Meer vermogen

Tj34

Hoort erbij
6 sep 2023
25
47
13
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 5 maanden een Lexus is250 uit het jaar 2007. Super blij en trots op mijn eerste Lexus.

Graag zou ik meer vermogen willen creëren in de motor, heeft iemand tips wat ik zou moeten doen voor meer vermogen of is er iemand die dat al gerealiseerd heeft?

Ik hoor graag tips en ideeen om het vermogen op te schroeven richting de 300pk
 

Bijlagen

  • IMG_2273.jpeg
    IMG_2273.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 66
  • IMG_2296.jpeg
    IMG_2296.jpeg
    3 MB · Weergaven: 64
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken en Lexus4me

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
385
122
43
Het probleem waar je mee zit, is dat het een ongeblazen motor is. Je kunt daar nauwelijks extra vermogen uit halen zonder veel geld te spenderen.

Daar op aansluitend kan ik de vraag stellen: Wat wil je? Hoe ver wil je gaan?
Wil je n/a blijven, dan moet je denken aan een volledig uitlaatsysteem, als het bestaat een betere inlaatsysteem, en als het bestaat andere nokkenassen. Dit alles samen met een custom ecu tuning en dan afwachten of je de 300 haalt.

Ander plan is een supercharger kit, als ik internet mag geloven ga je dan gerust naar de 340 wielpk.

Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen, maar ga uit van een leuk kostenplaatje om dit te realiseren
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Tj34

Hoort erbij
6 sep 2023
25
47
13
Yes, over he tprobleem was ik me bewust, hier op mijn eigen werk heb ik ook met d emonteur gesprokemn wat de beste óplossing' is en begon ook over een uitlaatsysteem of een supercharger kit, dit heb ik inderdaad al berekend en loopt aardig in de 1000en euro's op.

Zelf heb ik eerst in het dubio gezeten om de IS300H aan te schaffen of het geld gebruiken om wat te gaan bouwen en het 2e is het uiteindelijk geworden. Ik ben nog in de oriënterende fase hoe ik alles ga aanpakken maar zal op het forum wel updates geven mits er interesse naar is :).

Spoiler, front lip is nu besteld en de beslissing over de motor zal ik de komende maand(en) gaan nemen en aanpakken.

Ik ben 25 september ook op de meeting, misschien is het leuk om even te praten als jij ook aanwezig bent natuurlijk !
 

Tj34

Hoort erbij
6 sep 2023
25
47
13
Haha, heb ook aan de oplossing gedacht. Ik importeer oldtimers en supercars (dit is mijn werk) dus heb ook in Japan etc gekeken maar toch de beslissing genomen om de is250 te houden en dan te customizen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Zou zoiets als dit geen betere oplossing zijn?

Jarno
Da's natuurlijk de ultieme IS (in Europa) :love:.

Om op 300+ PK uit te komen is een IS350 een zeer voor de hand liggende optie, misschien niet makkelijk te vinden in Europa maar met de baan/werkgever van @Dion010 is zoiets prima zelf uit te voeren. Geen idee wat daar voor kosten bij komen naast de import en de prijs van een IS350 t.o.v. de huidige IS250 + supercharger kit of een motorswap van een IS350...

Als de IS350 hier te koop was, had ik er ook een gekocht :sneaky: (uiteraard). Een mooie middenweg tussen een IS F en een IS250. Maar ik moet zeggen dat de IS250 zoals ie is me uitstekend bevalt in huidige vorm want waar en wanneer is er nou de ruimte om die extra 100+ PK nou te benutten?

Maar hey, sowieso leuk om te gaan ontdekken hoe deze wens zich zal voltooien, of het nou een supercharger wordt, een motorswap of wat anders; altijd leuk :LOL:
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.126
4
837
113
waar en wanneer is er nou de ruimte om die extra 100+ PK nou te benutten?
Uh... Ik heb nooit genoeg power... Ik kan best wel een paar honderd extra pony's gebruiken.
Maar, zo duur is een 2GR-FSE nou ook weer niet. Ik zou swappen verkiezen boven een compressor. Je kunt die 2GR-FSE ook voorzien van een compressor, kom je dik boven de 400 PK uit. :D
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: IS-F kuiken en D43m0n

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
161
134
43
Het probleem waar je mee zit, is dat het een ongeblazen motor is. Je kunt daar nauwelijks extra vermogen uit halen zonder veel geld te spenderen.

Daar op aansluitend kan ik de vraag stellen: Wat wil je? Hoe ver wil je gaan?
Wil je n/a blijven, dan moet je denken aan een volledig uitlaatsysteem, als het bestaat een betere inlaatsysteem, en als het bestaat andere nokkenassen. Dit alles samen met een custom ecu tuning en dan afwachten of je de 300 haalt.

Ander plan is een supercharger kit, als ik internet mag geloven ga je dan gerust naar de 340 wielpk.

Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen, maar ga uit van een leuk kostenplaatje om dit te realiseren
Hier ben ik zeker benieuwd naar ...
 

Tj34

Hoort erbij
6 sep 2023
25
47
13
Als iemand de kosten wilt weten voor importeren, laat het me gerust weten, kan ook een bpm indicatie voorop geven, tevens een beter bedrag op de aankoopfactuur zetten voor de douane voor mindere belasting ;). (Klein geheimpje)

Ik ben ook van plan de 25e langs de meet te komen bij Lexus en dan kunnen we altijd kijken naar de mogelijkheden vindt namelijk super tof ook om te kijken!

Vandaag met ABC racing gebeld voor evt mogelijkheden en bood ook een engine swap aan van een uz motor, wat interessant was tot de prijs.... toch maar kijken naar andere mogelijkheden. Deel van de wide body is besteld en ik zal updates geven als ze er zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

Tj34

Hoort erbij
6 sep 2023
25
47
13
Haha, snap ik. Heb nu 19 inch velgen onder de auto, voor de verlagingsveren moet ik weer een 18 inch hebben, dus kom maar door ;)
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
385
122
43
Ik snap de link niet helemaal tussen diameter en verlagingsveren.

Maar neem even een kijkje in t assortiment van Work Wheels zou ik zeggen
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Hier lees ik een stukje over vermogenstoename.
Ik heb verder niet gezocht of gekeken maar misschien kun je er iets mee. Lijkt me sterk dat je met een gechipte non-turbo auto zonder verdere veranderingen zoveel winst kunt halen:

"Auto is gechipt door Full Car Tuning voor zuinigheid in normaal stand en in sport mode 248pk (t.w.v. €500)"
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
Hier lees ik een stukje over vermogenstoename.
Ik heb verder niet gezocht of gekeken maar misschien kun je er iets mee. Lijkt me sterk dat je met een gechipte non-turbo auto zonder verdere veranderingen zoveel winst kunt halen:

"Auto is gechipt door Full Car Tuning voor zuinigheid in normaal stand en in sport mode 248pk (t.w.v. €500)"
Ik vraag me dan toch af hoe. De ECU van Toyota/Lexus is volgens mij nog altijd nooit gekraakt, dus daar valt niets aan te passen. Open luchtfilter gaat behalve wat meer geluid ook niets toevoegen omdat de luchtinlaat van de IS in principe al een Cold Air Intake is en hooguit kun je misschien nog een grotere diameter in je uitlaatsysteem toepassen, maar dat gaat ook geen wonderen brengen. Hebben ze het van tevoren ook gemeten, want Japanse autofabrikanten staan er nogal eens om bekend om redelijk conservatief om te gaan met de fabrieksopgave van het vermogen en dat dit in de praktijk wel eens meer blijkt te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj en Higgie