- 19 apr 2021
- 20
- 16
- 3
Hoi allemaal, Na al een lange tijd Toyota fan te zijn geweest ben ik nu ook eigenaar van een Lexus IS200 sport.
Ik ben Mark, Ingenieur in de automotive branche, op dit moment 24 jaar woonachtig in moerkapelle (ZH).
Mijn eerste project auto was deze MX-5 welke ik aardig aangepakt had door o.a. een turbocharger te plaatsten en het vermogen op te schroeven naar c.a. 220 pk.
Deze heb ik met enig spijt in mijn hart in 2019 verkocht om een nieuw project te kunnen kopen aangezien ik een beetje uitgekeken was op de MX-5.
Dit is mijn Toyota MR2 geworden welke ik heb o.a. voorzien van een 2ZZ-GE motor met Catcams nokkenassen, RVS uitlaat op maat en C60 6bak (met achteraf ingebouwd OE sperdifferentieel), Koni schokdempers en H&R verlagingsveren.
Dit is nu mijn dagelijks vervoer, hier had ik eerst een starletje voor maar die is niet boeind genoeg om hier te plaatsen.
Ik ben poosje aan het rondkijken geweest voor een nieuw project. Omdat de MR2 een MR layout heeft en ongeblazen is zocht ik iets sportiefs (japans of evt, BMW) met een FR layout en het liefst een turbo. Helaas is alles wat aan die catagorie voldoet erg duur geworden de laatste jaren (denkt aan nissan s-, mazda rx- etc.) Eerlijk gezegd viel een nette IS200 ook buiten het budget wat ik ervoor opzij had gezet. Todat..
Dit schadehok voor een prikkie op mijn pad kwam.
Een IS200 sport in een gave kleur met een beetje cosmetische schade en de volgende opties:
-WOK
-Roest
-Hoge km-stand (340k)
-dichtgekit dakraam
-lekkende uitlaat
-versleten remmen (tot op het ijzer
)
-loslatende lak
-versleten ophangrubbers
Oh wacht, ik bedoel:
-sperdifferentieel
-Leer/alcantara interieur (nog in erg nette staat)
-getinte achterruiten
Al met al, voor mij een leuke basis om lekker aan te hobbyen (wat moet je anders met je vrije tijd?)
Er staat veel te gebeuren voordat deze auto In goede staat is, Waaronder roestreparaties, "revisie" van het onderstel/wielophanging en wat cosmetisch werk.
Daarna kan het echte werk beginnen want hij moet natuurlijk wel sneller worden dan de dagelijkse auto...
Ik hoop jullie een keer te zien op een meeting of iets dergelijks!
Groetjes
Mark
Ik ben Mark, Ingenieur in de automotive branche, op dit moment 24 jaar woonachtig in moerkapelle (ZH).
Mijn eerste project auto was deze MX-5 welke ik aardig aangepakt had door o.a. een turbocharger te plaatsten en het vermogen op te schroeven naar c.a. 220 pk.
Deze heb ik met enig spijt in mijn hart in 2019 verkocht om een nieuw project te kunnen kopen aangezien ik een beetje uitgekeken was op de MX-5.
Dit is mijn Toyota MR2 geworden welke ik heb o.a. voorzien van een 2ZZ-GE motor met Catcams nokkenassen, RVS uitlaat op maat en C60 6bak (met achteraf ingebouwd OE sperdifferentieel), Koni schokdempers en H&R verlagingsveren.
Dit is nu mijn dagelijks vervoer, hier had ik eerst een starletje voor maar die is niet boeind genoeg om hier te plaatsen.
Ik ben poosje aan het rondkijken geweest voor een nieuw project. Omdat de MR2 een MR layout heeft en ongeblazen is zocht ik iets sportiefs (japans of evt, BMW) met een FR layout en het liefst een turbo. Helaas is alles wat aan die catagorie voldoet erg duur geworden de laatste jaren (denkt aan nissan s-, mazda rx- etc.) Eerlijk gezegd viel een nette IS200 ook buiten het budget wat ik ervoor opzij had gezet. Todat..
Dit schadehok voor een prikkie op mijn pad kwam.
Een IS200 sport in een gave kleur met een beetje cosmetische schade en de volgende opties:
-WOK
-Roest
-Hoge km-stand (340k)
-dichtgekit dakraam
-lekkende uitlaat
-versleten remmen (tot op het ijzer

-loslatende lak
-versleten ophangrubbers
Oh wacht, ik bedoel:
-sperdifferentieel
-Leer/alcantara interieur (nog in erg nette staat)
-getinte achterruiten
Al met al, voor mij een leuke basis om lekker aan te hobbyen (wat moet je anders met je vrije tijd?)
Er staat veel te gebeuren voordat deze auto In goede staat is, Waaronder roestreparaties, "revisie" van het onderstel/wielophanging en wat cosmetisch werk.
Daarna kan het echte werk beginnen want hij moet natuurlijk wel sneller worden dan de dagelijkse auto...
Ik hoop jullie een keer te zien op een meeting of iets dergelijks!
Groetjes
Mark