Begin 2020 had ik mijn eerste Lexus gekocht. Een CT200h Luxury Line uit 2014 met 113.000 km op de teller. Reden van aanschaf: ik wilde een zuinige en betrouwbare auto.
Helaas met een slechte start want wat bleek toen ik bij de dealer weg reedt, de versnellingsbak was kapot. Deze is vervolgens onder garantie geheel vervangen voor een nieuwe bak. Ik heb een half jaar zonder problemen gereden en toen kwam het volgende.
De auto begon rare geluiden te maken wanneer deze op het randje zat van volledig elektrisch gaan rijden maar niet overschakelt en op de brandstofmotor blijft rijden. Dit gebeurde tussen 40 en 60 km per uur en is vergelijkbaar alsof je met een handbak te langzaam rijdt in een te hoge versnelling en deze hierdoor geluiden begint te maken en trilling voelbaar is in de auto.
Deze geluiden en trillingen kwamen overduidelijk van onder de motorkap vandaan en ik ben er nog steeds van overtuigt dat dit of de brandstof of elektro motor was of de versnellingsbak zelf. Ik ben bij meerdere dealers geweest en steeds te horen gekregen dat er niks aan de hand is en dat dat zo hoort. Zolang er geen lampje brand of hun geen code kunnen uitlezen, is de auto prima. Een monteur van Lexus adviseerde nog om te kijken of ik de auto ergens softwarematig kon laten aanpassen zodat die in andere toeren zou rijden en dat probleem zich dan niet meer voor zou doen. Een beetje raar advies en rare manier van handelen. Naar mijn idee hoort dit niet zo want het eerste half jaar had de auto dit gebrom en getril niet. Hiermee doorgereden want Lexus zei dat de auto goed is maar ik heb nooit meer een prettig gevoel gehad bij de auto.
Niet veel later ging de verlichting in het middenconsole stuk bij de bediening van de stoelverwarming, kreeg ik een vochtprobleem bij de achter camera waardoor deze soms bijna niet meer te gebruiken was en begon de bestuurders portier geluid te maken bij het openen en dicht doen van de portier en bewoog het blikwerk mee. Met dit laatste naar de dealer geweest en blijkbaar was er iets aan de binnenkant van het chassis iets afgebroken en uiteraard valt dit niet onder de garantie.
Zo’n twee weken geleden, als klap op de vuurpijl, begon de auto nog meer rare geluiden te maken. Een soort metaal tikkend geluid bij het weg rijden en bij afremmen. Ook hiermee naar de dealer geweest en wederom weer te horen gekregen dat dit zo hoort en de auto bij wijze van spreken 100 jaar nog mee gereden kan worden zonder problemen. Wel zei de monteur dat dit waarschijnlijk de homokineet is die het lawaai maakt maar daar kon ik zonder problemen mee doorrijden.
Ik reed al anderhalf jaar lang met een onderbuikgevoel bij deze auto en in mijn ogen is en was deze auto alles behalve betrouwbaar dus ik heb hem snel verkocht
Ik ben zeer teleurgesteld in het merk Lexus maar vooral in de kennis bij de Lexus dealers. Hoe het bij mij over is gekomen is dat wanneer er dus geen lampje brand of geen foutcode uit te lezen is, zij daar niet de kennis hebben om iets aan de auto te doen. Wanneer het buiten het normale straatje van Lexus valt, kunnen ze er blijkbaar niks mee. Bij garages om de hoek heb ik in het verleden vaker de ervaring gehad dat als ik aangeef dat er iets niet klopt, de auto daadwerkelijk onderzocht wordt en niet alleen met een laptop opzoek gaan naar wat foutcodes.
Bij de verkoop van de auto is gebleken dat de auto een schadeverleden heeft van bijna 24.000 euro dus dat kan ook wel wat dingen verklaren maar achteraf gezien heb ik spijt dat ik een Lexus had gekocht.
Ik ben alles behalve overtuigt van de betrouwbaarheid waar het merk voor staat
Iets waar ik enorm van baal want het zijn prachtige auto’s zowel de exterieur als interieur. Daar kunnen de 3 grote Duitsers nog heel wat van leren.
Helaas met een slechte start want wat bleek toen ik bij de dealer weg reedt, de versnellingsbak was kapot. Deze is vervolgens onder garantie geheel vervangen voor een nieuwe bak. Ik heb een half jaar zonder problemen gereden en toen kwam het volgende.
De auto begon rare geluiden te maken wanneer deze op het randje zat van volledig elektrisch gaan rijden maar niet overschakelt en op de brandstofmotor blijft rijden. Dit gebeurde tussen 40 en 60 km per uur en is vergelijkbaar alsof je met een handbak te langzaam rijdt in een te hoge versnelling en deze hierdoor geluiden begint te maken en trilling voelbaar is in de auto.
Deze geluiden en trillingen kwamen overduidelijk van onder de motorkap vandaan en ik ben er nog steeds van overtuigt dat dit of de brandstof of elektro motor was of de versnellingsbak zelf. Ik ben bij meerdere dealers geweest en steeds te horen gekregen dat er niks aan de hand is en dat dat zo hoort. Zolang er geen lampje brand of hun geen code kunnen uitlezen, is de auto prima. Een monteur van Lexus adviseerde nog om te kijken of ik de auto ergens softwarematig kon laten aanpassen zodat die in andere toeren zou rijden en dat probleem zich dan niet meer voor zou doen. Een beetje raar advies en rare manier van handelen. Naar mijn idee hoort dit niet zo want het eerste half jaar had de auto dit gebrom en getril niet. Hiermee doorgereden want Lexus zei dat de auto goed is maar ik heb nooit meer een prettig gevoel gehad bij de auto.
Niet veel later ging de verlichting in het middenconsole stuk bij de bediening van de stoelverwarming, kreeg ik een vochtprobleem bij de achter camera waardoor deze soms bijna niet meer te gebruiken was en begon de bestuurders portier geluid te maken bij het openen en dicht doen van de portier en bewoog het blikwerk mee. Met dit laatste naar de dealer geweest en blijkbaar was er iets aan de binnenkant van het chassis iets afgebroken en uiteraard valt dit niet onder de garantie.
Zo’n twee weken geleden, als klap op de vuurpijl, begon de auto nog meer rare geluiden te maken. Een soort metaal tikkend geluid bij het weg rijden en bij afremmen. Ook hiermee naar de dealer geweest en wederom weer te horen gekregen dat dit zo hoort en de auto bij wijze van spreken 100 jaar nog mee gereden kan worden zonder problemen. Wel zei de monteur dat dit waarschijnlijk de homokineet is die het lawaai maakt maar daar kon ik zonder problemen mee doorrijden.
Ik reed al anderhalf jaar lang met een onderbuikgevoel bij deze auto en in mijn ogen is en was deze auto alles behalve betrouwbaar dus ik heb hem snel verkocht
Ik ben zeer teleurgesteld in het merk Lexus maar vooral in de kennis bij de Lexus dealers. Hoe het bij mij over is gekomen is dat wanneer er dus geen lampje brand of geen foutcode uit te lezen is, zij daar niet de kennis hebben om iets aan de auto te doen. Wanneer het buiten het normale straatje van Lexus valt, kunnen ze er blijkbaar niks mee. Bij garages om de hoek heb ik in het verleden vaker de ervaring gehad dat als ik aangeef dat er iets niet klopt, de auto daadwerkelijk onderzocht wordt en niet alleen met een laptop opzoek gaan naar wat foutcodes.
Bij de verkoop van de auto is gebleken dat de auto een schadeverleden heeft van bijna 24.000 euro dus dat kan ook wel wat dingen verklaren maar achteraf gezien heb ik spijt dat ik een Lexus had gekocht.
Ik ben alles behalve overtuigt van de betrouwbaarheid waar het merk voor staat
Iets waar ik enorm van baal want het zijn prachtige auto’s zowel de exterieur als interieur. Daar kunnen de 3 grote Duitsers nog heel wat van leren.