Luchtfilter IS200??...

T-Jay

Hoort erbij
10 apr 2012
47
3
8
Toen ik gisteren m'n luchtfilter ging controleren kreeg ik wel het verlangen om deze te gaan vervangen, was behoorlijk smerig. :)

Toen ik echter bij de AOC om een nieuwe vroeg, kreeg ik er (aan de hand van mijn kenteken), ??n in m'n handen gedrukt die totaal niet leek op wat er bij mij in moet....

Nu ging ik een beetje op internet rondsnuffelen en kwam inderdaad steeds het filter tegen dat ze me bij de AOC hadden willen verkopen.

Dat was overigens deze:

79871_normal.jpg


Die van mij was toch echt rechthoekig... Kan het zijn dat de eerdere modellen een ander luchtfilter hadden?... En zo ja weet er eentje kan bestellen die ik nodig heb? (eventueel met onderdeelnr?)

Die van mij ziet er trouwens uit zoals de linker op deze foto:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En m'n luchtfilterbak zoals op onderstaande foto:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Alvast bedankt!
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Mijn IS200 uit 2000 (in jan. 2000 NL registratie, dus een 1999 model) heeft dezelfde L-vormige luchtfilter, wat naar mijn idee standaard is. Deze bevindt zich onder het lexus logo op de sierkap van de motor. Het filter zit in een gelijkvorige houder, no-way dat daar een rechthoekig filter in past. Zo te zien aan de foto, beschik jij over een alternatieve setup up (gezien de supercharger en dicht luchtfilterhuis). Op het moment heb ik er een Valeo filter inzitten wat prima werkt. Eens in de maand kijk ik wat ie qua rommel tegenhoudt en dat is een hoop. Binnenkort wil ik wel voor een ander/sportiever luchtfilter gaan.
 

T-Jay

Hoort erbij
10 apr 2012
47
3
8
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de supercharger. Als ik google zie ik alleen deze specifieke luchtfilterbak bij een IS200 die is uitgevoerd met een superchager... Wel een beetje jammer dat ik nu niet weet welk luchtfilter ik moet bestellen... Ik zal is kijken of er een nummer op het filter staat dat er nu in ligt...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je hebt een compressor versie, dus deze is ook anders. Vraag aan de dealer, die heeft vast wel een filtertje voor je.