Mark's IS200

Markjuhpro

Nieuw hier
19 apr 2021
20
16
3
Gezien ik een enorme noob ben op het forum, zal er niet teveel nare reactie komen denk ik. Maar waarom heeft niemand even gezegd wat voor n top resultaat je hebt behaald! Lijken op Advan AD08 bandjes, zijn echt heerlijk! Heb je in de tussentijd nog wat aangepast?
Dankje!
Het zijn Nankan NS2R banden, heb er nog nauwelijks op gereden dus ben benieuwd.


woow netjes gedaan idd..

ik wilde toevallig vandaag deze pennen vervangen voor nieuwe.. maar omdat de remblokken aan 1 kant nogal afgebrokkeld waren, heb ik eerst nieuwe blokken besteld voor ik de boel weer in elkaar zet...

overigens..... die 4 pennen met clip, heb ik voor nog geen 30 euro op amazon gescoord :D

Thanks! ik had een setje aftermarket pennen in bestelling staan maar na 2 maanden wachten nog geen levertijd bekend dus de bestelling naar geannuleerd. Deze pennen blijken prima te werken zonder gekke geluiden dus hou ik het hier bij.


Voor de winter wou ik naar niet op mn semislicks gaan rijden dus nog een setje 350z velgen gehaald om een wintersetje te maken. Achteraf vind ik het wit geen gezicht dus volgend jaar zijn ze waarschijnlijk gewoon zilver ;)
20220205_144019.jpg


Verder nog een kleine aanpassing aan het onderstel. Caster offset bushings van Superpro/Figs Engineering. Deze geven meer caster en zijn stugger dan het origineel en dankzij het ontwerp falen ze ook niet zoals de originele rubbers doen. Ik dacht dat ik meer caster nodig had (dankzij verlaging en bredere wielen) omdat het stuur totaal niet uit zichzelf terug ging naar rechtuit, het is een stuk beter geworden maar het stuur blijft nog steeds wel een beetje staan in de postitie daar waar je hem loslaat. Is dit gebruikelijk voor een IS?

20211229_105444.jpg



Verder nog wat dingetjes gedaan om het interieur weer netjes te krijgen.
Zoals het dashboardkastje en zonnebrilbakje waar de "bekleding" aan de binnenzijde van losliet opnieuw gelflockt (lijm aanbrengen en vezels eroverheen strooien). En de hemelbekleding zwart gemaakt. was geen fan van het grijze en het zat ook nog eens vol vlekken. Dit is best een flinke klus maar is het zeker waard. Op de foto lijkt het wat grijs en streperig maar dat komt door de flits. In het echt ziet het er echt super uit. Het is nog best lastig om de hemelbekleding goed op de foto te krijgen ;)
20211227_092436.jpg
20220301_212027.jpg


Nu een beetje parts aan het opzoeken en verzamelen voor de aandrijflijn.
Hij rijdt nog niet echt lekker met versleten dubbel massa vliegwiel en versleten synchro's voor de 2e en 3e versnelling.