Michelin PS3 mijn ervaring, jullie mening?

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Vandaag eigenlijk voor t eerst een behoorlijk stuk gereden en het valt toch tegen, ondanks dat ik hier positive verhalen lees over deze banden.

Sinds kort rij ik dus op Michelin PS3 18 inch 225/40 voor en 245/40 achter. Sindsdien krijg ik een onveilig gevoel op de wat hogere snelheid het is net als of er een paar wagons mee slingeren de achterzijde geeft een slinger gevoel. Anders kan ik het niet omschrijven. Bochten waar ik voorheen met originele 17 inch velgen en Bridgestone potenza makkelijk met 160 doorheen stuurde heb ik nu met 120 het gevoel dat ik er uit vlieg? Als ik de bandenspanning laag zet zeg 2.0 dan gaat het redelijk. Als ik de voorgeschreven spanning aan hou is het gewoon niet te doen? Auto is net uitgelijnd en heeft 61000 op de klok. Is250/2006. Wellicht herkent iemand dit en heeft advies.

Groet Antwan.
 
Laatst bewerkt:

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Als je wat ervaringen wil lezen: Tyre reviews.

Als jij originele, rechte velgen hebt en een premium band moet die met de juiste spanning prima rijden op hoge snelheid zonder zwabberen. En vergeet de uitlijning niet! En dan is er een verschil tussen "even uitlijnen" en "uitlijnen". Maar kijk rustig rond op Tyre reviews, met een beetje mazzel vind je een review van een Lexus eigenaar.

zoals hij nu rijdt, rijd hij prima, (alleen dus nog wel op een uitgedroogde band):p dus er moet niet te veel aan veranderd worden.. ik denk dat de velgen wel origineel zijn ja, ik zelf ben niet zo van de velgen veranderen enzo. maar er liggen nu 2 verschillende soorten bridgestone onder, en ik vind ze vrij hard/sportief maar verder wel oke qua grip tot nu toe. (alleen gisteren ging ik met 5 km/h rechtdoor met m'n stuur helemaal naar rechts) maar dat was wel met regen op dat rode asfalt, dus dat is glad

michelin heb ik een goed verleden mee, maar ben bang voor cupping in deze maat. bridgestone heb ik in een ver verleden ook goede ervaring mee, maar nu dus wat minder met uitdrogen en een beetje aan de harde kant. Dus ik wil nu een nieuwe ervaring op gaan doen met Goodyear , maar hoe mooi kan het zijn, als een ander forum lid, met dezelfde auto deze banden al kent ;)
dan heb je pas echt een eerlijk belangeloos origineel nederlands review uit 1e hand :D
 
  • Leuk
Waarderingen: tvkip

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Ik vind het een goed plan: probeer jij de latest and greatest van Goodyear (F1 asymmetric) en deel je ervaringen hiero :grin:
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
ik rij zelden hard, maar ook met hoge snelheid een goede band? Geen zwabberen?

Zelf ben ik een vrij sportieve rijder, en de Goodyear F1 Asymmetric's bevallen mij prima. Heb deze banden (als 225/45/17 - 245/40/17) onder de C klasse gehad en hier wel uren 250 mee gereden zonder gekke dingen.

Onder mijn Lexus heb ik ze (als 235/35/19 - 255/30/19) en bevallen ze weer prima. Verbruik is goed te doen (veel beter dan de vorige Pirelli P-Zero) en wegligging fenomenaal. Samen met de goede isolatie van de IS zorgt dit er voor dat er nagenoeg geen bandengeluid in de auto aanwezig is.

Kortom, veilige keuze ;)
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Zelf ben ik een vrij sportieve rijder, en de Goodyear F1 Asymmetric's bevallen mij prima. Heb deze banden (als 225/45/17 - 245/40/17) onder de C klasse gehad en hier wel uren 250 mee gereden zonder gekke dingen.

Onder mijn Lexus heb ik ze (als 235/35/19 - 255/30/19) en bevallen ze weer prima. Verbruik is goed te doen (veel beter dan de vorige Pirelli P-Zero) en wegligging fenomenaal. Samen met de goede isolatie van de IS zorgt dit er voor dat er nagenoeg geen bandengeluid in de auto aanwezig is.

Kortom, veilige keuze ;)

Top! want morgen gaan er een paar onder komen :grin:
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
En ? heb je inmiddels al ervaring opgedaan met de goodyear eagle asym?

Beetje late reactie maar heb er zeker ervaring mee opgedaan!

Fantastische grip, zoveel dat een burnout eigen niet meer lukte (voorwielen werden over het asfalt geduwd)
Fijne stille band goede grip zelfs op een natte rotonde. Slijtage viel mij ook niet tegen.

Ik ben ze gereden in de maat 235-35/19 voor en 255-30/19 achter. Heb er ongeveer een 50k sportief mee gereden en de tweede set was nog niet aan vervanging toe.

De Lexus is inmiddels na ruim 100.000 probleemloze kilometers Helaas verkocht maar onder de volgende komen zeker Eagles op maar dan in de originele maat!
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en tvkip

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Fantastische grip, zoveel dat een burnout eigen niet meer lukte (voorwielen werden over het asfalt geduwd)
Fijne stille band goede grip zelfs op een natte rotonde. Slijtage viel mij ook niet tegen.

Ik ben ze gereden in de maat 235-35/19 voor en 255-30/19 achter. Heb er ongeveer een 50k sportief mee gereden en de tweede set was nog niet aan vervanging toe.

Heb de zelfde banden in de zelfde maat, en exact de zelfde ervaring! Zelf wel veel snelweg km?s en setje is maar liefst 47.000 miles oud.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n