Middendemper

ironman

Nieuw hier
12 apr 2025
14
19
3
Heeft iemand hier ooit al eens een middendemper delete of vervanging gedaan bij een RX?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de V6 een iets mooier geluid kan krijgen zonder meteen naar zo'n afgetrapte VW te gaan klinken.

Met een CVT klinkt dat voor geen meter, één langdurig geblèr, je auto schakelt niet zoals een conventionele automaat.
Trouwens, ik vermoed dat je onder de 30 jaar oud bent? Anders zou je rust willen...

• Haha
Waarderingen: Rayminidas
Verkeerd gedacht. Ben over de 40. 😉
Wil juist geen VW schreeuw geluid, maar ben benieuwd of het subtiel iets zwaarder kan. Niet meer dan 2db extra, want dat laten we inderdaad over aan de jongeren onder ons.
Ik ben dus niet op zoek naar zo'n klep ala abc uit Helmond.

Zou het trouwens wel knap vinden van iemand onder de 30 om een RX van 2019 te rijden. Die willen geen luxe, maar zoeken iets anders.

Cvt rijdt trouwens heerlijk. Kan mij voorstellen door altijd hetzelfde toerental dat het wellicht niet doet wat ik hoop.

Ps: bedankt voor het verplaatsen van het bericht. Ik was al aan het zoeken hoe ik het zelf kon doen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Ah, doet mij denken aan mijn Alfa Romeo 155-tijd…
Had de middenpijp vervangen voor een rechte/sportpijp van Supersprint.
Het maakte al kabaal bij stationair draaien.
Half jaar ermee gereden, toen kwam de APK-keuring en kwam er niet doorheen, te hoge waarden lambadasonde etc.
Toen maar weer de oem-pijp erop gezet.

Ik kom er vandaag achter bij eens een blik onder de auto te werpen dat ik de middendemper er zeker niet uit moet halen. Dat is namelijk de grote. De einddemper is een kleine. Ik ben andersom gewend van onze totota yaris van 1999. Er gaat zo weinig kapot aan deze auto's, dat ik er nooit onder kijk.

Aimgain heeft een uitlaat voor mijn wens. Wel erg aan de prijs, maar klinkt heel subtiel. Dit kan natuurlijk ook gewoon met 1 enkele uitlaat ipv 2

Bijlagen

• Screenshot_20250413_210457_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20250413_210457_Samsung Internet.jpg
    210 KB · Weergaven: 27
Met een CVT klinkt dat voor geen meter, één langdurig geblèr, je auto schakelt niet zoals een conventionele automaat.
Klinkt dan net als die blèrende Golfjes GTI waar een automaat in ligt, géén gehoor :ROFLMAO:

Ik kom er vandaag achter bij eens een blik onder de auto te werpen dat ik de middendemper er zeker niet uit moet halen. Dat is namelijk de grote. De einddemper is een kleine. Ik ben andersom gewend van onze totota yaris van 1999. Er gaat zo weinig kapot aan deze auto's, dat ik er nooit onder kijk.

Aimgain heeft een uitlaat voor mijn wens. Wel erg aan de prijs. En wellicht is dit toch wat aan de harde kant qua geluid. Maar daar kom ik zo achter. Even einddemper demonteren en geluid checken. 🤣

Ganador heeft ook zo een systeem, maar dan nog met demping erin.

Als ik het goed lees moet er bij die uitlaat dan ook nog een "rear diffuser" van Aimgain bij. Maar ach, hobbies kosten geld :)
Overigens vind ik het geluid van de 6-cylinder volgas en hoog in toeren wel heel mooi!

• Leuk
Waarderingen: ironman
Overigens vind ik alleen de rear diffuser van ze mooi. Aimgain heeft een complete ombouwset, maar dat is niet mijn smaak.

Als ik de caravan achter de auto gooi, dan klinkt de 6 cilinder echt mooi. Dan doet hij eindelijk echt iets. Echter is het geen optie om de motor altijd zo te belasten. 😆

Ik heb onlangs proef gereden in een IS300h met sportuitlaat. Dat was inderdaad geen gehoor. Ok,4 cyl ipv v6. Maar vooral het geluid van dat statische toerental en je bij elke aai op het gaspedaal hij in de toeren klimt. Ik kon er zo een blaffende hond mee imiteren.

• Haha
Waarderingen: Higgie
Zou het beter klinken als ie in de S-stand staat en je dus met de flippers 'schakelt'?
Daar zit ook een beste override op wat ik bij de IS300h heb ervaren. Dat ook die ervaring niet in de buurt komt van een reguliere automaat of handbak geeft al aan wat het resultaat zal zijn (vermoed ik).