Luchtvering werkt niet meer

Klaus

Nieuw hier
24 jun 2013
12
0
0
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik bij de dealer geweest ( Toyota ) om mijn Lexus LS 400 uit 1992 door te laten meten.
Ik heb namelijk wat rare digitale meldingen die naar mijn mening niet klopt.
Maar goed hij kwam goed door de meettest. Gezien deze meldingen heeft de monteur deze toch maar even op de brug gezet. Zo bleek dat de accu niet bij laad en heeft de stekker van de dynamo losgehaald. Hierna begon de lucht uit de luchtvering weg te lopen. Na doormeten bleek de dynamo een defect te hebben. Hierna heeft de monteur de stekker opnieuw aangesloten, echter werkte het oppompen niet meer en staan de achterwielen op zijn laagste stand. De luchtpomp gecheckt door hier stroom op te zetten en werkt gewoon.

Heeft iemand dit eerder gehad?
Zo ja wat kan de oplossing zijn?
De monteur gaat hier morgen aan verder gezien hij er even niet uitkwam ( had ook geen electrische schema's )
Misschien heeft iemand van jullie de gouden tip ;)

In ieder geval bedankt!

P.S: Fietsen naar huis is ook niet alles

Gr. Klaus
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Even voor de helderheid, dit geldt alleen voor de achterwielen?

Edit: kwam dit nog tegen, geen idee of het klopt:
Also check the switch in the trunk ( in tool box cover) just incase it has been accidentally switched off.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Bij werkzaamheden aan de vering staat er aangegeven dat deze switch op uit moet worden gezet. Ik ga ervan uit dat deze dus normaal gesproken op aan moet staan. Misschien wel de moeite waard te proberen.

Het schijnt alleen te gelden voor modellen tot '94, latere modellen hebben die knop weer niet..
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
De on/off switch moet altijd op off gezet worden als je de auto opkrikt, dus ook als je enkel maar een wiel verwisseld
 

Klaus

Nieuw hier
24 jun 2013
12
0
0
Bedankt voor de reacties

Het probleem is opgelost
Volgens de monteur was er een draadbreuk
Ik vind het wel vreemd dat dit na een bezoekje aan de brug dit is ontstaan maar goed het is weer in orde
Maandag wordt de dynamo vervangen en gaat de APK erop