatje proberen hier te uploaden. Tips zijn welkom! Uitlachen mag maar daar heb ik natuurlijk niet zo veel aan.
Ik hoop mij over 2 maanden te kunnen vorstellen met LS..

Gr,
Eddy
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210315_215312.jpg
    Screenshot_20210315_215312.jpg
    262,4 KB · Weergaven: 59
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ophanging / luchtbalgen (als deze is uitgerust met variabele rijhoogte), remmelarij, waterpomp.
De motor heeft een timing chain, daar zijn geen issues te verwachten.
 

Eddy1972

Nieuw hier
15 mrt 2021
5
4
3
Dank je! Deze week niet gelukt om de auto via de wekelijkse veiling aam te schaffen maar wellicht volgende week beter. Hoorde ook nog iets over een VSD melding wat een dure reparatie zou kunnen zijn. Is daar nog speciale aandacht voor nodig?
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
VSD ???? wat is dit voor een melding? Als ik dat intik op google kom ik uit op dingen die niets met auto's te maken hebben
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Het VSC lampje (vehicle stability control oftewel ESP) zegt niet zoveel, de auto uitlezen en je weet meer.
Gevoelige punten bij de LS 460:
  1. Brake actuator circa €3000.--
  2. Draagarmen voor circa €2000.-- (ik praat uit ervaring)
  3. Sporadisch luchtvering achter circa €1700.-- per poot. (indien aanwezig)
  4. Remmen zijn snel versleten
  5. Banden zijn snel versleten
  6. Sporadisch de motor voor de elektrische kofferbak (indien aanwezig)
  7. ML audioversterker (indien aanwezig)
Aandrijflijn is zeer sterk en zal vermoedelijk geen gekke problemen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Is er toevallig onderhoudshistorie bij de auto aanwezig?

dan kun je even bekijken of de terugroepactie aangaande de motor ook is uitgevoerd, voordat je een bod uitbrengt.

Nog niet in het lijstje hierboven gezien maar bij VGRS laten staan. Nieuw stuurhuis mag er dan in kosten 6000 euro... Ik had geluk met EN garantie EN een verkoper die zich aan zijn woord houd.

Voor de rest is het wennen dat je portemonnee volblijft
 

Eddy1972

Nieuw hier
15 mrt 2021
5
4
3
Goede tip!
Bod wat ik gedaan heb is niet geaccepteerd, ik zal kijken of het lukt om deze via de Lexus dealer in te zien.
VSC melding is inmiddels niet meer te zien op het display, reden is onbekend...

Blijft link zo'n veiling maar wie weet....
Ik hou jullie op de hoogte!
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Lennemen

Nieuw hier
2 jul 2023
8
9
3
Volgens deze vedeo kan is het een kwestie van calibreren.
1 van de reacties: "This was tremendously helpful. I shared this video with a reputable Lexus/Toyota repair center, who initially thought about replacing the rack until I insisted that they look at this video. Well, what do you know? A several thousand dollar job just went to $70 for the tech to calibrate with the Techstream, but they did have to select for the Lexus LX 470. Apparently, the Land Cruiser comes up in the default field. Very helpful sir! Many thanks!".