Mijn eerste Lexus n tevens mijn oudste auto ooit

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Een hele goede avond allemaal en een heel goed 2011 toegewenst!

Tja.. vandaag mijn eerste Lexus gekocht. Eentje van maar liefst 19 jaar! Zo oud heb ik ze nog nooit gehad :D . In verband met de bijtelling maar eens gekozen voor een auto van 15 jaar en ouder in plaats van een nieuwe. En daar ik toch niet elke dag in de garage wil staan viel de keuze op en Lexus :hi: . Ik hoop dat deze de reputatie van het merk waar maakt.. We zullen zien.

Wat heb ik gekocht??? Een LS 400 eerste generatie uit 1992 met slechts 164.000 km op de klok van de tweede eigenaar. Een oudere man die met pijn in het hart afscheid moet nemen van zijn auto. Ik mocht hem alleen meenemen als ik er goed voor zorgde...

Auto ziet er nog heeeeel goed uit. Geen spatje roest en nog helemaal strak. Luchtvering dus dat zal straks wel 'gedoe' gaan geven, maar alles werkt nu nog prima. Ik ben dus geen 'echte' lexus 'gek', maar de auto heeft zeker iets om 'verliefd' op te worden. Ik ga de auto ietsjes aanpassen naar mijn smaak. Het verhaal van Jelmer op deze site werkt in dat opzicht erg motiverend. Wat zo'n jonkie kan (ik ben alweer 50) moet ik toch kunnen navolgen (of wellicht ben ik toch te oud???). We zullen zien. Ik ga eerst maar eens met Jelmer babbelen.

Groet

Nico
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ik ben dus geen 'echte' lexus 'gek',

wacht maar dat word je vanzelf, ;)

Veel plezier van/met je LS, fijne auto, beter kom je ze niet tegen,

al problemen met de sleutels?? Gewoon naar de Toyota dealer gaan, van een Camry waren ze hetzelfde.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom! Mooie tijdloze auto! Veel plezier ermee.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Welkom en alweer een LS 400 erbij. Ik heb ook een zo goed als nieuwe LS 400 van 1992 van bijna 19 jaar jong, 114000 km op de klok en geheel zonder problemen. Je wordt vanzelf een liefhebber van deze auto's omdat ze iets bijzonders hebben. Comfort met een grote C en amper problemen. Veel mensen zien het als een grote Toyota maar de kenners weten beter. Veel plezier ermee en zet er wat foto's bij de volgende keer. :hi:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom, Toevallig een zilvere? Of een beetje blauwige? zag een paar weken geleden nog een grijs-blauwige in Heerenveen rijden, zat toen een oudere man in
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
zelfs jij ziet er uit als een oudere man in die LS400 van je!
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Klopt in Heerenveen rijdt een zilverblauwe LS 400 van 1990-1992. Stoffen bekleding en idd een oudere meneer vaak achter het stuur. Stond van de week in Heerenveen bij het ziekenhuis. Wel veel km op de klok zo te zien.
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Jelmer zei:
Welkom, Toevallig een zilvere? Of een beetje blauwige? zag een paar weken geleden nog een grijs-blauwige in Heerenveen rijden, zat toen een oudere man in

Nee de kleuris roze volgens de kenteken papieren. Het is eensoort bruin/grijs/leverkleur met donkerbruin interieur. Niet echt mijn eerste keus, maar de staat van de auto en het lage km gaf de doorslag.

Vandaag van Drenthe naar Soest geweest. Ik was toch wel een beetje onder de indruk :O

Zo stil..... Alleen de remmen van een 1992er zijn niet echt top. Luchtveing doet het nog prima (weet niet voor hoelang), je zweeft gewoon richting Utrecht. Begrijp nu wel dat die dingen nieuw 19 jaar geleden een bom duiten kostten

Ik zal later deze week wat fotos laten zien. Auto is geheel origineel inclusief onderhoudshistorie (erg leuk om historie zo te kunnen zien van een auto van 19 jaar).

Laten we nog heel wat asfalt verslijten!!!!!

Nico
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Hier in Egmond aan Zee stond op de boulevard ook zo'n zelfde auto, heeft daarvoor een tijdje in Alkmaar te koop gestaan. Toen stond hij dus na een jaar of in Egmond ook te koop. En nu staat hij weer te koop in Heemskerk:

http://www.japtuning.nl/a-9475153/verli ... cl-lampjes

Echt typerend voor die tijd. Dat blauw op blauw van de mijne word ook niet meer echt gebouwd, en moet je ook van houden. Ik vind het wel stoer zo'n aparte combinatie. Maakt ze wat specialer in mijn ogen.

@Joep: en bedankt weer :smerig: :mrgreen:
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
Hey Nico welkom! Leuk nog een ls400 rijder, ik rij in een bourdeaux rode ls400 uit 1991, ondertussen na afgelopen week wintersport vakantie in tsjechi? 360.000 op de teller :D Echt super auto's zijn het, wees dus maar niet bang, je wordt vanzelf een lexus gek :D Veel plezier ermee ;)
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
fawaba67 zei:
hey Nico,
succes met je aankoop, heb je al fotoooo's?

Bij deze dan. Gemaakt met m'n mobieltje dus niet al te best van kwaliteit en ik ben niet in de wieg gelegd voor fotograaf ;) 05012011016.jpg
 

Bijlagen

  • 05012011012.jpg
    05012011012.jpg
    121,2 KB · Weergaven: 36
  • 05012011013.gif
    05012011013.gif
    451 KB · Weergaven: 60

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Netjes, in het Amerikaans noemen ze die kleur 'Taupe' meen ik.

Moet ik ook maar een paar bijpassende matjes regelen? die hebben ze hier in Nederland echt niet meer
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Jelmer zei:
Netjes, in het Amerikaans noemen ze die kleur 'Taupe' meen ik.

Moet ik ook maar een paar bijpassende matjes regelen? die hebben ze hier in Nederland echt niet meer

Zou perfect zijn!!!! Graag dus
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Zo stil..... Alleen de remmen van een 1992er zijn niet echt top. Luchtveing doet het nog prima (weet niet voor hoelang), je zweeft gewoon richting Utrecht. Begrijp nu wel dat die dingen nieuw 19 jaar geleden een bom duiten kostten

Ik zal later deze week wat fotos laten zien. Auto is geheel origineel inclusief onderhoudshistorie (erg leuk om historie zo te kunnen zien van een auto van 19 jaar).

Laten we nog heel wat asfalt verslijten!!!!!

Nico[/quote]
Hallo Nico,.

Welkom, ook jij gaat last krijgen van het " LEXUS-VIRUS "

Inderdaad de remmen van de eerste generatie zijn niet om echt naar huis te schrijven,
volgens mij zijn de remklauwen in '93 veranderd en zou je je remklauwen kunnen vervangen.

Zelf heb ik 6 jaar een '92 LS gehad en nu rij ik al weer zo'n 4jaar in een LS van de laatste generatie uit 2000
Kortom als je eenmaal LS rijdt is de kans dat je volgende auto weer een LS is bijna vanzelfsprekend.

mvg

Henny
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Een beetje laat! maar alsnog gefeliciteerd en veel succes/plezier met je auto :D
 

fawaba67

Actief
8 mrt 2010
101
0
0
Hey Nico, ziet er goed uit zo'n roze-bruine LS.
Als ik het goed begrijp van de ervaringsdeskundigen kun je met een setje nieuwe remmen nog vele kilometers probleemloss rijden als een vorst. Veel plezier ermee :rulez:
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Ik houd erg van bijzonder kleurcombinaties zoals bruin/cognac interieur. Vind jouw combi erg gaaf.

In de US hebben ze geweldige combi's met parelmoer enzo. Super.

Groeten en veel geluk met de LS.