Metaalachtig geluid.

JanVen

Nieuw hier
16 feb 2021
11
0
1
Metaalachtig klikkend /ratelend geluid in energie terugwin modus. Helaas garages dicht; maandag weer. Wat zou het kunnen zijn ? RX 450h van 2013 met 90K km en net beurt gehad.
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
eenmaal eerder meegemaakt, door een lekke radiateur links van de bumper, deze was van de bak koeling (deze lekte alleen als de bak op hoge temperatuur was)
lekkage was veroorzaakt door aanrijding van een dier
 

JanVen

Nieuw hier
16 feb 2021
11
0
1
Thx voor de reactie!
Het geluid is wat meer naar het midden aan de voorkant. Temperatuur eerder koud dan warm; geen waarschuwingslampjes, geen lekkage gezien.
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
dan zal hij niet direct op 6 cilinders aanslaan. dan kan nl het vliegwiel zo een geluid afgeven, kan een defecte bobinepen zijn, of slechte (lees niet originele) bogies
en in een doem senario kan het ook nog koelwater op een cilinder zijn
 

JanVen

Nieuw hier
16 feb 2021
11
0
1
Geluid in de aandrijving zou mogelijk door onregelmatig draaiende motor kunnen komen. Bijvoorbeeld door een defecte bougie. Die zijn echter door Lexus bij de 90K beurt vervangen. Ik neem aan nieuw en origineel. Morgen naar de plaatselijke Toyota dealer.
Veel dank voor het meedenken !
 

JanVen

Nieuw hier
16 feb 2021
11
0
1
Euvel is door de Dealer opgelost. Wielmoeren LV zaten te los. Gelukkig geen schade verder.
Mogelijk bij de beurt niet goed aangetrokken. Of vandalisme / poging diefstal,; anyway blij dat ik weer rijd.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
956
498
63
Euvel is door de Dealer opgelost. Wielmoeren LV zaten te los. Gelukkig geen schade verder.
Mogelijk bij de beurt niet goed aangetrokken. Of vandalisme / poging diefstal,; anyway blij dat ik weer rijd.

Je laat je auto toch niet onderhouden door Lexus Amsterdam of wel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27