Luidspreker valt weg

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Ik heb mijn IS250 nu een paar weken. Hij bevalt super. Echter valt de grote luidspreker in de bestuurdersportier vaker uit wanneer de de radio niet erg hard staat. Als ik de radio wat harder zet springt hij weer bij. Heb net even de andere gecontroleerd de grote speaker van de achterportier aan de bestuurders kant doet helemaal niks. En de grote speaker speaker van het achterportier passagierskant klinkt wat fletser dan die in de voorportieren. Echter kunnen dit natuurlijk ook andere luidsprekers zijn. Ik heb geen ML. Ik denk dat ik zondag de speakers Links met rechts eens wissel om te kijken of het aan de speakers zelf ligt. Heb wel garantie, maar de garage ligt 2 uur rijden hier vandaan.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Meen eerste ingeving is een draadbreuk, maar wel gek dat ie aan springt als je hem harder zet.
Zit er in een IS250 een losse versterker?
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Bij een slecht contact kan hij het juist wel gaan doen doen op een hoger volume (hogere spanning) , het verschil in voor en achter is een ontwerp van ik weet niet welke mafkees, voor is opgesplitst en achter is full range met een duidelijk uit gefilterd laag. Ik ben nu bezig om dat te omzeilen dmv een DSP en het apart actief aansturen van alle luidsprekers.
Ik zou dus even terug gaan naar de dealer voor reparatie of anders beginnen aan het aanpassen van de audio, houdt daarbij rekening met een aardige investering.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
M3nnace, heb je dat bij alle zenders?

Ik herken het bij radio 538, bij cd of Radio 10 doet ie het wel goed....
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
De luidsprekers zullen het probleem niet zijn, deze doen het of doen het niet, behalve uitzonderingen van aanlopende/defecte conus of gescheurd, denk dat je het probleem in de radio/versterker moet zoeken of in de aansluiting van de luidspreker, in de versterker zelf kan een hoop defect raken, bijv.solderingen elco's, slechte potmeter van het volume enz. enz

Als je hier niet thuis in bent kan je beter terug gaan voor garantie, om de luidsprekers te testen even een klein batterijtje er op aan sluiten,
( wel even loskoppelen van de rest zodat er geen 'vreemde spanning' in de versterker terecht kan komen.)
 
Laatst bewerkt:

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Bij een gewone stereo (thuis) is een dergelijke klacht vaak te wijten aan de plot meter, kenmerkend: geluid doet het op dat kanaal niet, maar bij meer volume wordt de weerstand overwonnen.
Daar is spray voor, maar dat is eigenlijk maar een noodoplossing.
Ik vraag me af of je die plot meter in een auto radio kan vervangen.
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Bij een gewone stereo (thuis) is een dergelijke klacht vaak te wijten aan de plot meter, kenmerkend: geluid doet het op dat kanaal niet, maar bij meer volume wordt de weerstand overwonnen.
Daar is spray voor, maar dat is eigenlijk maar een noodoplossing.
Ik vraag me af of je die plot meter in een auto radio kan vervangen.

Klopt ik heb dit ook bij een oude versterker gehad. Was een kwestie van wat contactspray. Echter zal het in een auto wat lastiger zijn denk ik. Ik ga voor de zekerheid ff de boxen en aansluitingen testen. Anders wordt het een garantiegevalletje ben ik bang.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Oeps, ik had niet gelezen dat je de auto net hebt.

Als je garantie hebt nergens aankomen maar terug naar de garage.
 
Laatst bewerkt:

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Nou ik wou er net aan beginnen. En wou het kapje van de woofer in de bestuurdersportier verwijderen. En zag dat het al een keer los is geweest. Een bevestigingunt is afgebroken geweest en weer hersteld met een soort montage kit. Heb het maar gelaten voor wat het is, voor dat ik straks alles stuk trek. Wordt denk ik een ritje dealer.
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Ik heb precies hetzelfde, maar dan bij de woofer aan de passagierkant. Bij zachte volumes wil hij het wel eens doen. Ik heb ML. Ik verdenk dat de conus vastloopt, of dat er vuil tussen zit. Is dat kapje makkelijk los te maken? Of moet het hele deurpaneel los?
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Die van mij staad nu bij de garage voor reparatie. Heb nog garantie dus zei mogen het fijn oplossen. Als ik weet wat het is geweest post ik het even.
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
De lexus is weer terug😀 een week met een standaard Honda jazz gereden. Nou dan ben je blij als je weer in de IS mag rijden. Het probleem bleek de parrot. Deze is destijds door de vorige eigenaar slecht ingebouwd. Een paar draden maakten los contact. Nu doet alles het weer gelukkig 😃
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Top, mooi dat het is opgelost,..... wegvallende luidsprekers kan heel vervelend zijn (vooral als het portier open staat) voor je het weet ligt alles op straat. :p